תפריט עמוד

תוכן עניינים

נטילת חמוציות מונעת דלקות חוזרות בדרכי השתן

נכון. ניתן לשתות מיץ חמוציות או ליטול קפסולות המכילות חמוציות. חמוציות יעילות כטיפול מונע בדלקות חוזרות אך אינן מומלצות כטיפול ראשוני בדלקת חדה בשלפוחית השתן.

טיפול הורמונלי מקומי מונע דלקות חוזרות בדרכי השתן

נכון. רוב העבודות שהתפרסמו בנושא מראות שמתן אסטרוגן במשחה או בנרות לידניים יעיל מאוד במניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן.

צניחת הרחם והשלפוחית גורמים לכאבים בעת קיום יחסי מין

תלוי. ברוב המקרים צניחה לא גורמת לכאבים בעת קיום יחסים. לפיכך, ניתוח לתיקון צניחת רחם ושלפוחית לא יפתור את הבעיה. רק בחלק קטן מהמקרים קיים קשר ואז יש מקום להמליץ על ניתוח.

עדיף להשתמש ברשתות בכל ניתוח לתיקון צניחת רחם או שלפוחית שתן

לא נכון. השימוש ברשתות בניתוחים לשיקום רצפת האגן חדש יחסית. לשימוש ברשתות יתרונות רבים, אך קיימים גם סיבוכים ולפיכך השימוש ברשת הינו רק במקרים מיוחדים בהוראה רפואית מתאימה.

ניתוחים לצניחת שלפוחית השתן יעילים בדחיפות ותכיפות במתן שתן

לא נכון. הטיפול בדחיפות ותכיפות במתן שתן המלווים לעיתים בדליפת שתן בשל הקושי להתאפק (מצב הקרוי גם "שלפוחית רגיזה") הינו תרופתי. ניתוח בדרך כלל לא פותר בעיה זאת. חשוב להדגיש נקודה זאת ולמנוע אכזבות מיותרות לאחר ניתוחים. הטיפול בשלפוחית רגיזה איננו ניתוחי.

הגדלת הרחם בשל שרירנים (מיומות) גורמת לדליפת שתן במאמץ

לא נכון. רחם מוגדל איננו הסיבה לדליפת שתן במאמץ. באישה שסובלת מדליפת שתן ומתוכננת לעבור ניתוח אין צורך לבצע כריתת רחם. נהפוך הוא, יש מספר עבודות שהתפרסמו לאחרונה ומראות שכריתת רחם עלולה אף להגביר שכיחות של דליפת שתן במאמץ.


קיים קשר בין ניתוח לכריתת רחם לבין הופעת דחיפות תכיפות ואי שליטה במתן שתן לאחר הניתוח

לא נכון. דחיפות תכיפות ואי הגעה בזמן לשירותים מצב הקרוי "שלפוחית רגיזה" אינו קשור כלל לרחם מוגדל. מכאן שניתוח לכריתת רחם המבוצע בהוראות המתאימות אינו גורם לכל בעייה של דחיפות או אי שליטה במתן שתן שאחריו.


אקופנקטורה יעילה בטיפול בשלפוחית רגיזה

נכון. לפחות בחלק מהמקרים. קיימות עבודות המראות שיש מקום לשקול אמצעי טיפול זה בנשים הסובלות מדחיפות תכיפות ואי שליטה שמדחיפות במתן שתן.

תפריט ניווט תחתון