תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים


רקע

אדם טרנסג'נדר חש אי התאמה בין הזהות המגדרית (ההזדהות האישית של האדם עם היותו גבר או אישה) והסיווג המגדרי המבוסס על מאפיינים גופניים וגנטיים. 


אבחון

הביולוגיה של דיספוריה מגדרית נחקרה רבות עם דגש על אפשרות של חשיפת המוח העוברי לרמות לא תואמות של הורמונים, או הבדלים במבנה של אזורים שונים במוח, אבל הסיבה המדויקת נותרה לא ידועה. דיספוריה מגדרית הוא מצב לא נדיר באוכלוסיה הכללית, ושאיפתנו היא לענות בדרך הטובה ביותר על הצרכים הרפואיים של גברים ונשים טרנסג'נדרים/יות.


טיפול

הטיפול באוכלוסיית הטרנדסג'נדרים עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. כפי ששוני בזהות המגדרית כבר אינו נמנה בין האבחנות הפסיכיאטריות, כך הטיפול האנדוקריני אינו בא "לשנות" את מין המטופל, אלא להתאים את המאפיינים הגופניים לזהות המגדרית של אותו אדם (gender-confirming endocrine therapy), על ידי מתן טיפול הורמונלי.

המרפאה המגדרית במכון האנדוקריני מתנהלת על פי ההמלצות שפורסמו על ידי החברה הבינלאומית לבריאות טרנסג'נדר- WPATH- The World Professional Association for Transgender Health ), ועל פי ההמלצות של החברה האנדוקרינית האמריקאית

( Endocrine Treatment of Transsexual Persons, an Endocrine Society Clinical Practice Guideline, J Clin Endocrinol Metab, 2009; 94:3154)

תפריט ניווט תחתון