תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

  

היפרפיגמנטציה היא תופעה של עליה בכמות הפיגמנט (לרוב מלנין) באזור מסוים בעור הנגרמת כתוצאה מחשיפה לקרני השמש, מנטילת תרופות, מצבי דלקת בעור ושינויים הורמונאליים.

 

בעיות היפרפיגמנטציה שכיחות

מלזמה- melasma היפרפיגמנטציה המופיעה לרוב על פני המצח, האף והלחיים ושכיחה יותר אצל נשים. התופעה מכונה "מסכת היריון"  והופעתה קשורה בעיקר בשינויים הורמונאליים, אך גם בחשיפה לשמש ונטילת תרופות. המלזמה מסווגת בהתאם למיקום הצטברות הפיגמנט המרבית – אפידרמלית  (שטחית) דרמאלית (עמוקה) או משולבת. לרוב מדובר בפיגמנטציה עיקשת הנוטה לחזור.

כתמי שמש Solar lentigo  - כתמים עוריים שטוחים, בעלי גבולות סדירים, בגוון בהיר עד חום כהה. הנגעים מופיעים בעיקר באזורים חשופים לשמש (פנים וגב היד) ונגרמים עקב ריבוי מלנין

בתאי העור.

הזדקנות עור בית החזהPoikiloderma of civatte המראה המזדקן של מחשוף בית החזה וצדי הצוואר מאופיין בהרחבת כלי דם קטנים, היעדר או עודף פיגמנטציה ודלדול העור  (ירידה בכמות

סיבי הקולגן והאלסטיות של שכבת הדרמיס) התופעה נגרמת כתוצאה מחשיפה מתמשכת לקרינת השמש.

 

בעיות פיגמנטציה שונות דורשות שילוב טיפולים שונים


טיפול חדשני בלייזר

מבוסס על שימוש בלייזר בעל אנרגיה גבוהה ובאורך גל הנקלט במלנין ויכול להעלים או להבהיר מגוון נגעים פיגמנטריים בעור. תוצאות הטיפול בלייזר תלויות בעומק המלנין וגוון הנגע. הטיפול היעיל לבעיות פיגמנטציה משלב מספר סוגי לייזר )כדוגמת לייזר באורכי גל קצרים( או טכנולוגיות אור  כדוגמת ה-  Intense Pulsed Light - IPL. הטיפול מסיר את הפיגמנט השטחי ומייצר גוון עור אחיד.  בנוסף, חימום השכבות העמוקות של העור מגרה ייצור עור חדש, בריא ורענן.  ניתן לבצע את הטיפול בפנים, בצוואר, בגב כף היד ובמפתח החזה.

המרכז לרפואת עור אסתטית וטיפולי לייזר מצויד בטכנולוגיות הלייזר והאור המתקדמות ביותר על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר במספר הטיפולים הקטן ביותר.  הטיפול יעיל ואפקטיבי. עבור מטופלים בכל גיל אך טיפול בעור כהה מחייב משנה זהירות למניעת הופעת כתמים בהירים או כהים לאחר הטיפול.


כיצד להתכונן לטיפול?

אין צורך בהכנה ביתית מוקדמת לפני הטיפול. יש להימנע מחשיפה לשמש ולמרוח קרם הגנה SPF מעל 50 והגנה מ-  UVA, UVB לפחות 3 שבועות טרם הטיפול. 

מהלך הטיפול: לרוב נדרשים 3-5 טיפולי לייזר ו/או אור,המתבצעים אחת ל- 3 שבועות.  במהלך הטיפול, בכל פעימה תחוש/י מכה קלה באזור הטיפול  )מתואר ע"י מטופלים רבים כתחושה המורגשת כאשר גומי מתוח מוצלף קלות אל העור( ולאחריה חמימות או עקצוץ החולפים זמן קצר לאחר הטיפול.הטיפול נמשך כ 15- דקות ובמהלכו המטופל מרכיב משקפיים מיוחדים להגנת העיניים.

תופעות הלוואי האפשריות כוללות נפיחות קלה (הנעלמת תוך מספר ימים) אדמומיות וקילוף עור קל.


כיצד לנהוג לאחר הטיפול?

יש להשתמש בקומפרסים של מים קרים להרגעת העור ולהשתמש בקרם מתאים. חשוב מאוד להקפיד על הגנה מפני השמש באמצעות מסנן קרינה עם SPF 50 ומעלה. יש להימנע מגרוד אזור הטיפול וכמובן משפשוף אגרסיבי או שימוש במקלפים,עד לחזרת העור למצבו טרם הטיפול.

חשוב לזכור:

גישת הטיפול המומלצת לפיגמנטציה היא טיפול חריף המשלב לעיתים סוגי לייזר ואור שונים, עד להגעה לתוצאה מקסימאלית ולאחר מכן טיפול תחזוקתי. ניתן לשמר את התוצאות שהושגו ע"י

הימנעות מחשיפה לשמש וטיפול IPL בודד אחת לחצי שנה.

 

  • מידע זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי בנושא עם רופא מומחה, לייעוץ אישי ולמידע נוסףהמרכז לרפואת עור אסתטית וטיפולי לייזר 03-6972424

חשוב לציין, כי נגע פיגמנטרי בעל מאפיינים לא טיפוסיים מחייב בדיקה דרמוסקופית, ולעיתים ביצוע ביופסיה לשלילת ממאירות. המרכז המשולב לאסתטיקה משתף פעולה עם המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון