תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

 

​המרכז הרפואי ת"א (איכילוב) רואה את הזכות לנגישות כזכות בסיסית, המעוגנת במדיניות הארגון ויעדיו. ההנהלה ועובדי המרכז הרפואי מחויבים לעשות כל הנדרש כדי לספק שירות זמין ונגיש לכלל האנשים הפונים לביה"ח, לרבות אנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, חושית או שפתית.

השירותים לאנשים עם מוגבלות יינתנו כחלק מן השירותים הניתנים והמיועדים לכלל הציבור. 
לא יגבה מאדם עם מוגבלות תשלום בעד שירותי בריאות נגישים או שימוש בהתאמות נגישות מעבר לתשלום שנגבה מכלל הציבור עבור אותו שירות.

להלן פירוט הסדרי/התאמות הנגישות על פי נושאים:

נגישות מבנים 

אנו שואפים להבטיח כי הבניינים ושטחי החוץ  במרכז הרפואי תל אביב יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים. להלן פירוט חלק מהסדרי הנגישות  הקיימים: 

חניה - למידע נוסף


התניידות במרכז הרפואי - השאלת כסאות גלגלים

ביה"ח מספק שירותי השאלת כסאות גלגלים למטופלים ולמבקרים בביה"ח המגיעים עם מלווה אשר יוכל לתמוך בהם ולהפעיל את הכיסא עבורם. 
לראשונה בבתי החולים בארץ - עמדות דיגיטליות להשאלת כסאות גלגלים!
לאחרונה הוקמו בבית החולים 3 עמדות להשאלת כסאות גלגלים באמצעות מערכת דיגיטלית:
  • בכניסה הראשית (בסמוך למוניות) 
  • בכניסה לבניין אשפוז דנה 
  • בבניין סמי עופר- בכניסה בקומה 1-
המערכת הדיגיטלית מאפשרת לשאול כיסא גלגלים ממערכת אוטומטית 24/7 וזאת לאחר העברת כרטיס אשראי כפיקדון והשארת מס' טלפון.
הכיסא ניתן ללא תשלום עד 8 שעות שימוש, ולאחר מכן תמורת 5 ₪ לשעה ועד לחיוב מקסימלי על סך 1,500 ₪ (שווי עלות כיסא). כל משתמש מקבל מסרון תזכורת לפני תחילת החיוב (בתום 8 השעות הראשונות).
בכל שאלה או תקלה ניתן לפנות 24/7 למוקד התמיכה הייעודי בטלפון 03-7740916, או באמצעות דוא"ל לכתובת: kasirer@wheel-share.com 

כמו כן ניתן לשאול כסאות גלגלים, בהסתמך על מתן פרטים אישיים והשארת תעודה מזהה כפיקדון, בנקודות הבאות:
  • בימים א-ה בין השעות 07:00 עד 15:00- עמדת המודיעין, בניין סוראסקי אגף ג .
  • בימים א-ה בין השעות  15:00עד 23:00 ובימים שישי-שבת בין השעות 07:00 עד 23:00 – מרכז מידע ושירות, מגדל האשפוז ע"ש      אריסון, קומת קרקע.
  • בכל מועד אחר – דלפק קבלה מיון, בניין סוראסקי קומה 1-.

הנמכה של מעברי חציה במתחם המרכז הרפואי

התאמות אלו מאפשרות מעבר נגיש ובטיחותי לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.


פינות ישיבה וספסלים

 במבואות למחלקות ומרפאות, בשטחי החוץ ובמעברים בין הבניינים, הותאמו ספסלים למנוחה.
 

שירותים ציבוריים לנכים

ברחבי בית החולים שירותים ציבוריים לנכים.


נגישות השירות

אנו שואפים להבטיח כי כלל השירותים במרכז הרפואי תל אביב יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים. תהליך זה עדיין בעיצומו.

סיוע של מלווה לאדם מוגבל בניידות 

 אדם עם מוגבלות בניידות המגיע לביה"ח לבדו וזקוק לסיוע בניידות על מנת להגיע למקום הטיפול וחזרה, יכול לבקש סיוע של מלווה כמפורט:

עמדת המודיעין הממוקמת בכניסה לבניין סוראסקי  - בימים א-ה בין השעות 07:00-15:00 וממרכז המידע והשירות הממוקם בקומת הקרקע בבניין אריסון (רחבת הפסנתר) בכל ימות השבוע בין השעות 08:30-15:00.
מרכז המידע והשירות הממוקם בקומת הקרקע בבניין אריסון (רחבת הפסנתר) בכל ימות השבוע בין השעות 08:30-18:30


הכוונה והתמצאות 

תיבות קוליות step-hear – התיבות הקוליות מאפשרות לאנשים עם מוגבלות בראיה בעלי צמיד ייעודי (המסופק ע"י המוסד לביטוח לאומי לאנשים עיוורים ו/או כבדי ראיה), להתמצא במרחב של ביה"ח. כאשר אדם מתקרב לתיבה קולית, הצמיד מצפצף ובלחיצה עליו מושמעת מתוך התיבה הקולית הנחיה לגבי היכן האדם עומד.
סימון מעברי חציה – המדרכות לפני מעברי החציה בשטח ביה"ח מסומנים בפס התרעה ופס הובלה אל מעבר החציה.
מעליות מונגשות – מרבית המעליות הונגשו בכתב ברייל ו/או עם הודעות קוליות. 
מסעי ניווט והתמצאות - במרכז הרפואי 9 נקודות בהם ממוקמים מסכי ניווט והתמצאות ב-8 שפות. בעמדת ההתמצאות בבבניין סוראסקי בקומת קרקע אגף ג' מסדרון ראשי קיים אינטרקום לסיוע אנושי


תקשורת עם אנשי הצוות

מערכת שמע - בדלפקי השירות של מרבית המרפאות הותקנה לולאת השראה - מכשיר המאפשרלאדם לשמוע בצורה מבודדת ומוגברת את נותם השירות שמולו (ללא רעשי רקע).
אדם המרכיב מכיש שמיעה: באמצעות המעלת הלולאה - מותאם ישירות למכשיר השמיעה
אדם שאינו מרכיב מכשיר שמיעה: באמצעות הפעלת הלולאה  - בשימוש באוזנייה שניתנה לו במקום
הנגשת דלפקי השירות והקבלה – לצד חלק גדול מדלפקי הקבלה והשירות של ביה"ח קיים דלפק מונמך לאנשים המתניידים בכסא גלגלים אשר מאפשר להם תקשורת "בגובה העיניים" עם נותן השירות. 

זימון תורים במרכז הרפואי ת"א

באתר האינטרנט טפסי זימון תור נגישים המאפשרים זימון תור מקוון. לרשות אדם כבד שמיעה אפשרות סימון בטופס על מנת שיחזרו אליו לתיאום באמצעות דואר אלקטרוני 
לזימון תורים דיגיטלי.

למידע נוסף

אתר אינטרנט

המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלות. להצהרת נגישות אתר



דרכי פניה לבקשות והצעות שיפור בנושאי נגישות

בית החולים משקיע משאבים רבים כדי להנגיש את המבניים ושירותיו, יחד עם זאת תהליך זה   עדין בעיצומו וייתכן וימצאו בעיות נגישות. 
אם נתקלתם בבעיה או שיש לכם הערה או שאלה,  תוכלו לפנות לפניות הציבור של ביה"ח  או לממונה על חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, גב' תמרה שכטר מרגלית בדואר אלקטרוני  tamarasm@tlvmc.gov.il

ניתן לפנות בכל בעיה או תלונה דרך פניות הציבור של ביה"ח
בטלפון: 03-6974730
בפקס: 03-6973859
בדוא"ל: pniot@tlvmc.gov.il
בטופס מקוון - בטופס זה ניתן לפרט במידה ונדרשות התאמות נגישות מיוחדות לקבלת שירות בבית החולים

תאריך כתיבת התאמות נגישות: 15.05.2019



תפריט ניווט תחתון