תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מלריה והתרופות למניעתה

בניגוד למקובל לחשוב, אין עשרות סוגי מלריה. יש בדיוק חמישה. יעילות התרופות למניעת מלריה גבוהה ביותר ועומדת על הרבה מעל ל-90%. ולא, התרופות למניעת מלריה אינן גורמות להתקרחות, אינן פוגעות בכבד, ושיעור הפסיכוזות המופיע עם נטילת לריאם הוא בערך 1:10,000. 


תאילנד ושלשולים

תאילנד הינה עדיין מדינת עולם שלישי, למרות השחיקה שחלה בתפיסתה ככזו. נוסעים רבים סובלים משלשול מטיילים בתאילנד, וכללי ההקפדה על הגיינת מזון ומים נותרו בה בתוקף. 


רכישת תרופות לנסיעה

תכשירים מתאימים כנגד עקיצות יתושים, יש לרכוש בארץ טרם הנסיעה, ולא בניכר. הדבר נכון גם לגבי תרופות. זאת כיוון שיש סיכוי טוב שמה שתקנו בעולם השלישי יהיה מזוייף, ואף מסוכן. 


אלכוהול ושלשולים

בניגוד לדעה הרווחת, אם שותים הרבה אלכוהול כשמשלשלים, לא באמת "מחטאים את המעיים". צריך ליטול תכשירים מתאימים כנגד שלשולים קלים, או אנטיביוטיקה כאשר השלשול קשה, ממושך או מלווה בחום או בדם. 


תחלואה ומדינות העולם השלישי

הסיכון לתחלואת מטיילים קשור ליעד הנסיעה, ולא לרמת המלונאות. כלומר, אם אוכלים נקניקייה עסיסית בדוכן פינתי בוינה, הסיכון לשלשל הוא נמוך בהרבה, לעומת אכילת אנטריקוט במסעדת פאר בלובי של השרתון בניגריה. מכאן, שהחיסונים חשובים גם למי שנוסע להודו למלונות חמישה כוכבים (הטבח לא בהכרח לן באותו המלון או רחץ ידיים). גם ליתושים, אגב, פחות משנה באיזה מלון אתם מתאכסנים. 


חולים מבוגרים או חולים צעירים

מבוגרים אינם סובלים יותר מתחלואת מטיילים לעומת צעירים. נהפוך הוא. שיעור גבוה יותר של מחלות חום ותחלואת מעיים, מופיע אצל מטיילים צעירים בהשוואה למבוגרים עתירי מחלות רקע. 


אין חוקים למחלת הגבהים

אם עשיתם סקי באלפים הצרפתיים ולא סבלתם מסימני מחלת גבהים, אין פירושו שבאותו הגובה בדיוק באנדים או בלדאק ובסביבותיה, תרגישו טוב. ממש לא. דלילות האוויר משתנה מאזור לאזור. אגב, דווקא צעירים חסונים הנמצאים בכושר טוב, עלולים לסבול יותר מסימני מחלת גבהים - הם מטפסים במהירות, קלילים כאיילות, ולא מאפשרים לגוף שלהם להתרגל. אז הנה לכם יתרון נוסף לגיל המבוגר... 

תפריט ניווט תחתון