תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

​מהו כלמידיה טרכומטיס?

כלמידיה טרכומטיס הוא חיידק העובר בדרכי המין ונחשב לאחד החיידקים השכיחים ביותר הגורמים למחלות מין. מדובר בחיידק הנפוץ ביותר הגורם לדלקת בצוואר הרחם אצל נשים ודלקת השופכה אצל גברים. קבוצות הסיכון העיקריות הן צעירים מתחת לגיל 25, מי שנוהג לקיים יחסי מין עם יותר מבן זוג אחד במהלך שלושה חודשים, זיהום קודם בחיידק ומחלות מין אחרות כולל HIV.
חיידק הכלמידיה טרכומטיס נמצא גם בשכיחות גבוהה אצל גברים המקיימים יחסי מין עם גברים ונשים המקיימות יחסי מין עם נשים. התלונות בקרב נשים הן בדרך כלל כאבים באזורים אגניים והפרשות מהנרתיק ואצל גברים, הפרשות מהפין. במקרים רבים ניתן להיות נשא ללא תסמינים, מצב שהוא יותר שכיח בגברים.
העובדה שרבים נושאים את החיידק ללא תסמינים גורמת לתפוצה והדבקה מאד רחבה. שיעור ההדבקה מנשים לגברים וההפך, דומה. זיהום בכלמידיה נחשב לאחד מהסיבות החשובות לעקרות בנשים. אצל נשים החיידק גורם בתחילה לזיהום בנרתיק או בצוואר הרחם ויותר מאוחר עולה לכיוון האגן. העקרות נגרמת עקב פגיעה בחצוצרות. בזמן הריון החיידק יכול לגרום להריון מחוץ לרחם ולהפלה. 


אבחנה וטיפול בכלמידיה

כשקיימת אבחנה של כלמידיה מומלץ לתת טיפול בהקדם על מנת למנוע את הסיבוכים שהוזכרו. כמו כן במקרים רבים המחלה מופיעה יחד עם מחלת מין אחרת בעיקר זיבה ולכן מומלץ לטפל בשתי המחלות בו זמנית. הטיפול בכלמידיה מבוסס על אנטיביוטיקה. מדובר בדרך כלל בטיפול קצר עד כדי מנה בודדת של אנטיביוטיקה בכדורים. אנו ממליצים על ביצוע הבדיקה לנשים פעילות מינית מתחת לגיל 24 וכן מעל גיל זה כאשר ישנם גורמי סיכון אחרים מאלה שצוינו קודם. כמו כן חשוב שגברים יבצעו את הבדיקה ויטופלו במקרה שמתגלה החיידק, על מנת למנוע מהם להדביק את נשים אחרות.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון