הגישה הטיפולית
גישתנו הטיפולית מתבססת על מתן מענה ביו-פסיכו-סוציאלי המתייחס לכל היבט בחיי המטופלים: איזון תרופתי (מענה ביולוגי), טיפול שיחתי (מענה פסיכולוגי), תמיכה חברתית, שיקום תעסוקתי ומגורים (מענה סוציאלי).
הבסיס לעבודה זו הוא שיתוף פעולה הדוק בין צוותי המומחים במרפאה הכוללים פסיכיאטרים, צוותי סיעוד, פסיכולוגים קליניים ורפואיים ועובדים סוציאליים קליניים. חלק מהמטופלים זקוקים למעקב תרופתי בלבד, אחרים לטיפול שיחתי בלבד, ויש כאלה הזקוקים לשילוב בין שיחות לתרופות. הטיפול השיחתי יכול להינתן במספר גישות (דינמי, קוגניטיבי התנהגותי, תמיכתי וכו') ועשוי להיות פרטני או קבוצתי (לפי בחירת המטופל/ת והמלצות הצוות).
במידת הצורך, המטופלים במרפאה מופנים לביצוע סל שיקום של משרד הבריאות, בעזרתו ניתן לסייע בקידום פתרון חברתי, תעסוקתי ואף מגורים. למרפאה יכולים לפנות חברי כל הקופות, מכל הארץ, בגילאי 18 ומעלה, לאחר קבלת התחייבות לתשלום מקופת החולים המבטחת (טופס
17).
התמחויות ומסגרות הטיפול
המכון מחולק למספר תתי־מרפאות של מומחים, בהן ניתן טיפול מקצועי בידי צוותי מצוינות ייעודיים לתחום. תתי־המרפאות הן:
תורים למטופלים חדשים
על-מנת להתקבל למכון, אנא מלאו את הפרטים בטופס המצורף וצרפו מסמכים כמתבקש.
לחלופין, ניתן גם להביא את המסמכים ידנית למכון לבריאות הנפש, רחוב הנרייטה סאלד 13 בתל-אביב, בניין השיקום, מזכירות קומה 0.
אנא בחרו דרך שליחה אחת - אין צורך לשלוח לנו מידע ביותר מדרך פנייה אחת.
לאחר שנעבור על הטפסים, ונעריך כי המכון הנו מסגרת מתאימה עבורכם – נזמינכם לבדיקת הערכה במכון - בדיקה המכונה אינטייק ונערכת לרוב בפני מספר אנשי צוות. למפגש האינטייק יש להביא התחייבות לתשלום מקופתכם (טופס 17 עבור מנוי אבחוני, קוד L0771). חשוב להדגיש שמפגש זה נועד לבחון את יכולת המכון לספק לכם מענה מתאים ואינו מהווה אישור לקבלה לטיפול קבוע במכון; לאחר הפגישה יקבע צוות מומחים אם נוכל להציע לכם טיפול באחת מיחידות המכון. אם לא נוכל להציע את הטיפול המומלץ במסגרת מכוננו, נשתף אתכם במסקנות ההערכה שבוצעה ובהמלצות להמשך טיפול. אם נוכל להציע לכם טיפול אצלנו, תוצג לכם תכנית טיפול, אותה תוכלו לקבל או לדחות בשלמותה. שימו לב: אין אפשרת לקבל רק חלק מתוכנית הטיפול המוצעת (לדוגמה: שיחות בלי מעקב פסיכיאטרי, אם הבודק חשב שזה נחוץ).
אם לא הצלחתם לקבוע תור, אנא פנו לקופת החולים שלכם, האחראית על מתן טיפול נפשי בקהילה, על מנת לקבל מידע על אופציות טיפול נוספות.
אנו מאחלים לכם בריאות שלמה, ומקווים שנוכל לסייע בהקלת מצוקתכם.
תורים למטופלים חדשים נקבעים בתחילת כל חודש לחודש הבא אחריו.
אם לא הצלחתם לקבוע תור, אנא פנו לקופת החולים שלכם, האחראית על מתן טיפול נפשי בקהילה, על מנת לקבל מידע על אופציות טיפול נוספות.