תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

פגישת היכרות (INTAKE)

מועמד המביע רצונו להיות מטופל ביחידת ההשתלות של המרכז הרפואי תל-אביב, מוזמן לפגישת היכרות עם מנהל היחידה, האחות המתאמת והעובדת הסוציאלית. פגישה זו הינה חלק מגישה טיפולית מיוחדת שפותחה ביחידה, אשר לוקחת בחשבון את כל ההיבטים הרפואיים, הסיעודיים, הנפשיים והמשפחתיים של  החולה המועמד להשתלה ובני משפחתו. בפגישה זו ניתן מידע כללי על היחידה, הסבר מפורט על מהות הניתוח, סיכויי ההצלחה שלו, הסיכונים שבו, תופעות הלוואי של התרופות ועוד. כמו כן, מוצע למועמד לפגוש מושתל אברים ותיק, על מנת לקבל מידע ממקור ראשון בכל הנוגע לתהליך ההמתנה לניתוח ולתהליך ההחלמה שלאחריו.

 

מעקב רפואי ואישי אחר המועמד להשתלה

חולה שנכנס לרשימת מועמדים להשתלת כליה או כליה+לבלב, יזומן אחת לחצי שנה, או לפי הצורך בהתאם למצבו הרפואי, למרפאת ההשתלות לביקורת אצל רופא/ה נפרולוג/ית. כמו כן, מתאמת ההשתלות נמצאת בקשר מתמיד וקבוע עם יחידת הדיאליזה, אליה משתייך כל אחד מהמועמדים וזאת לצורך עדכון והתערבות רפואית מתאימה במקרה הצורך כגון: אשפוז לצורך ניתוחים, בדיקות מעמיקות וכיו"ב. מועמד להשתלת כבד הרשום ביחידה, מגיע באופן סדיר אחת לחודש או בהתאם למצבו הרפואי לביקורת של רופא/ה הפתולוג/ית במרפאת ההשתלות.

 

ההשתלה

המועמד יקבל את ההודעה על ההשתלה ממתאמת ההשתלות או מיחידת הדיאליזה. על המועמד להגיע מהר ככל שניתן ליחידת ההשתלות, הממוקמת בחטיבה כירורגית ב', קומה 4 במגדל האשפוז ע"ש אריסון. ביחידה תקלוט את המועמד/ת מתאמת ההשתלות, ותתאם את כל התהליכים הבאים: דיאליזה דחופה, בדיקות רפואיות, בדיקות עזר וכ'.. מטרת הצוות לקצר במידת האפשר את פרק הזמן עד למועד ניתוח ההשתלה. על המועמד להיות זמין 24 שעות ביממה. 


תקופת האשפוז

לאחר הניתוח, ישהה המושתל במחלקת התעוררות ויועבר לאשפוז ביחידת ההשתלות. בכל שלבי האשפוז, נמשיך ללוות את המושתל ובני משפחתו ותינתן הדרכה מפורטת ממתאמת ההשתלות על אופן נטילת התרופות, תופעות הלוואי, סימני אזהרה ודחייה, זיהומים, היגיינה, חיסונים וכלכלה. העובדת הסוציאלית תדריך את המושתל ובני משפחתו על זכויותיהם ועל החזרה לשגרה.


במקרים של נסיעה לחו"ל, שינוי כתובת מגורים, שינוי במספר טלפון או במספר טלפון נייד, עליו להודיע ליחידה בטלפון: 03-6974408.

תפריט ניווט תחתון