תפריט עמוד

תוכן עניינים

לידה היא אחת החוויות המשמעותיות והמרגשות ביותר לך וגם לנו.

אנו אנשי צוות בית החולים 'ליס' ליולדות ונשים, רואים חשיבות גדולה להיות איתך בחוויה שלך ולבצע התאמות לרצונותייך וצרכייך, תוך שמירה על בריאותך ובריאות תינוקך.
כחלק מתפיסה זו אנו מאפשרים לך לבחור בגישה של 'מחוברות הורית' (אפס הפרדה), אשר בבסיסה תינוקך ישהה במחיצתך או במחיצת מלווה,  מרגע הגעתו לעולם ועד לשחרור הביתה, תוך סיוע ותמיכה מלאים שלנו.




מהי מחוברות הורית?

מחוברות הורית היא הזכות שלך ו/או של מלווה מטעמך לא להיפרד מתינוקך מרגע הלידה ועד לשחרור הביתה מבית היולדות.

כיצד מיושמת גישת 'מחוברות הורית' אצלנו ב'ליס'?

בחדר הלידה - במידה שתבחרי בשירות זה ותמצאי מתאימה, אנא עדכני את המיילדת בחדר הלידה על רצונך למחוברות הורית. מרגע זה תוכלי להיות שותפה לטיפול שמקבל תינוקך כבר בחדר הלידה וכן לעבור יחד איתו למחלקה ('עור לעור').

במחלקת היולדות - התינוק יהיה צמוד אלייך באופן רציף, לרבות במהלך ביקור הרופא והטיפול של הצוות הרפואי. אחות מחלקת יילודים תדריך אותך כיצד לטפל בתינוקך בימים הראשונים וכן תקבלי ערכה לטיפול בתינוק.

כלל הבדיקות והטיפולים ייערכו בחדרך, למעט בדיקות מיוחדות בשעות הערב והלילה כגון: בדיקת סוכר, צהבת ומדידת חום במידת הצורך כל 3 שעות. בדיקות אלה מבוצעות במחלקת היילודים.
כשתתבקשי להגיע למחלקת יילודים לטיפול בתינוק, תוכלי את או המלווה מטעמך להתלוות אל תינוקך ולשהות בחדר במהלך הטיפול בו.

יועצות ההנקה זמינות לשאלותייך ויסייעו לך במחלקת יולדות להניק את תינוקך. 

יילוד הזקוק להשגחה רפואית מיד לאחר הלידה יועבר למחלקת יילודים על ידי המיילדת והמלווה מטעמך, בזמן עומס לא תמיד נוכל לאפשר שהייה צמודה לצד היילוד ונודה על סבלנותכם. 

מחוברות הורית בניתוח קיסרי

בניתוח קיסרי אלקטיבי (מתוכנן מראש), תוכלי לקבל את תינוקך ולשהות עימו, 'עור לעור' לאחר תיאום מראש של הניתוח למועד בו מבוצעים ניתוחים באפס הפרדה, עד לסיום הניתוח ובמהלך השהות בהתאוששות. בהמשך תוכלו לעבור יחד למחלקת יולדות. אין אפשרות לאפס הפרדה בניתוחים דחופים. כל זאת, בהתאם לאישור הצוות הרפואי ובתאום מראש. יש לעדכן את מתאמת  הניתוחים הקיסריים על רצונך במחוברות הורית.

לעיתים בשל עומס בהתאוששות, לא נוכל לאפשר לך לשהות עם התינוק או נאלץ לקצר את שהותו במחיצתך, אך המלווה שאיתך יוכל לשהות עימו במהלך כל זמן שהותך בהתאוששות, עד להעברתך למחלקת היולדות.

מי יכולה לקבל את שירות 'מחוברות הורית' ובאילו תנאים?

כל יולדת, שילדה בלידה רגילה או בניתוח קיסרי אלקטיבי (שנקבע מראש), זכאית ליהנות משירות זה אלא אם מצבה הבריאותי או מצבו הבריאותי של התינוק אינם מאפשרים זאת, בכפוף לשיקול דעתו של הצוות הרפואי. על מנת להבטיח את בטיחותו של היילוד חובה שיהיה לצידך מלווה צמוד שיסייע בטיפול בתינוק ברגעים בהם לא תהיי פנויה כגון בזמן בדיקה רפואית, מנוחה וכו' עד מצב שבו תהיי עצמאית ואז אין דרישה למלווה 24/7.

כיצד ניתן לקבל את השירות?

עם הגעתך לחדר הלידה תוכלי לציין בפני המיילדת כי ברצונך לקבל את השירות של אפס הפרדה. במידה והינך מיועדת לניתוח קיסרי אלקטיבי (מתוכנן מראש) תוכלי לבקש את השירות בשיחה עם מתאמת הניתוחים.

הצוות ישמח לענות לכל שאלותייך ויסייע לך ליהנות מהשירות במידה שתבחרי בו. 

לאחר הלידה

  • באפשרותך לשהות עם תינוקך ב'מחוברות הורית' ('אפס הפרדה') במחלקת יולדות. מרבית חדרי האשפוז הם חדרים פרטיים עם מיטה או כורסא למלווה.  בחדרים אלו יש שידת החתלה עם הציוד הנדרש לטיפול בתינוקך. על השידה נוזל חיטוי ידיים המיועד לשימוש לפני הטיפול בתינוק.

    בחדרים הזוגיים בהם אין שידת החתלה נספק את כל הציוד הדרוש לטיפול בתינוק בסלסלה/תיק מיוחד ליולדת. 

עם הגעתך למחלקת יולדות מתבצע תהליך זיהוי של התינוק ע"י המיילדת ואחות מילודים. האחות תעשה הערכה ראשונית לגבי מצבו של התינוק ותיאום ציפיות לגבי הטיפול הראשוני בתינוק: 

  • היילוד יקבל חיסון להפטיטיס B, מתן ויטמין K, משחת עיניים אנטיביוטית, ניקוי גוף התינוק ומדידת חום.
  • האחות תדריך אותך ואת המלווה בנושא שמירת כללי בטיחות ומניעת נפילות, שמירת חום גוף היילוד, בדיקת רופא ילדים ומתן טיפול ראשוני לתינוקך, המתבצעים עד 12 שעות מהלידה בחדרך.
  • במהלך האשפוז אחות ממחלקת יילודים תגיע לבדוק את תינוקך מדי 4 שעות. הבדיקה כוללת: צבע עור, נשימות, חום גוף (במידת הצורך), הנקה/ האכלה, יציאות ושתן.
  • במידת הצורך ו/או ביום השחרור תוזמני למחלקת יילודים לבדיקות דם עבור תינוקך.
  • בדיקת סקר שמיעה מתבצעת במהלך השהות בבית החולים במחלקת יילודים.
  • כל הבדיקות תתבצענה בנוכחותך או בנוכחות מלווה שנבחר מראש.
  • ביום השחרור תתקיים בדיקת רופא ילדים והדרכת אחות טרם השחרור ממחלקת יילודים.
  • אנו ממליצים לך להשתתף בהדרכה להנקה המתקיימת כל יום בשעה 10:00 ובהדרכה לטיפול בילוד המתקיימת כל יום בשעה 11:00 בלובי המחלקה.
  • עם קבלתך למחלקה תקבלי טיפול והדרכה ע" אחות המחלקה בנושא ירידה ראשונה מהמיטה, טיפול עצמי בתקופת משכב לידה, שימוש במשככי כאבים, שעות ביקור וכו'.
  • בין השעות 06:30-08:30 יתקיים ביקור רופא בחדרך ע"י רופא/ת נשים. מי שמעוניינת בשיחה עם מנהל המחלקה, מוזמנת להירשם בתחנת האחיות אצל המזכירה. השיחות תתקיימנה בין השעות 11:00-12:00 בחדרך.
  • יועצת הנקה מוסמכת תעבור בחדרך מידי בוקר ובשעות אחר הצהריים תוכלי לפגוש אותה בחדר הנקה בילודים. יש לציין שכל הצוות הוסמך להדריך ולעזור בהנקה, כך שתוכלי לפנות לאחות המטפלת בחדרך בכל שאלה המתעוררת בנושא הנקה.
  • הארוחות המוגשות מיועדות ליולדות בלבד.

 

*אנו נמצאים בעיצומו של גל רביעי של מגפת הקורונה. מדובר באירוע יוצא דופן והנהלת בית החולים מתאימה את עצמה למציאות המשתנה, מה שיכול להשפיע על תנאי 'מחוברות הורית' ('אפס הפרדה'). אנא גלו הבנה.

על הטיפול ב-48 השעות הראשונות

לטבלה המפרטת המלצות טיפול ב-48 שעות ראשונות לחצי כאן

תפריט ניווט תחתון