תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

​רקע

מערכת החיסון שלנו מצוידת במגוון עצום של תאי פלסמה בעלי יכולת לייצר נוגדנים כנגד מזהמים שונים. monoclonal gammopathy of unknown significant, או בעברית: גמופתיה חד-שבטית ללא משמעות קלינית ברורה, פירושה הימצאות  מוגברת של נוגדנים (סוג של חלבונים), בדם/ או בשתן. באנשים שאובחנו עם MGUS מתקיימים ייצור והפרשה מוגברים של נוגדן מסוג מסוים , כביטוי לכך שתאי הפלסמה המייצרים דווקא אותו רכשו שינוי גנטי בזכותו הם מתרבים מעט יותר ומאריכים חיים. על פי רוב מדובר בממצא אקראי המאובחן בבדיקות דם או שתן שגרתיות, כששכיחות תופעה זו עולה ככל שאנו מתבגרים. באנשים אלו, בניגוד לאנשים בהם ממצא זה מרמז על תחלואה אמיתית, גודלו של השבט האחראי על יצור הנוגדן הרלוונטי הוא קטן ובירור מעלה כי אינם סובלים מתסמיני מחלה או פגיעה באיבר כלשהו. הסיכוי כי שבט תאים זה יתחיל לגדול ויגרום למחלה הקרויה מיאלומה, הוא נמוך ביותר ומוערך בכ-1% בשנה.

נמצא.ת בבירור או שזה עתה אובחנת עם לימפומה/  מיאלומה / לאוקמיה? 
באפשרותך לבחור את ביה"ח בו יבוצע המשך הבירור והטיפול. אנו מתחייבים לחזור אליך במהירות – לפנייה לחצו כאן   

 


אבחון

במקרים בהם הבירור מעלה כי כמותם של תאי הפלסמה גבוהה מ-10% מכלל התאים במוח העצם, אך אין כל ממצא המעיד על פגיעה באיבר כשלהו, הרי שמדובר במיאלומה זוחלת, ולא בגמופתיה חד שבטית,  ודרוש מעקב הדוק יותר, אם כי אין  צורך בטיפול.


טיפול

כאשר בדיקות הדם מצביעות על סיכון גבוה יותר להתקדמות המחלה לשלב תסמיני, נבדקת לעיתים האפשרות של טיפול במסגרת מחקרית, שמטרתו למנוע או להאט את קצב התקדמות המחלה.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון