תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

קטרקט היא עכירות של עדשת העין הגורמת להפרעה בראיה ומופיעה בעיקר בגיל המבוגר. הניתוח להסרת הקטרקט הוא אחד הניתוחים המוצלחים והניתוח הנפוץ ביותר בארץ ובעולם מבין הניתוחים בעולם הרפואה. בניתוח זה מוציאים מן העין את העדשה העכורה ומשתילים במקומה עדשה סינטטית שקופה. הניתוח מאפשר את החזרה של הראיה החדה לעין וגורם לשיפור בראיה ובאיכות החיים.
העדשות הסטדטרטיות המושתלות כיום בניתוחי הקטרקט הן עדשות בעלות מוקד אופטי אחד ומאפשרות אמנם ראיה טובה אחרי הניתוח אולם במקרים רבים בכדי לראות ברור למרחקים השונים לצורך קריאה, עבודה מול מחשב וראיה למרחק (טלויזיה, נהיגה וכו'), יש במקרים רבים צורך להיעזר במשקפיים, לפחות לצורך חלק ממשימות היום-יום.
בשנים האחרונות פותחו עדשות מיוחדות המושתלות בעין בניתוח הקטרקט ומפחיתות את התלות במשקפיים: עדשות מולטיפוקליות- מאפשרות ראיה חדה לקרוב ולרחוק בו זמנית ומאפשרות להפחית את הצורך במשקפיים אחרי הניתוח, ועדשות טוריות (עדשות המתקנות צילינדר), המאפשרות ראיה חדה ללא משקפיים גם למטופלים הסובלים מאסטיגמציה.

ניתוח הקטרקט במקרה של השתלת עדשות מיוחדות זהה לניתוח קטרקט רגיל כאשר ההבדל היחיד הוא שבסיום הניתוח במקום עדשה סטדרטית מושתלת עדשה מיוחדת בהתאם לצרכי ודרישות המטופל. בכדי לקבל תוצאות טובות אחרי הניתוח יש צורך לבצע מדידות מדוייקות כדי לבדוק אם המטופל אכן מתאים לסוג זה של ניתוח ובמידה ויש התאמה למצוא את סוג ומספר העדשה האופטימלית כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.


מי מתאים לניתוח קטרקט עם עדשה מיוחדת (פרימיום)?

עדשות מולטיפוקליות - כל אדם הסובל מקטרקט הפוגע בראיה בשתי העיניים עם פוטנציאל ראיה תקין (ללא בעיות עיניות נוספות העלולות לפגוע בראיה לאחר הניתוח) ומעוניין להפחית את התלות במשקפיים אחרי הניתוח.
עדשות טוריות - כל אדם הסובל מקטרקט באחת העיניים ובנוסף בבדיקתו יש אסטיגמציה (צילינדר) משמעותית שמקורה בקרנית העין.

במסגרת מרפאת העיניים במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) מתבצעות בדיקות התאמה למועמדים לניתוח קטרקט המעונינים בהשתלת עדשה מיוחדת (פרימיום) בניתוח. במרפאה מבוצעות בדיקות מעמיקות בכדי לבדוק את התאמת המטופל לניתוח והתאמת של סוג ומספר העדשה המתאימה באופן ספציפי לצרכי הנבדק. הבדיקות במרפאה כוללות בדיקת אופטומטריסט מומחה, מדידת העיניים בעזרת מכשור מתקדם לצורך חישוב מספר העדשה (בעזרת אולטרהסאומד ולייזר), ביצוע מיפוי קרנית- לאבחות בעיות קרנית ובדיקת האסטיגמציה, במידת הצורך מבוצעת גם צילום OCT של הרשתית לאבחון בעיות רשתית שעלולות לפגוע בראיה לאחר הניתוח. בסיום הבדיקות נכנס המטופל לבדיקה אצל רופא מומחה שעובר על כל הבדיקות שבוצעו, מבצע בדיקה רפואית של עיני המטופל ומסביר לגבי האפשרויות השונות של השתלת עדשות מיוחדות.

השכיחות של ניתוחים עם השתלת עדשות מיוחדות עולה בארץ ובעולם, ויותר אנשים דורשים ומשיגים תוצאות ראיה משופרות ופחות תלות במשקפיים לאחר ניתוח הקטרקט. עם זאת, השירות אינו נכלל בסל הבריאות.


למידע נוסף ניתן להתקשר לטלפון:  03-6973262/3868

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון