תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

וידאו

אגף פנימי

​על רקע נוכחות מגפת הקורונה (COVID-19) והעלייה בתחלואה במהלך -20212020, נערך בית החולים להתמודדות עם האתגרים המורכבים והמשתנים ומתן מענה מקיף של טיפול מיטבי למטופליו בכל שלב. הטיפול מתקיים במסגרת "מתחמי קורונה" יעודיים אשר בהם מסגרות רפואיות לכל שלבי הטיפול.  ניהול מתחמי הקורונה נוהל באופן גמיש בהתאם לרמת התחלואה ולצרכים המשתנים.

מחלקות קורונה פעילים כיום: 

פנימית ב'- מספר טלפון למשפחות מטופלי קורונה03-6973554. שעות מענה טלפוני בין 14:00-16:00.
תאום ביקור מול העובדת הסוציאלית של המחלקה, הגב' ביאן חליל בטלפון:03-6973454, דוא"ל: sw-secretary@tlvmc.gov.il

 פנימית ו' - מספר טלפון למשפחות מטופלי קורונה: 03-6973394

מרפאות:

  • מרפאת מחלימים עבור מטופלים מכל רחבי הארץ הסובלים מתסמיני פוסט קורונה.
  • מרפאת סיקור לביצוע בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה (בדיקת מטוש) ובדיקות סרולוגיות.


טיפול רב-מקצועי

הטיפול בחולים בקורונה המאושפזים במחלקות הקורונה והן במטופלים במסגרת מרפאת מחלימים, התקיים תוך שת"פ בין מומחי ביה"ח איכילוב מכל המחלקות הרלבנטיות ולכל מטופל הותאם טיפול בהתאם למצבו הרפואי ולתסמינים מהם הוא סבל. בטיפול היו מעורבים מומחי היחידה למחלות זיהומיות, המומחים של מערך טיפול נמרץ והרדמה, כולם מומחים מהמובילים בארץ.
מחלת הקורונה כוללת שילוב של תסמינים רבים ומגוונים, שלא היו מוכרים בתחלואה מנגיפים אחרים. בין ההשפעות של מחלת הקורונה פגיעה נוירולוגית, קרדיולוגית, התפתחות של מחלות מטבוליות ועוד, על כן הטיפול בחולה הקורונה מחייב טיפול רב-מקצועי.
הצוותים בבית החולים עברו תהליכי הדרכה והכשרה מקצועית, וכן התקיימה רוטציה המאפשרת את מתן הטיפול המיטבי.

התאמת תשתיות וציוד רפואי מתקדם

מתחמי הקורונה מוקמו באזורים מבודדים ותחומים, באופן שמאפשר טיפול מיטבי למטופלי הקורונה לצד המשך הפעילות השוטפת של כלל שירותי בית החולים. 
התאמת התשתיות דרשה עבודות בינוי, פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וכן ציוד רפואי ייעודי לטיפול מורכב זה.


תקשורת חולה-משפחה-צוותים

אחד האתגרים הנלווים לטיפול בקורונה הוא התקשורת המוגבלת בשל הסיכון הגבוה בהדבקות: תקשורת צוות עם מטופל, תקשורת המטופל עם בני משפחה.
בית החולים עשה כל מאמץ להתמודד מצב זה, מתוך הבנת חשיבות התקשורת להשלמת הטיפול.
הופעלו תהליכים וצוותים ייעודיים לאפשר תקשורת זו תוך הסתייעות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובהובלת אנשי מקצוע מתחום העבודה הסוציאלית.
מעבר לתקשורת בני המשפחה עם המטופל, בית החולים הפעיל מערך המאפשר לבני המשפחה קשר רציף לעדכונים במצב יקירם.

התמודדות נוספת קשה ובלתי מוכרת היא היעדר אפשרות פרידה מחולים הנוטים למות. בית החולים איכילוב היה הראשון בעולם אשר אפשר לבני משפחה של חולה קורונה במצב קריטי להיפרד ממנו על יד מיטתו. בני המשפחה מדרגה ראשונה קיבלו את כל ציוד המיגון מבית החולים על מנת לשהות עם יקירם ברגעיו האחרונים.    


תפריט ניווט תחתון