תוכן עניינים

אנו מודים לכם על שבחרתם להביא את ילדכם לביצוע ניתוח במחלקתנו. ברצוננו ליידע אתכם במספר נקודות חשובות בכל הקשור לניתוח במחלקתנו. 
ביום שלפני הניתוח, הנכם עומדים לעבור תהליך מעט ארוך, הכרוך במפגש עם מספר גורמים בבית החולים. התהליך עשוי להמשך מספר שעות, ולכן הצעתנו היא להצטייד בשתייה וארוחה קלה. שימו לב - עליכם להגיע אל בית החולים עם טופס 17 המיועד לבדיקת רופא במרפאת בית החולים. בנוסף לכך, ביום הניתוח יש להביא טופס נוסף - טופס 17 המיועד לאשפוז.

היום שלפני הניתוח

  • מרפאת ילדים: עם הגיעכם לבית החולים, אתם מתבקשים לגשת אל המרפאה בבית החולים "דנה דואק", ולפתוח תיק המיועד לבדיקה במרפאה ("תיק מרפאה").             
  • נציגת השירות במחלקה: הנכם מתבקשים לקחת את תיק המרפאה ולעלות אל המחלקה הכירורגית, בבית החולים "דנה דואק" בקומה החמישית או הרביעית. שם תפגשו את נציגת השירות במחלקה, אשר תכוון אתכם להמשך התהליך: פגישה עם אחות מחלקתית, רופא כירורג ורופא מרדים.
  • קבלה על-ידי אחות: אחות המחלקה תסביר לכם על התהליך אותו אתם עומדים לעבור, תמדוד סימנים חיוניים לילדכם, כולל מדידת חום ושקילת הילד. כמו כן, תחדד נקודות חשובות ותענה על שאלות מצידכם. במידה וידוע לכם כי לילד ישנה רגישות לתרופות/ מאכל/ דם, עליכם לבוא עם המידע המפורט אודות רגישות ילדכם.
  • בדיקת רופא כירורג: הרופא ישוחח עמכם, יבדוק את הילד וייקח בדיקות דם במידת הצורך. תקבלו הסבר מפורט על מהלך הניתוח ותחתמו על אישור והסכמה לניתוח הילד. במידה ויש לכם שאלות נוספות, זה הזמן להעלות אותן.
  • בדיקת רופא מרדים: הבדיקה נערכת לרוב בבניין סוראסקי, קומה 2-. במרבית המקרים נאספים מספר ילדים ומשפחותיהם, המיועדים לעבור ניתוח ביום המחרת, ונשלחים אל הרופא המרדים. שלב זה עשוי להתעכב זמן מה, היות והרופא המרדים צריך להתפנות מניתוח על מנת לקבל את המשפחה. הרופא המרדים יסביר אודות ההרדמה ויבדוק את הילד לקראת הניתוח. לאחר בדיקת הרופא ואישורו לביצוע הניתוח ביום המחרת, תחתמו על אישור והסכמה להרדמה.
  • חזרה למחלקה: כאשר תסיימו עם הבדיקות הנ"ל, הנכם מתבקשים לחזור אל המחלקה. במחלקה יקבלכם הרופא אשר יקבע את שעת הגעתכם ביום המחרת לביצוע הניתוח. בנוסף ימסור לכם את השעה בה הילד צריך להתחיל את הצום לקראת הניתוח.

ביום הניתוח

  • ביום הניתוח על הילד להגיע בצום מהשעה בה קבע הרופא ביום שלפני. נא הביאו עמכם טופס התחייבות- טופס 17 המיועד לאשפוז הילד, אותו תבקשו מקופת החולים. 
  • משרד הקבלה: הנכם מתבקשים להגיע אל משרד הקבלה הנמצא בקומת הכניסה, לבצע אשפוז ולהנפיק מדבקות אשפוז. 
  • הכנה לניתוח במחלקה: בהגיעכם אל המחלקה, ילדכם יוכן לניתוח על-ידי אחות המחלקה. במסגרת ההכנה לניתוח במחלקה, הילד ילבש פיג'מת בית חולים ויימדד חום גופו.
  • ירידה לחדר ניתוח: כאשר הילד מוכן לניתוח, נחכה לקריאה מחדר הניתוח המזמינה את הילד והוריו. אל חדר הניתוח יורדים בליווי סניטר. עד הכניסה לחדר הניתוח, הילד ישהה בחדר התעוררות בליווי הוריו.

לאחר הניתוח

  • יציאה מחדר ניתוח והעברה לחדר התאוששות: לאחר הניתוח, הילד מועבר אל חדר ההתאוששות, שם ניתנת אפשרות כניסה להורים. בחדר ההתאוששות הילד יהיה מחובר למוניטור לאחר הניתוח.

  • עלייה למחלקה: לאחר התאוששות הילד מהניתוח, שלב שעשוי לקחת שעתיים ויותר, הילד ומשפחתו יעלו אל המחלקה בליווי סניטר. במחלקה יתקבל הילד על-ידי אחות, אשר תבדוק אותו ותעקוב אחר התאוששותו מהניתוח. 

  • מעקב: האחות תבדוק עם רופא, האם קיימת אפשרות שהילד ישתה ויאכל. כמו כן, האחות תעקוב כי הילד אינו מקיא, תופעה שכיחה לאחר ניתוח, בשל השפעת חומרי ההרדמה על גוף הילד. מעקב נוסף, הינו אחר מתן שתן על-ידי הילד לאחר הניתוח, בכדי לוודא שהכליות אכן מפנות את חומרי ההרדמה. כמו כן תתבצע בדיקת פצע הניתוח - וידוא שאינו מדמם באופן פעיל, וכן תערך מדידת חום גופו של הילד.

  • שחרור והדרכה: במידה שהכול תקין, ישוחרר הילד לביתו. הדרכה לאחר שחרור תנתן על-ידי האחות. כמו כן, יינתן מכתב שחרור חתום על-ידי רופא, ובו דגשים מיוחדים כגון: מעקב רופא מטפל והגעה לביקורת הרופא המנתח. עוד יינתנו מספרי טלפון ליצירת קשר עם צוות המחלקה, למקרה הצורך.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון