תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

רוב גידולי העור הינם באזור הראש והצוואר, וע"פ ארגון הסרטן האמריקאי בשנת 2020 יהיו מעל 6 מיליון מטופלים עם גידולים אלו בעולם. מטופלים עם סרטן העור מסוג SCC, BCC או גידול שפיר מסוג קילאויד (צלקתי) מופנים להסרת הגידול ע"י ניתוח המכונה מוס, או ע"י קרינה לאזור הנגע.
טיפול בסרטן העור ע"י קרינה מבוצע כיום במאיצים, וטיפולים אלו אורכים כ 20-30 דקות לטיפול, כאשר הטיפולים ניתנים במשך 3-7 שבועות. גידולים אלו שכיחים יותר אצל אנשים מבוגרים אשר חלקם הינם מוגבלים בתנועתם וניידותם, דבר המקשה מאוד על השכבתם וקיבועם במיטת המאיץ.

בעולם קיימות מספר מערכות המאפשרות טיפול בסרטן העור מבלי לקבע את המטופל בעזרת מסכה או ציוד מיוחד, וכמוכן מטופלים המוגבלים בניידותם אינם צריכים לעבור למיטת הטיפול ויכולים להישאר בכיסא גלגלים או באלונקה.
מכשירים אלו משתמשים בקרינת Xray באנרגיה נמוכה של עד 100kv (לעומת מאיצים המשתמשים באנרגיות גבוהות פי 10 ויותר) ומאפשרים להביא את המכשיר אל המטופל בתנוחה הטבעית של המטופל, ללא צורך בדרך כלל בקיבוע מיוחד או חשש שיזוז בזמן ההקרנה, דבר שעלול לגרום לטיפול לא ממוקד ואף החטאת אזור הטיפול.

במרכז הרפואי מערכת להקרנת נגעים עוריים באנרגייה נמוכה (עד 100 קילווולט)  אשר מצוידת במערכת הדמיית אולטרא סאונד מיוחדת אשר מסוגלת לבצע הדמיה ברזולוציה גבוהה במיוחד ומאפשרת לקבוע את עומק הנגע וע"י כך להחליט את עוצמת הקרן והממדים המדויקים של אזור הטיפול.
המטופל איננו מרגיש דבר במהלך הטיפול, והטיפול איננו מצריך הרדמה או טשטוש כלשהו, והוא מתבצע ע"י הצמדת מכשיר ההקרנה אל אזור הטיפול, ואיננו מצריך הכנות מיוחדות כשם שנדרש ע"י המאיץ.
על ידי שימוש במכשיר זה, ניתן לבצע טיפול מקומי יעיל ובטוח לנגעים על העור, אשר אינם מצריכים טיפולים פלסטיים/קוסמטיים לאחריהם, כפי שקורה לאחר ניתוח מוס אשר במהלכו מגרדים שכבות עד להסרה מלאה של הנגע, דבר העלול להשאיר צלקות שלעיתים מצריכות טיפולים פלסטיקאים לאחריהם.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון