תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

משחק הוא הדרך שבה תינוקות, פעוטות וילדים מבטאים את עצמם עוד בטרם התפתחותם של השפה והדיבור. המשחק הוא כלי התקשורת הראשוני שבו הפעוט מתחיל לתקשר עם העולם סביבו, מבין את רגשותיו ומקבל משמעות לעצמו ולמתרחש בסביבתו. הטיפול במשחק הוא למעשה הטכניקה הוותיקה ביותר והקלאסית לטיפול בילדים מראשית המאה הקודמת.
הטיפול במשחק מיועד להפגת חרדות, לשיפור הבטחון העצמי, לשיפור הדמוי העצמי. הטיפול מיועד גם להפגה של מצבי דכאון בילדים או טיפול בטראומות פיזיות או מיניות.

הטיפול במשחק מהווה גשר בין עולמו הפנימי של הילד. לעיתים הוא לא מודע למצבו ולא ניתן לשוחח עליו במילים, לבין העולם החיצוני בו הילד פועל וחווה חוויות שונות. המשחק הוא כלי עצמתי בו הילד יכול להמחיז מצבים שונים מחיי היומיום או מחיי הנפש שלו, להיכנס לדמויות שונות (חייל, רופא, מורה, הורה, אח וכד') ולבטא באמצעות המשחק את המצוקה שהוא חווה בנושא מסויים. המטפל יוכל אז להציע כלים שונים ודרכי התמודדות יעילים ומסתגלים יותר במצבים שיתרחשו במשחק, בין אם בשיחה ישירה על הבעיה ובין אם בפעולת המשחק עצמה אשר משחררת ומרפאת.

 

ילד בטיפול במשחק

הטיפול הפסיכולוגי באמצעות משחק מלווה בדרך כלל בהדרכת הורים. במפגשים אלה ההורים מקבלים הסבר ותאור אודות מצבו הרגשי של הילד, אופי הקשים שלו כפי שמשתקף בפעולת המשחק והדרכים שבהן ניתן לסייע לו. ההורים גם מקבלים הכוונה והדרכה כיצד עליהם לנהוג במצבים שונים בחיי היומיום כדי לסייע ולהעצים את כוחו של הטיפול ולהפיג את מצוקת הילד.
במרפאה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר מוצעים מגוון של טיפולים וביניהם טיפול במשחק המיועד לילדים מגילאי 4-5 ועד לגיל טרום התבגרותי, גילאי 12-13.

ליצירת קשר עם המרפאה: 03-6973733

תפריט ניווט תחתון