תוכן עניינים

רוב ההיריונות מתנהלים בצורה תקינה, ללא בעיות חריגות. אולם בנשים עם מחלות ראומטולוגיות המחלה עצמה ו/או הטיפול בה עלולים להשפיע על בריאות האם ו/או התינוק. בזמן הריון, עבור נשים הסובלות ממחלות ראומטולוגיות, המחלה ו/או הטיפול במחלה עלולים להשפיע על בריאות האם ו/או התינוק. מרפאה משולבת במרכז הרפואי ת"א, מציעה טיפול להיריון בסיכון גבוה, המשלב התמחות בראומטולוגיה, על מנת להקל על הנשים ולשפר את השירות. 


הקשר בין מחלות ראומטולוגיות וסיבוכי היריון

מחלות ראומטולוגיות כמו זאבת (לופוס), תסמונת קרישיות יתר מסוג תסמונת APLA ומחלות רקמת חיבור אחרות עלולות להגביר את הסיכון לסיבוכי היריון, כגון: הפלות, רעלת היריון, האטה בצמיחת העובר, היפרדות של השליה ועוד. מחלות אלה עלולות להשפיע על תפקוד השליה הבא לידי ביטוי בהפרעה בזרימת הדם לעובר.
בעשור האחרון חלה תמורה משמעותית בגישה הטיפולית למחלות ראומטולוגיות עם שימוש נרחב גם בתרופות ביולוגיות אשר הובילה להשגת הפוגה בחלק ניכר מהחולים. לכל אשה הסובלת ממחלה ראומטולוגית, המתכננת היריון נדרש ייעוץ משותף של ראומטולוג ורופא נשים לבחירת הטיפול התרופתי המיטבי לאם, לפני ובעת ההיריון, תוך בחינת ההשפעה על העובר. כמו כן נדרש מעקב משותף של ראומטולוג ורופא נשים במהלך כל ההיריון.

מרפאה משולבת להיריון בסיכון וראומטולוגיה

עד כה טופלו נשים הרות עם מחלות ראומטולוגיות במספר מוקדים במרכז הרפואי ת"א, ובהם: המרפאה להיריון בסיכון גבוה, מכון הסונר והמרפאה הראומטולוגית. על מנת להקל על נשים אלה ולשפר את השירות הרפואי המוצע להן - הוקמה מרפאה משולבת חדשה להיריון בסיכון גבוה וראומטולוגיה, הממקדת את פעילותה בדאגה לשלומם ובריאותם של האישה ושל העובר, כאחד.

המרפאה מנוהלת על-ידי ד"ר דפנה פארן, מנהלת היחידה לאשפוז יום ראומטולוגי ומנהלת מרפאת הלופוס וד"ר אלי רימון, מנהל מרפאות היריון בסיכון גבוה. לרשות המטופלות עומד גם צוות האחיות של המרפאה הראומטולוגית.


המרפאה החדשה שמה לעצמה למטרה
:

  • לייעץ לנשים עם מחלות ראומטולוגיות עוד לפני הכניסה להיריון.
  • ללוות נשים עם מחלות ראומטולוגיות במהלך ההיריון, ולעקוב אחר התפתחות ההיריון .
  • להתאים לכל אישה את הטיפול בהתאם למצבה, בניסיון לצמצם את שיעור סיבוכי ההיריון. 

הנשים המטופלות במרפאה מקבלות:

  • ייעוץ מרופאים מומחים כולל המטולוג מומחה לקרישיות יתר, במידת הצורך
  • הפניה לטיפולים ולבדיקות נדרשות
  • המלצות להמשך מעקב בקהילה, במסגרת קופת החולים.

ליצירת קשר עם המרפאה

המרפאה המשולבת להיריון בסיכון גבוה וראומטולוגיה מתקיימת במתחם המרפאה הראומטולוגית, בבניין הראשונים, קומה 2, ביום ג' הראשון בכל חודש, בשעות 12:00-09:00.
יש להצטייד ב-2 טופסי התחייבות כספית מקופת החולים ("טופס 17") או לשלם במזומן, במקום (למרפאה המשולבת להיריון בסיכון גבוה ולמרפאה הראומטולוגית).

אם את חולה במחלה ראומטולוגית, מתכננת היריון או כעת בהריון אנחנו מזמינים אותך להתקשר אלינו למרפאה ולקבוע תור, בטלפון: 03-6973243

תפריט ניווט תחתון