תפריט עמוד

תוכן עניינים

לחץ הדם בהריון

לחץ דם הוא תאור הלחץ שהדם מפעיל על דפנות העורקים. לחץ זה תלוי בנתונים כמו עוצמת התכווצות הלב, גמישות דפנות כלי הדם, נפח וצמיגות הדם ועוד. לחץ דם מעל 140/90 בהריון נחשב ללחץ דם גבוה. כל מה שמתחתיו נחשב תקין. מכאן יוצא שאין "מחלה" של לחץ דם נמוך. נשים שלחץ הדם שלהן מתחת ל- 100 (ערך עליון) נוטות אמנם לעיתים לחולשה, אך דבר זה אינו מצביע על מחלה ואינו מצריך מעקב מיוחד. לעיתים יכול לחץ דם לעלות עקב התרגשות או לאחר מאמץ ולכן רצוי לבדוק אותו לא מייד עם בואך לאחות או לרופאה, אלא להמתין כ-15 דקות בישיבה.

למידע נוסף ניתן לפנות למרפאה לייעוץ תרופתי בהריון

כדי לפרש נכון תוצאות בדיקת לחץ דם, צריך להכיר את הנורמה של האישה. לא מומלץ להסתכל ולשפוט על סמך ערך בודד בלבד, אלא לשמוע את דעת הרופא או האחות בעניין. כדאי לזכור שלחץ הדם משתנה כל הזמן, ואין צורך להתפלא (או לבדוק שוב את המכשיר) אם לחץ הדם הנמדד דקות ספורות לאחר מדידה קודמת יראה ערכים שונים.

מדידת לחץ דם בתחילת ההריון חשובה בעיקר כדי לדעת מהי נקודת המוצא ממנה מתחילים. לחץ דם גבוה בתחילת ההריון אינו נובע מבעיה הקשורה בהריון (למעט מקרים חריגים). אישה עם לחץ דם מעל 140/90 בתחילת ההריון תיחשב אישה עם יתר לחץ דם כרוני, וההתייחסות אליה תהיה שונה מההתייחסות לאישה שהגיעה לרמות כאלה בסוף הריונה.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון