תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מתברר שמחלות לב אינן נחלתן של הגברים בלבד, אלא גורם התחלואה והתמותה העיקרי דווקא בקרב נשים. להלן מספר נקודות שכדאי לקחת ללב:

  1. במחקר Framingham נמצא שהסיכון שנשים יפתחו מחלות לב הינו גבוה פי 3 מהסיכון לפתח סרטן שד.

  2. להתקף לב נשי עלולים להיות תסמינים שונים. לכן, כל כאב בחזה או קוצר נשימה בזמן מאמץ, כאבים ממושכים בחזה, בצוואר, בידיים, בגב, במרום הבטן או באזור הלסת ,שאינם קשורים למאמץ ואף כאב ממושך המלווה בזיעה, קוצר נשימה, דפיקות לב, בחילות, מחייבים פנייה דחופה לאבחון רפואי.

  3. תעוקת חזה או התקף לב בנשים עלול להתרחש גם כאשר אין מחלת לב כלילית או שהיא אינה משמעותית כלל.

  4. פעילות אירובית ובונה שריר, באופן סדיר, מסייעת בהפחתת כל גורמי הסיכון למחלות לב. 

  5. אחת ל-3 שנים, מומלץ כי כל אישה מעל גיל 25 תבצע בדיקת לחץ דם, גובה, משקל, מדידת היקפים ובדיקות דם סטנדרטיות לאבחון מצבה הרפואי. מעל גיל 45 מומלץ לבצע בדיקות אלו אחת לשנה. 

  6. אם אחד מהאחים או ההורים שלך עבר/ה התקף לב או ביטוי אחר של מחלת לב - יש לשים לב כפליים, להיות במעקב רפואי קבוע כבר מגיל צעיר ולהפחית גורמי סיכון.

  7. נשים מעשנות הינם בסיכון גבוה יותר מגברים מעשנים. לכן, יש להפסיק או להימנע מעישון כבר מגילאי העשרה, גם אם מדובר בסיגריות בודדות ביום. עישון כפוי (פאסיבי) אף הוא מהווה גורם סיכון מהותי להתפתחות מחלות לב. 

  8. ידוע כי LDL (ה"כולסטרול הרע") הינו מסוכן. אולם דווקא בקרב נשים שילוב של רמות HDL ("הכולסטרול הטוב") נמוכות ויתר טריגליצרידים בדם מסוכן אף יותר. 

  9. נטילת גלולות למניעת הריון בצד עישון מובילים להיווצרות קרישיות יתר בעורקים, העלולה לגרום להתקף לב בקרב נשים צעירות. 

  10. נשים בתקופת הפוריות יחסית מוגנות מפני התקף לב. עם ירידת רמות האסטרוגן "הגנה" זו נעלמת. עם זאת, טיפול הורמונלי תחליפי או הורמונים סינטטיים אינם מגנים מפני מחלות לב אלא ההיפך.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון