תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

לו רק ידעה המלכה הרעה באגדת שלגיה כי תוכל להישאר צעירה לנצח, לא הייתה בודקת יום יום מול הראי מי היפה מכל בנות העיר, אלא פונה לקבל טיפול בבוטולינום טוקסין (בוטוקס). הזרקות הבוטוקס חוללו מהפיכה של ממש בגישה למניעה ולטיפול בקמטים. הקסם הינו משולש - טיפול מהיר ובטוח, טיפול פשוט ולא כואב והחשוב מכל טיפול המציג תוצאות מהירות.

מהו הבוטוקס?

בוטוקס (או דיספורט) הם שמותיו המסחריים של חלבוני הבוטוליניום טוקסין, העוברים תהליכי טיהור ומופקים בתנאי מעבדה מבוקרים ויחודיים. החלבונים נחשבים לבטוחים ביותר ומאושרים ע"י ה- FDA, ה- CEומשרדי הבריאות של 75 מדינות כולל ישראל.
החלבונים מוזרקים במינונים קטנים מאוד במסגרת פרוצדורות קוסמטיות וטיפול במצבים רפואיים שונים. הזרקת חומרים אלו יעילה במיוחד להעלמת קמטי הבעה לא רצויים בפנים דוגמת "קמטי חשיבה" המופיעים בין הגבות ו"קמטי חיוך" המופיעים בצדי העיניים. חומרים אלו מוזרקים בהליך מרפאתי מהיר ופשוט ובסיכון מינימאלי.

מהם האזורים הנפוצים לטיפול בבוטוקס?

להזרקות הבוטוקס תוצאות מעולות בטיפול בקמטי מצח אופקיים, קמטים סביב העיניים, קמטים בשפה העליונה וצניחת זוויות הפה. בנוסף, להזרקות הבוטוקס יעילות גם בהרמת גבות לא-כירורגית, תיקון קמטים באף (קמטי הארנב), טיפול בקמטים רוחביים ובקפלים אורכיים באזור הצוואר, תיקון עיוותים וא-סימטריה בפנים ואף הרמה קלה של קצה האף.


להיכן מוזרקים החומרים?

קמטי הבעה מופיעים בזמן שהפנים מביעות הבעה מסוימת. במרוצת השנים הופכים הקמטים לקבועים.
  • כאשר מזעיפים פנים במכוון, ניתן להרגיש את שריר ה-Corrugator כהתעבות הנמצאת מעט מעל החלק הפנימי של הגבות. הזרקת בוטוקס אל תוך השריר גורמת להחלשתו ומורידה את עוצמת התכווצותו. הזרקת הבוטוקס תשפר את מראה הקמטים באזור ותמנע הזעפת פנים לא נעימה.
  • קמטים אופקיים במצח נגרמים כתוצאה מכיווץ שריר ה-Frontalisהמופעל בעת הרמת הגבות.
  • חיוך או צמצום מפתח העין למיקוד המבט גורם להיווצרות קמטים רדיאליים דמויי רגלי-עורב. הקמטים נוצרים כתוצאה מכיווץ מקטע מסוים בשריר ה-Orbicularis oculi.
  • קמטים אופקיים וכפלים אורכיים בצוואר נגרמים כתוצאה מסיבים בולטים של שריר ה-Platysma.
  • בוטוקס מרפה את השרירים הגורמים להיווצרות הקמטים ולכן מטשטש ומעלים אותם ביעילות.

בטיחות לפני הכל

החשש מפני החלבון (המכונה רעלן) קיים רק כשמדובר בכמויות גדולות המוחדרות לגוף. (מצב הנגרם לרוב כתוצאה מאכילת מזונות מזוהמים בחיידק המייצר אותו) המינונים המוזרקים למטרות קוסמטיות או רפואיות הם בממוצע פחות מ-2% מהכמות המקסימאלית הבטוחה אותה ניתן להזריק. כלומר, קיים מרווח בטיחות אדיר בהזרקת בוטוקס. בוטוקס נמצא בשימוש מזה עשרות שנים כטיפול בהפרעות תנועה שונות (לדוגמה: עין עצלה (Strabismus), מצמוץ בלתי נשלט (Blepharospasm), מיוקלונוס ועוד). בשנת 1989 נעשה שימוש ראשון בבוטוקס עבור קמטי מצח. מאז, טופלו מליוני נשים וגברים בחלבון למטרות אסתטיות ללא תופעות לוואי משמעותיות ועם רמת שביעות רצון גבוהות מאוד. ניסויים קליניים רבים בתחום הקוסמטיקה ופרקטיקה קלינית רבת שנים בתחום הנוירולוגי נותנים גיבוי מלא לבטיחות השימוש בבוטוקס. פרסומים מדעיים רבים חזרו ואישרו את פרופיל הבטיחות הגבוה של התכשיר. אין להזריק בוטוקס לאישה מניקה או בהריון.


כיצד מתבצע הטיפול בבוטוקס?

חשוב להבהיר שמדובר בפעילות רפואית ולשם כך הטיפול יתבצע על ידי רופא מיומן בלבד!
לאחר החלטת הרופא באשר למקום הטיפול הרצוי, הוא יחטא ויסמן אזורים אלו. החלבון מוזרק בפרוצדורה פשוטה ומדויקת, תוך שימוש במחט זעירה וכמויות מזעריות ביותר של חומר. כל ההזרקה אורכת כ- 5-10 דקות ומבוצעת ללא הרדמה וללא כאבים. התוצאה של בוטוקס מוגבלת לאזור ההזרקה והחומר אינו עובר למקומות אחרים בגוף. בתום הטיפול נקבע תור לביקורת ולשיפורים במידת הצורך. התוצאות מתחילות להופיע כבר ביום השלישי לטיפול אולם מגיעות לשיאן רק לאחר שבועיים.
אין צורך בהתאוששות ומיד לאחר הטיפול ניתן לחזור לפעילות רגילה. מיד לאחר הטיפול תיתכן אדמומיות קלה באזור ההזרקה, אך זו חולפת תוך מספר שעות. הופעת שטפי-דם לאחר ההזרקה נדירה מאוד. עד היום לא ידועים דיווחים על תופעות לוואי קבועות בשימוש בבוטוקס. במקרים נדירים תיתכן הנמכה מזערית וזמנית של הגבה או העפעף אשר ניתנת לטיפול ע"י שימוש בטיפות עיניים מיוחדות.

האם התוצאות נשמרות לאורך זמן?

תוצאות הטיפול ניכרות כבר לאחר שניים עד חמישה ימים, ומגיעות לשיאן לאחר כשבוע עד עשרה ימים ממועד ההזרקה. השפעת החומר תדעך באופן הדרגתי לאורך תקופה של שלושה עד חמישה חודשים והשרירים ישובו לתפקוד מלא, אז ניתן לבצע זריקות חוזרות. ניתן לחזור על הטיפול בבוטוקס ללא הגבלה גם במשך שנים.
קורה, שההזרקה משפיעה לפרק זמן קצר יותר. אפשר לחזור ולנסות הזרקה חוזרת - בהתאם לשיקולו של הרופא - אולם אם התופעה חוזרת על עצמה, התכוננו לרענן את הבוטוקס בתדירות גבוהה יותר או להרשות לקמטים להבליח בין טיפול לטיפול.


התמכרות לבוטוקס

חלום נעורי הנצח קרוב היום מאי פעם, אולם ישנו קו דק המפריד בין מראה טבעי ומטופח לבין מראה מגוחך ופתטי. מטופלים מסוימים מוטרדים ממראה 'פני-מסיכה' או אובדן הבעות פנים כתוצאה מהטיפול. אין מקום לחשש זה כאשר ההליך מבוצע כראוי. אם מבט שטחי בחבר/חברה מעורר בך אי נוחות או שאינך יכול/ה לזהות את תוי הפנים המקוריים של המטופל, מסתמן כי מישהו הגזים...הרופא או המטופל.

בוטוקס גם לגברים? 

בהחלט! אנו חיים בתקופה של מודעות לשימור היופי ולאסתטיקה גבוהה בקרב גברים ונשים כאחד. אם בעבר התהדר הגבר במצחו הקמוט ומעורו הסובל מפגיעות שמש. אם הראה לכל את כפות ידיו המיובלות ואת השערות הצומחות על כל חלקת גוף פנויה, הרי שהיום (תודה לאל) אין המדד הזה תקף עוד. מדי שנה עולה מספרם של הגברים הפונים לקבלת הזרקות בוטוקס.

לפרטים נוספים: 03-6972424

תפריט ניווט תחתון