תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

יבלת ויראלית היא תופעה הקיימת בקרב כ- 7%-12% מהאוכלוסייה ונפוצה יותר בילדים (בשכיחות של עד 20%). היבלת הויראלית נגרמת ע"י וירוס הפפילומה  .(HPV- Human Papiloma Virus)
וירוס זה מופיע בתאי העור והריריות וגורם לשגשוגן, כך שמתקבל נגע בולט על פני העור בעל פני שטח מחוספסים המזכירים כרובית. הוירוס מועבר באמצעות מגע הדוק עם עור נגוע או עם משטחים נגועים. הוירוס מוגבל לעור ולריריות ואינו מתפשט בגוף לאיברים פנימייםלוירוס הפפילומה למעלה מ-100 זנים העלולים להדביק אזורי גוף שונים. לסוגים אחדים קיימת העדפה להדבקת אזורים מסוימים כגון: כפות הידיים והרגליים, אברי המין, הפנים וכדומה. מקצת מהזנים, בעיקר אלו המערבים את אברי המין, עלול לגרום להתמרה סרטנית, ולפיכך ישנה חשיבות רבה בבדיקה וטיפול בנגעים מוקדם ככל האפשר ע"י רופא העור (וגינקולוג בנגעים המערבים את איבר המין בנשים).


הטיפול ביבלות ויראליות

הטיפול ביבלות ויראליות מגוון וכולל טיפול מקומי במשחות כחומצה סליצילית. טיפולים אלו ניתנים למשך שבועות עד חודשים ומשיגים ריפוי בכ- 50%-95% מהמקרים. טיפול מקובל אחר הוא הקפאה בחנקן נוזלי הדורש בדרך כלל מספר טיפולים ומביא להטבה ב- 50-80% מהמטופלים. כמו כן, קיימים טיפולים נוספים כגון: הזרקת חומרים שונים לנגע, מתן תרופות סיסטמיות, טיפול באור כחול והיפנוזהראוי לציין, כי גם ללא טיפול חלק מהיבלות הויראליות עשויות לחלוף, אך תהליך זה יכול להימשך כ- 2-5 שנים ובמהלכו אזורי עור סמוכים עלולים להדבק.

מכשיר לייזר פחמן דו חמצני ולייזרים מסוגים אחרים משמשים לטיפול במקרים בהם היבלת גדולה או עמידה לטיפולים המקובלים. הטיפול בלייזר פחמן דו חמצני כולל הרדמה מקומית לאזור היבלת וצריבתה באופן ממוקד ע"י קרן הלייזר. לטיפול זה שעורי הצלחה גבוהים ושיעורי הישנות נמוכים בהשוואה לטיפולים מקובלים אחרים.
לצוות השירות לטיפולי לייזר בציפורן חודרנית ויבלות ויראליות, ניסיון רב בטיפול ביבלות ויראליות קשות ריפוי.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון