תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

סוגים עיקריים של הפרעות חרדה:


הפרעת אימה Panic Disorder

אנשים הסובלים מהפרעת אימה חווים התקפים של חרדה קיצונית מלווים במגוון תסמינים גופניים כגון: קוצר נשימה, תחושת מחנק, פעימות לב מואצות, סחרחורות, כאבי ראש, הזעה, גלי חום וקור, בחילות ושינויים בפעילות המעיים.

חרדה חברתית Social Phobia

הפרעת החרדה החברתית מאופיינת בהופעת תסמיני חרדה, מתח ותחושת אי נוחות במצבים חברתיים שונים ולעיתים אף בהימנעות חלקית או מוחלטת ממצבים חברתיים כגון: דיבור, אכילה או כתיבה בנוכחות קהל או אנשים זרים, השתתפות באירועים חברתיים, קניות במרכזים גדולים ועוד.


הפרעת חרדה מוכללת (Generalized Anxiety Disorder (GAD

הפרעה זו מאופיינת בדאגות ומתח סביב נושאים שונים ומגוונים העוסקים בענייני היום יום. אנשים הסובלים מהפרעה זו מוטרדים ומודאגים גם בשל אירועים שכיחים ורגילים של החיים. קיימות תלונות על עייפות, תחושת כובד ובהלה בשכיחות גבוהה.

הפרעה טורדנית כפייתית (Obsessive Compulsive Disorder (OCD

הסובלים מהפרעה זו מוטרדים ממחשבות בעלות תוכן מאיים או מטריד, אשר טורדות שוב ושוב את המטופל, עם יכולת מועטה לסלקן מהתודעה. המחשבות מפריעות ומאיימות על המטופל, מעלות את רמת החרדה, ומפריעות בתפקוד ובריכוז. לעיתים אנשים הסובלים מהפרעה טורדנית, נאלצים לחזור ולבצע פעולות מסויימות שוב ושוב כדי להירגע, ומוצאים עצמם עסוקים זמן רב בפעילות חוזרת כגון רחצות, ניקיון, בדיקות וסידור.


הפרעת אישיות גבולית

לאדם יש הפרעת אישיות גבולית אם קיים אצלו דפוס חוזר ונשנה, מגיל הנעורים, של אי יציבות רגשית, אי יציבות בדימוי העצמי, אי יציבות בתפיסת הזולת ובמערכות יחסים. הפרעה זו מלווה פעמים רבות בקושי רב להתמודד עם פרידה וסיום מערכות יחסים, הרגשה מתמדת של ריקנות ולעיתים קרובות גם התנהגויות של פגיעה עצמית ואף אובדנות.


במסגרת המרפאה לטיפול בהפרעות חרדה שבמרכז הרפואי תל-אביב, ניתן טיפול קוגניטיבי-התנהגותי להפרעות אלו.

תפריט ניווט תחתון