תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

השתלת איברים אפשרית כיום בעיקר בזכות התפתחות הטיפול התרופתי נוגד הדחייה. מערכת החיסון הגורמת לדחיית איברים מושתלים, משמשת גם להגנה מפני זיהומים וגידולים ממאירים. דיכויה באמצעות הטיפול התרופתי נוגד הדחייה, גורר עלייה בשכיחותם ובחומרתם של זיהומים, שעלולים להיות קשורים לניתוח עצמו ו/או לדיכוי המערכת החיסונית. הפגיעה מדיכוי המערכת החיסונית היא הגבוהה ביותר בחודשים הראשונים שלאחר ההשתלה.

בעיה זו מחייבת ליווי צמוד של מומחה למחלות זיהומיות לאורך כל השלבים, החל מההכנה להשתלה וכלה בתקופה שאחריה. כבר לפני ההשתלה יש צורך באיסוף מידע מהימן על היסטוריית המחלות הזיהומיות מהן סבל.

מיותר לציין, שהזיהומים עלולים לגרום להפרעה קשה באיכות חיי המושתל ולהגדלת הסיכון לדחיית השתל. המושתל יעבור טיפול למניעת זיהומים ויראליים. משך הטיפול המונע תלוי בסוג הזיהום ובמצב המערכת החיסונית שלו. בנוסף, כל מושתל נמצא בקשר שוטף והדוק עם המחלקה להשתלות וכאשר מתעורר חשד למחלה זיהומית הוא נבדק ע"י רופא מומחה לזיהומים ומטופל בהתאם.

על המושתל להתמיד בחיסון כנגד דלקת ריאות אחת ל- 5 שנים וכנגד שפעת מדי שנה לפני העונה (בסביבות אוקטובר). מכיוון שמדוכאי חיסון עלולים לחלות גם מוירוסים מוחלשים, יש להתייעץ בכל מקרה שהמושתל או אחד מבני משפחתו מקבלים חיסון מסוג זה. לאור האמור לעיל, צוות מרפאת ההשתלות מצפה מכל המושתלים להמשיך בטיפול תרופתי נוגד דחייה לאורך כל ימי חייהם, בכפוף להוראות הצוות המטפל.

תפריט ניווט תחתון