תוכן עניינים

טופס 17 הוא שמו "העממי" של "טופס התחייבות" לתשלום, אשר קופות החולים השונות (הגורם המבטח) מעניקות ללקוחותיהן, בעבור טיפולים או בדיקות הכלולים בסל הבריאות ומתבצעים במוסדות חיצוניים לקופת החולים, למשל: בתי חולים, מרפאות חוץ, מכונים רפואיים וכדומה. השם "טופס 17" לקוח ממספרו ההיסטורי של טופס ההתחייבות שהעניקה, בזמנו, קופ"ח כללית (היום שירותי בריאות כללית). שם שהשתרש באוכלוסייה עוד משנות ה-50 של המאה הקודמת והיום, גם קופות החולים האחרות, נוהגות לקרוא לו טופס 17.

טופס 17 הוא תנאי מוקדם למימון השירות הרפואי למטופל, ע"י הגורם המבטח שלו (קופת החולים). ללא הטופס, ייאלץ המטופל לשלם את מלוא הסכום בעבור השירות שקיבל, סכומים שעלולים להגיע למאות ולאלפי שקלים. בשל ריבוי המקרים, בהן קופות החולים העדיפו להעניק את השירות הרפואי למבוטח בתוך מרפאות או בתי חולים בבעלות הקופה - ללא כל סיבה רפואית הוגנת, זולת ההיבט הכספי, החלטנו במרכז הרפואי תל-אביב, בי"ח איכילוב, לסייע למטופלינו לממש את זכאותם לטופס התחייבות ולטיפול רפואי מקצועי ומהיר.

מה עושים כשקופת החולים מסרבת לאשר לך טופס 17?

אם ביקשת לקבל שירות רפואי במרכז הרפואי ת"א וקופת החולים סירבה לאשר לך אותו, פנה אלינו וננסה לסייע לך!

אנא מלא את הפנייה המקוונת או פנה ליחידה לפניות הציבור באמצעות: טלפון: 03-6974730, פקס: 03-6947594.   

תשומת ליבך כי חובה לצרף את המסמכים הבאים:

מאז השקת השירות, השגנו 50% הצלחה באישור בקשות שנדחו. נשמח לסייע גם לך!

תפריט ניווט תחתון