תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

רעד עדין בגפיים קיים באופן נורמלי אצל כל אדם. מצבי מתח, התרגשות, עייפות או מאמץ גופני יכולים להחמיר רעד זה. תרופות רבות, וכן הפרעות במערכת ההורמונלית, יכולות לגרום להחמרת הרעד.

רעד ראשוני - Essential Tremor

מחלה שכיחה, הגורמת להתפתחות רעד בעיקר בגפיים העליונות, בראש ובקול. הרעד בידיים בולט בזמן פעולה, וכן בתנוחות מסויימות, כמו למשל בעת הושטת הזרועות קדימה. בדרך כלל הרעד נעלם במנוחה שלמה. הרעד יכול להופיע בכל גיל ועם השנים קיימת נטיה להחמרה. במקרים רבים יש היסטוריה משפחתית של רעד אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה או שנייה, אך טרם זוהה הגן האחראי. מצבי התרגשות, מתח, עייפות ותרופות שונות מחמירים את הרעד הראשוני. מדובר במחלה הגורמת לרעד בלבד. הפרעות עצביות אחרות הן נדירות.

הטיפול ברעד ראשוני: טיפולים תרופתיים וניתוחיים יכולים להביא להקלה משמשותית בהפרעה התפקודית.

רעד במנוחה

רעד במנוחה יכול להופיע במחלת פרקינסון, בשלבים מאוחרים של רעד ראשוני וכן כתוצאה מנטילת תרופות. רעד במנוחה מופיע בעת הרפייה ורגיעה שלמה של האיבר הרועד. ביצוע תנועה מביא, בדרך כלל, להעלמות הרעד. קיום רעד במנוחה מחייב בירור נוירולוגי לאבחון מקורו.

טיפול ברעד במנוחה: טיפולים תרופתיים יכולים להביא להקלת רעד במנוחה, אף כי לעתים רעד זה עמיד בפני תרופות. ניתוחים סטראוטקטיים במוח, מסוגלים להביא לשיפור ברעד.

  • יש להתייעץ עם נוירולוג מומחה להפרעות תנועה.

תפריט ניווט תחתון