תוכן עניינים

מתי מתחילים לצחצח שיניים?

צחצוח השיניים צריך להתחיל עם בקיעת השן הראשונה. בכך גם מונעים את הדבקות והצטברות החיידקים על השיניים וגם מרגילים את התינוק להרגל חדש וחשוב אשר צריך ללוות אותו לעתיד (כמו שמרגילים פעוט לשבת בכסא בטיחות ברכב).

איך לבחור מברשת שיניים לילדים?

מברשת השיניים לילדים צריכה להיות מברשת בעלת תו תקן ובעלת ראש קטן המאפשר ניקוי "אישי" לכל שן וידית גדולה יחסית המאפשרת אחיזה על ידי הפעוט- חשוב לציין כי הניקוי האמיתי מבוצע למעשה על ידי ההורה ולא על ידי הילד.

איך לבחור משחת שיניים?

יש להקפיד על משחת שיניים לילדים אשר בהן כמות הפלואוריד מופחתת ומותאמת לכך שהילדים בולעים את המשחה ואינם יורקים.

כמה משחה שמים?

כמות המשחה על המברשת צריכה להיות זעירה בגודל של גרגר אורז קטן. עודף משחה עלול לגרום לפגיעה בשיניים הקבועות המתפתחות.

מהי תדירות הצחצוח המומלצת?

יש להקפיד על ניקוי השיניים פעמיים ביום והחשוב ביותר לפני השינה.

כל כמה זמן להחליף מברשת שיניים?

החלפת המברשת צריכה להיות כאשר ראש המברשת "פרוע" כלומר סיבי המברשת נוטים לכיוונים שונים. בלאי המברשת יכול להתרחש כל מספר חודשים אם הבלאי מאד מהיר זה סימן לצחצוח אגרסיבי מדי ולא תקין.

איך לצחצח שיניים לילד סרבן?

ילדים רבים בגילאי שנתיים מסרבים לאפשר לצחצח, אחת הדרכים להתחמק ממכשול זה היא להרגיל את הילד עוד לפני גיל העצמאות הזה כלומר להתחיל כבר בגיל שנה. עם זאת כאשר יש ילד סרבן במיוחד, על ההורים לחשוב על הגישה המתאימה לו (החלטיות, פרסים), וכאמור לתת את אותה חשיבות שנותנים לישיבה בכסא בטיחות. ילד שיודע שיש משהו חשוב להורים אולי יתנגד בתחילה אבל בהמשך יקבל עליו את ההרגל.

מתי הולכים לרופא שיניים לראשונה?

הזמן המומלץ להגיע לבדיקה הראשונית הינו בסמוך לבקיעת השיניים לפני גיל שנה. בפגישה זו התינוק עם מספר שיניים בודדות, ולרוב ללא עששת אולם ניתן כבר אז לאתר את מי שנמצא בסיכון ולהתאים לו תוכנית מניעה אישית. למשל תינוק שהיה פג במשקל נמוך, חלק משיניו עלולות להיות פגומות ופגיעות יותר ורופא השיניים יכול ללמד את ההורים כיצד למנוע את הפגיעה. בדיקה ואבחון הפעוטות צריכה להתבצע על ידי רופא שיניים מומחה לרפואת שיניים לילדים. רק לרופאים אלו יש את ההכשרה והידע לטיפול בפעוטות. יש לוודא עם הרופא כי אכן מדובר במומחה- לכל מומחה יש רישיון מומחה של משרד הבריאות.

תפריט ניווט תחתון