תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

במסגרת מערך עיניים במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) מופעלות תכניות תת התמחות בתחומים שונים.

לפניכם פירוט התכניות השונות:


תת התמחות בגלאוקומה

תכנית התמחות-על בגלאוקומה הינה תכנית הכשרה באורך 12 חודשים המיועדת לרופאים אשר סיימו התמחות ברפואת עיניים ומעוניינים לרכוש ידע קליני רפואי וניתוחי בתחום הגלאוקומה.
מטרת תכנית ההכשרה הינה הקניית ידע רפואי נרחב באבחון וטיפול בגלאוקומה, טיפולי לייזר לגלאוקומה וחשיפה לטיפול ניתוחי. אנו מצפים כי בסיום תקופת ההכשרה הרופא ירכוש ידע תאורטי ומעשי אשר יקנו לו את היכולת לאבחן ולטפל בגלאוקומה כמו כן להתמודד עם מקרים מסובכים ומאתגרים בתחום זה. תכנית ההכשרה נבנתה על ידי מומחי גלאוקומה במרכז הרפואי תל אביב המסונף לבית הספר לרפואה על שם סאקלר, אוניברסיטת תל אביב.
מנהל התכנית: ד"ר שמעון קורץ, מנהל שירות הגלאוקומה במרכז הרפואי תל אביב.
רופאי הגלאוקומה: ד"ר שמעון קורץ, ד״ר רוני רחמיאל, ד״ר אלדר רוזנפלד, ד״ר מיכאל ויסבורד.


תכנית ההכשרה:

  • השתתפות פעילה באבחון טיפול ומעקב אחרי מטופלים במסגרת האמבולטורית של מרפאת גלאוקומה.
  • השתתפות פעילה בטיפול בחולי גלאוקומה מורכבים המאושפזים במחלקה. על הרופא להיות שותף פעיל בבניית תכנית האבחון והטיפול בחולה המאושפז.
  • השתתפות פעילה בטיפולי לייזר לזווית צרה – Laser Peripheral Iridotomy.
  • השתתפות פעילה בטיפולי לייזר להורדת לחץ תוך-עיני – Selective Laser Trabeculoplasty.
  • השתתפות פעילה בחדרי ניתוח כולל ניתוחי טרבקולקטומיה, השתלת מסתם וניתוחים משולבים של קטרקט וגלאוקומה.

 

דרישות-סף לביצוע טיפולי לייזר וטיפול כירורגי במסגרת תת ההתמחות:

ניתוח / פרוצדורהדרישות סף
לייזר LPI20
לייזר SLT
15
לייזר Diod CPC3
ניתוח טרבקולקטומיה או ניתוח משולב טרבקולקטומיה/קטרקט20
ניתוח bleb needling3
ניתוח השתלת מסתם10


דרישות אקדמיות:

  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות המחלקה השבועיות הכוללות ישיבות בימי שני ורביעי במהלכן מוצגים מקרים בתחום רפואת העיניים של מטופלים מאושפזים או אמבולטוריים בתחומי העיניים השונים
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות מחקר ו Journal Club המתקיימות כל חודש כל אחת בימי שלישי בסיום יום העבודה
  • לקיחת חלק בהדרכת המתמחים בתחום הגלאוקומה כולל הדרכת המתמחים לקראת בחינות ההתמחות בתחום הגלאוקומה כמו כן ליווי והדרכת מתמחים בהכנת מצגות בתחומים אלו


דרישות מחקריות:
אפשרויות המחקר במחלקה הן רבות כולל מחקרים מבוססי תיקים רפואיים על ידי שימוש במאגר הנתונים הממוחשב אודות החולים המאושפזים והאמבולטוריים של המחלקה; מחקרים פרוספקטיביים עם עזרה של צוות מתאמות המחקר של המחלקה; מחקר בסיסי בשיתוף מעבדת המחקר של המחלקה. במסגרת תכנית ההכשרה אנו מעודדים פעילות מחקרית בתחום הגלאוקומה. זמן מחקר ייעודי יוקצה לפי הצורך לאורך תקופת ההכשרה. מצופה כי בתקופת ההכשרה הרופא ינהל לפחות פרויקט מחקרי אחד אותו יציג באחד מכינוסי המחקר הבינלאומיים הגדולים כגון AAO, AGS, ARVO כמו כן במסגרת כנס האיגוד של רפואת העיניים וימי כינוס של חוג גלאוקומה. 

מימון:

תכנית התמחות-על בתחום הגלאוקומה ממומנת על ידי מערך העיניים של המרכז הרפואי תל אביב, ובמסגרת התוכנית יום בשבוע יוקדש לצורך מטלות מחלקתיות.


הערכות ומשובים:
במהלך תקופת ההכשרה יבוצעו הערכות רבעוניות מילוליות על ידי מנהל התכנית ועל ידי צוות הגלאוקומה של המחלקה במהלכן יינתן משוב אודות הידע התאורטי, הקליני והיכולות הכירורגיות של הרופא המשתלם. בסוף תקופת ההכשרה יקבל המשתלם תעודת השתתפות בתכנית התמחות-על בתחום הגלאוקומה במרכז הרפואי תל אביב.

תהליך רישום והגשת מסמכים:
על הרופא המעוניין להצטרף לתכנית תת ההתמחות בגלאוקומה המוצעת במוסדנו יש להגיש את המסמכים הבאים:
  • קורות חיים מעודכנים
  • מכתב המלצה
  • צילום תעודת סיום בית הספר לרפואה
  • צילום תעודת רישיון לעסוק ברפואה
  • צילום תעודת מומחה ברפואת עיניים

את המסמכים הנדרשים יש לשלוח לד"ר אילן פלדמן לכתובת דואר אלקטרוני dr.feldman@hotmail.com

לאחר קבלת המסמכים הנדרשים יוזמן המועמד לראיון בוועדת קבלה.


תת התמחות באוקולופלסטיקה

תכנית תת התמחות באוקולופלסטיקה הינה תכנית הכשרה באורך 12 חודשים המיועדת לרופאים אשר סיימו התמחות ברפואת עיניים ומעוניינים לרכוש ידע קליני רפואי וניתוחי בתחום האוקולופלסטיקה. מטרת תכנית ההכשרה הינה הקניית ידע רפואי נרחב באבחון וטיפול במחלות עפעפיים, ארובה ודרכי דמעות תוך חשיפה להיבטים הקליניים במרפאה ולמגוון הניתוחים הקיימים בתחום זה. אנו מצפים כי בסיום תקופת ההכשרה הרופא ירכוש ידע תאורטי ומעשי אשר יקנו לו את היכולת לאבחן ולטפל במטופלים עם בעיות בתחום האוקולופלסטיקה ולהתמודד עם מקרים מסובכים ומאתגרים בתחום זה. תכנית ההכשרה נבנתה על ידי מומחי האוקולופלסטיקה  במרכז הרפואי תל אביב המסונף לבית הספר לרפואה על שם סאקלר, אוניברסיטת תל אביב.

מנהל התכנית: פרופ' יגאל ליבוביץ, מנהל מכון אוקולופלסטיקה  במרכז הרפואי תל אביב.
רופאי אוקולופלסטיקה: פרופ' יגאל ליבוביץ, דר' רן בן-כנען, דר' בנימין שלו, ד"ר פודמן אילן


תכנית ההכשרה:

  • השתתפות פעילה באבחון טיפול ומעקב אחרי מטופלים במסגרת האמבולטורית של מרפאות אוקולופלסטיקה ומרפאת דרכי הדמע המשותפת עם אא"ג.
  • השתתפות בביקורי הבוקר הקבועים הנערכים על מטופלי אוקולופלסטיקה המאושפזים במחלקה. על הרופא להיות שותף פעיל בבניית תכנית האבחון והטיפול בחולה המאושפז.
  • השתתפות פעילה בחדרי ניתוח אוקולופלסטיקה הכוללים- ניתוחי עפעפיים, ארובה, ניתוחי דרכי הדמע, וניתוחים משולבים עם אא"ג, פה ולסת ופלסטיקה.
  • נוכחות או השתתפות בניתוחי אוקולופלסטיקה המבוצעים אחרי הצהריים, הן בניתוחי חירום והן בניתוחים מתוכננים.
  • הכרת תחום ניתוחי האסתטיקה בשילוב עם מרפאות המומחים העצמאיות. 

 

דרישות אקדמיות:

  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות המחלקה השבועיות הכוללות ישיבות בוקר במהלכן מוצגים מקרים בתחום רפואת העיניים של מטופלים מאושפזים או אמבולטוריים בתחומי העיניים השונים
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות מחקר ו- journal club המתקיימות כל חודש
  • לקיחת חלק בהדרכת המתמחים בתחומי האוקולופלסטיקה השונים כולל הדרכת המתמחים לקראת בחינות ההתמחות בתחום וליווי והדרכת מתמחים בהכנת מצגות בתחומים אלו

 

דרישות מחקריות:

אפשרויות המחקר במחלקה הן רבות כולל מחקרים מבוססי תיקים רפואיים על ידי שימוש במאגר הנתונים הממוחשב אודות החולים המאושפזים והאמבולטוריים של המחלקה; מחקרים פרוספקטיביים עם עזרה של צוות מתאמות המחקר של המחלקה; מחקר בסיסי בשיתוף מעבדת המחקר של המחלקה. במסגרת תכנית ההכשרה אנו מעודדים פעילות מחקרית בתחום האוקולופלסטיקה. זמן מחקר ייעודי יוקצה לפי הצורך לאורך תקופת ההכשרה. מצופה כי בתקופת ההכשרה הרופא ינהל לפחות פרויקט מחקרי אחד אותו יציג באחד מכינוסי המחקר הבינלאומיים הגדולים כגון AAO, ESOPRS,BOPSS כמו כן במסגרת כנס האיגוד של רפואת העיניים וימי כינוס של החוג לאוקולופלסטיקה.


מימון:
תכנית תת התמחות בתחום האוקולופלסטיקה ממומנת על ידי מערך העיניים של המרכז הרפואי תל אביב, ובמסגרת התוכנית יום בשבוע יוקדש לצורך מטלות מחלקתיות.

הערכות ומשובים:
במהלך תקופת ההכשרה יבוצעו הערכות רבעוניות מילוליות על ידי מנהל התכנית ועל ידי צוות האוקולופלסטיקה של המחלקה במהלכן יינתן משוב אודות הידע התאורטי, הקליני והיכולות הכירורגיות של הרופא המשתלם. בסוף תקופת ההכשרה יקבל המשתלם תעודת השתתפות בתכנית תת התמחות בתחום האוקולופלסטיקה במרכז הרפואי תל אביב.

תהליך רישום והגשת מסמכים:
על הרופא המעוניין להצטרף לתכנית תת ההתמחות באוקולופלסטיקה המוצעת במוסדנו יש להגיש את המסמכים הבאים:

  • קורות חיים מעודכנים
  • מכתבי המלצה
  • צילום תעודת סיום בית הספר לרפואה
  • צילום תעודת רישיון לעסוק ברפואה
  • צילום תעודת מומחה ברפואת עיניים

את המסמכים הנדרשים יש לשלוח לד"ר אילן פלדמן לכתובת דואר אלקטרוני dr.feldman@hotmail.com
לאחר קבלת המסמכים הנדרשים יוזמן המועמד לראיון בוועדת קבלה.


תת התמחות במחלות ויטראו-רטינליות 

תכנית תת התמחות במחלות ויטראו-רטנליות הינה תכנית הכשרה באורך 12 חודשים המיועדת לרופאים אשר סיימו התמחות ברפואת עיניים ומעוניינים לרכוש ידע קליני רפואי וניתוחי בתחום מחלות עיניים של המקטע האחורי, רשתית מדיקלית וכירורגית במבוגרים ובילדים.
מטרת תכנית ההכשרה הינה הקניית ידע רפואי נרחב באבחון וטיפול במחלות עיניים של המקטע האחורי, כמו כן תוכנית זו מציעה חשיפה והכשרה נרחבת בתחום הניתוחי של המקטע האחורי. 
אנו מצפים כי בסיום תקופת ההכשרה הרופא ירכוש ידע תאורטי ומעשי אשר יקנו לו את היכולת לפענח בדיקות כגון פלורסאין אנגיוגרפיה, אוטופלורסנציה, אולטרסאונד של המקטע האחורי, OCT ובדיקות אלקטרופזיולוגיות, בנוסף ביצוע טיפולים בלייזר ושימוש בטכניקות ניתוחיות נפוצות לצורך טיפול במחלות ויטראו-רטינליות. במסגרת ההכשרה הרופא יחשף למרפאת האובאיטיס במוסדנו וידע לאבחן ולטפל במחלות אובאיטיות של המקטע האחורי.  
תכנית ההכשרה נבנתה על ידי מומחי רשתית מדיקלית וכירורגית במרכז הרפואי תל אביב המסונף לבית הספר לרפואה על שם סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. 

מנהל התכנית: ד"ר שולה שוורץ, מנהלת מרפאת רשתית כירורגית במרכז הרפואי תל אביב.
רופאי רשתית מדיקלית: פרופ' ענת לבנשטיין, ד"ר מיכאלה גולדשטיין, פרופ' עדיאל ברק, ד"ר שולמית שוורץ, ד"ר זוהר וילנר, ד"ר מיכאל רגנבוגן, ד"ר הדס נוימן, עידו פרלמן, ד"ר דפנה גולדנברג, ד"ר מאירה נוידרפר, ד"ר שירי שולמן, ד"ר דינה צור, פרופ' אלעד מויסייב. 
רופאי רשתית כירורגית: פרופ' ענת לבנשטיין , פרופ' עדיאל ברק, ד"ר שולמית שוורץ, פרופ' אלעד מויסייב 

תכנית ההכשרה:
  • השתתפות פעילה באבחון טיפול ומעקב אחרי מטופלים במסגרת האמבולטורית של מרפאות רשתית מדיקלית וכירורגית 
  • השתתפות בביקורי הבוקר הקבועים הנערכים על מטופלי הרשתית המאושפזים במחלקה. על הרופא להיות שותף פעיל בבניית תכנית האבחון והטיפול בחולה המאושפז. 
  • השתתפות פעילה בחדרי ניתוח של המקטע האחורי הכוללים ניתוחים לתיקון הפרדות רשתית, ניתוחים להסרת ממברנה אפירטינלית, ניתוחים לתיקון חור מקולרי ועוד. 
  • נוכחות או השתתפות בניתוחי מקטע קדמי המבוצעים אחרי הצהריים, הן בניתוחי חירום והן בניתוחים מתוכננים.

דרישות אקדמיות: 
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות המחלקה השבועיות הכוללות ישיבות בימי שני ורביעי במהלכן מוצגים מקרים בתחום רפואת העיניים של מטופלים מאושפזים או אמבולטוריים בתחומי העיניים השונים
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות מחקר ו journal club המתקיימות כל חודש כל אחת בימי שלישי בבוקר 
  • לקיחת חלק בהדרכת המתמחים בתחום המקטע האחורי כולל הדרכת המתמחים לקראת בחינות ההתמחות בתחום המקטע האחורי כמו כן ליווי והדרכת מתמחים בהכנת מצגות בתחומים אלו 

דרישות מחקריות:
אפשרויות המחקר במחלקה הן רבות כולל מחקרים מבוססי תיקים רפואיים על ידי שימוש במאגר הנתונים הממוחשב אודות החולים המאושפזים והאמבולטוריים של המחלקה; מחקרים פרוספקטיביים עם עזרה של צוות מתאמות המחקר של המחלקה; מחקר בסיסי בשיתוף מעבדת המחקר של המחלקה. במסגרת תכנית ההכשרה אנו מעודדים פעילות מחקרית בתחום רשתית ומחלות ויטראו-רטינליות. וזמן מחקר ייעודי יוקצה לפי הצורך לאורך תקופת ההכשרה. מצופה כי בתקופת ההכשרה הרופא ינהל לפחות פרויקט מחקרי אחד אותו יציג באחד מכינוסי המחקר הבינלאומיים הגדולים כגון AAO, ARVO , EURETINA, כמו כן במסגרת כנס האיגוד של רפואת העיניים וימי כינוס של חוג הרשתית והאובאיטיס. 

מימון: 
תכנית תת התמחות בתחום מחלות ויטראו-רטינליות ממומנת על ידי מערך העיניים של המרכז הרפואי תל אביב, ובמסגרת התוכנית יום בשבוע יוקדש לצורך מטלות מחלקתיות. 

הערכות ומשובים: 
במהלך תקופת ההכשרה יבוצעו הערכות רבעוניות מילוליות על ידי מנהל התכנית ועל ידי צוות המקטע האחורי של המחלקה במהלכן יינתן משוב אודות הידע התאורטי, הקליני והיכולות הכירורגיות של הרופא המשתלם. בסוף תקופת ההכשרה יקבל המשתלם תעודת השתתפות בתכנית תת התמחות בתחום מחלות עיניים של המקטע האחורי במרכז הרפואי תל אביב.

תהליך רישום והגשת מסמכים: 
על הרופא המעוניין להצטרף לתכנית תת ההתמחות במחלות המקטע האחורי המוצעת במוסדנו יש להגיש את המסמכים הבאים:
  • קורות חיים מעודכנים 
  • מכתב המלצה 
  • צילום תעודת סיום בית הספר לרפואה 
  • צילום תעודת רישיון לעסוק ברפואה 
  • צילום תעודת מומחה ברפואת עיניים 
את המסמכים הנדרשים יש לשלוח לד"ר אילן פלדמן לכתובת דואר אלקטרוני dr.feldman@hotmail.com
לאחר קבלת המסמכים הנדרשים יוזמן המועמד לראיון בוועדת קבלה


תת התמחות בנוירואופתלמולוגיה

תכנית תת התמחות בנוירואופטלמולוגיה הינה תכנית הכשרה באורך 12 חודשים המיועדת להכשיר רופאים לאבחון וטיפול במגוון המחלות והמצבים הנוירואופטלמולוגים. התוכנית מתאימה לרופאים  אשר סיימו התמחות ברפואת עיניים ומעוניינים לרכוש ידע קליני תיאורטי, מגוון טכניקות בדיקה, יכולת פענוח אמצעי הדמייה, פרוטוקולי מעקב וטיפול ספציפיים למחלות נוירואופטלמולוגיות, כמו גם למומחים בנוירולוגיה אשר מעוניינים להתמחות בתת התמחות זו ולרכוש את הידע האופטלמולוגי החסר להם, טכניקות לבדיקת תנועות עיניים, בדיקת קרקעית העין, אבחון מחלות ארובה ועוד. 

מטרת תכנית ההכשרה הינה הקניית ידע רפואי נרחב באבחון וטיפול בהפרעות ראייה משניות למחלות נוירולוגית דוגמת טרשת נפוצה, מחלות ניווניות  (פרקינסון, ALS ) גידולים מוחים, איסכמיה. כמו כן אבחון וטיפול במחלות ססיטמיות הפוגעות בעצב הראייה (אוטואימוניות, מטבוליות, גנטיות) או בארובת העין (כטיירויד אופטלמופתיה). 
כמו כן יושם דגש על בדיקות עזר ואמצעי ההדמיה השונים דוגמת שדה ראיה, OCT, CT, MRI. הבנת שיטת הבדיקה, פענוח, מגבלות הבדיקה ויישומים קליניים. 
אנו מצפים כי בסיום תקופת ההכשרה הרופא ירכוש ידע תאורטי ומעשי אשר יקנו לו את היכולת לאבחן ולטפל במגוון המחלות השכיחות וגם להתמודד עם מקרים מסובכים ומאתגרים בתחום זה. 

תכנית ההכשרה נבנתה על ידי אחראית המרפאה הנוירואופטלמולוגית, בשיתוף עם מומחים מתחומים נושקים כאוקולופלסטיקה, מומחי פזילה, נוירואימונולוגיה ונוירורדיולוגיה,  במרכז הרפואי תל אביב, המסונף לבית הספר לרפואה על שם סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. 

מנהלת התכנית: ד"ר עינת קליין, מנהלת המרפאה הנוירואופטלמולוגית  במערך העיניים במרכז הרפואי תל אביב.
רופאי היחידה: ד"ר  עינת קליין, ד"ר ענת בכר 
תכנית ההכשרה:
  • רופאי עיניים שיצטרפו לתוכנית ישובצו לימי עבודה קבועים במחלקה הנוירולוגית על מנת להיחשף לעולם המושגים והבדיקה הנוירולוגית הבסיסית כמו גם למקרים רבים ומגוונים בנוירולוגיה, דרכי האבחון והטיפול בהם. 
  • מומחים בנוירולוגיה שישובצו לתוכנית ישובצו לימי עבודה במרפאת העיניים הכללית, על מנת להיחשף ולקבל ידע בסיסי ברפואת העיניים ויכולת אבחון מחלות עיניים שכיחות. הם יקבלו הרצאות מובנות על איבחון וטיפול במחלות עיניים שכיחות ומצבים חריפים הדורשים התייחסות מיידית על מנת שבעת הצורך יוכלו לתת מענה מיידי למטופל או להפנותו לטיפול המתאים. 
  • המתמחה ישתתף באופן קבוע בעבודת המרפאה בליווי נוירואופטלמולוג בכיר וייקח חלק פעיל באבחון, טיפול ומעקב אחרי מטופלים במסגרת האמבולטורית של המרפאה.
  • ייקח חלק בביקורי הבוקר הקבועים הנערכים במחלקת העיניים על מטופלים עם בעיות נוירואופטלמולוגיות. על הרופא להיות שותף פעיל בבניית תכנית האבחון והטיפול בחולה המאושפז.
  • השתתפות פעילה במתן ייעוצים לחולים מאושפזים במחלקה הנוירולוגית והנוירוכירורגית, אחראיות על יישום תוכנית האבחון, איסוף תוצאות הבדיקות ומעקב יומי אחרי המטופלים המאושפזים עם בעיות חריפות  או מורכבות. 
  • ישיבות משותפות ודיון על מקרים מורכבים משותפים עם המחלקה הנוירולוגית, נוירוכירורגיה, אנדוקרינולוגיה.
  • נוכחות בישיבות רנטגן עם נוירורדיולוג ייעודי לתחום הארובה ומסילות הראיה. 

דרישות אקדמיות: 
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות המחלקה השבועיות הכוללות ישיבות בימי ב'+ד', במהלכן מוצגים מקרים נדירים ו/או מורכבים מתחומי רפואת העיניים השונים של מטופלים מאושפזים או אמבולטוריים.
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות מחקר וישיבות journal club המתקיימות אחת לחודש (ימי ג' בסיום יום העבודה)
  • לקיחת חלק בהדרכת המתמחים לקראת בחינות ההתמחות בתחום  נוירואפטלמולוגיה וליווי והדרכת מתמחים בהכנת מצגות בתחומים אלו 

דרישות מחקריות:
אפשרויות המחקר במחלקה הן רבות וכוללות עבודות מחקר משותפות עם הצוות הנוירולוגי הנוירוכירורגי והרדיולוגי (כולל functional-MRI ). 
עבודת המחקר כוללת מחקר בסיסי בשיתוף מעבדת המחקר של המחלקה –עבודה על מודלים של פגיעה בתאי הגנגליון ועצב הראיה,  מחקרים מבוססי תיקים רפואיים על ידי שימוש במאגר הנתונים הממוחשב שבמוסדנו, ומחקרים פרוספקטיביים עם עזרה של צוות מתאמות המחקר של המחלקה. 
במסגרת תכנית ההכשרה אנו מעודדים פעילות מחקרית - זמן מחקר ייעודי יוקצה לפי הצורך לאורך תקופת ההכשרה. מצופה כי בתקופת ההכשרה הרופא ינהל לפחות פרויקט מחקרי אחד אותו יציג באחד מכינוסי המחקר הבינלאומיים הגדולים כגון NANOS/ EUNOS כמו כן במסגרת כנס האיגוד של רפואת העיניים.

מימון: 
תכנית תת ההתמחות ממומנת על ידי מערך העיניים של המרכז הרפואי תל אביב, וזאת במידה והרופא המשלתם מביעה כוונתו להמשיך ולעבוד במערך העיניים שלנו בתום תקופת ההכשרה, . במסגרת התוכנית תדרש נוכחות מלאה ולקיחת חלק במטלות מחלקתיות בהתאם לצורך וליכולת המתמחה. 

הערכות ומשובים: 
במהלך תקופת ההכשרה יבוצעו הערכות רבעוניות מילוליות על ידי מנהל התכנית ועל ידי יתר הצוות המתלווה לעבדות הרופא המתמחה , במהלכן יינתן משוב אודות הידע התאורטי, הקליני והיכולות האיבחוניות והטיפוליות של הרופא המשתלם. בסוף תקופת ההכשרה יקבל המשתלם תעודת השתתפות בתכנית תת התמחות בתחום הנוריואפטמולוגיה במרכז הרפואי תל אביב.
תהליך רישום והגשת מסמכים: 
על הרופא המעוניין להצטרף לתכנית תת ההתמחות בנוריואפטמולוגיה המוצעת במוסדנו יש להגיש את המסמכים הבאים:
  • קורות חיים מעודכנים 
  • מכתב המלצה 
  • צילום תעודת סיום בית הספר לרפואה 
  • צילום תעודת רישיון לעסוק ברפואה 
  • צילום תעודת מומחה ברפואת עיניים או בנוירולוגיה
את המסמכים הנדרשים יש לשלוח לד"ר אילן פלדמן לכתובת דואר אלקטרוני dr.feldman@hotmail.com
לאחר קבלת המסמכים הנדרשים יוזמן המועמד לראיון בוועדת קבלה


תת התמחות במחלות קרנית ומקטע קדמי

תכנית תת התמחות במחלות קרנית ומקטע קדמי הינה תכנית הכשרה באורך 12 חודשים המיועדת לרופאים אשר סיימו התמחות ברפואת עיניים ומעוניינים לרכוש ידע קליני רפואי וניתוחי בתחום רפואת העיניים של הקרנית והמקטע הקדמי.
מטרת תכנית ההכשרה הינה הקניית ידע רפואי נרחב באבחון וטיפול במחלות עינייים של הקרנית והמקטע הקדמי וחשיפה למגוון הניתוחים הקיימים בתחום הקרנית והמקטע הקדמי. 
אנו מצפים כי בסיום תקופת ההכשרה הרופא ירכוש ידע תאורטי ומעשי אשר יקנו לו את היכולת לאבחן ולטפל במחלות הקרנית והמקטע הקדמי כמו כן להתמודד עם מקרים מסובכים ומאתגרים בתחום זה. 
תכנית ההכשרה נבנתה על ידי מומחי הקרנית והמקטע הקדמי במרכז הרפואי תל אביב המסונף לבית הספר לרפואה על שם סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. 

מנהל התכנית: ד"ר דוד ורסנו, מנהל תחום הקרנית והמקטע הקדמי ומנהל בנק הקרניות במרכז הרפואי תל אביב.
רופאי הקרנית והמקטע הקדמי: ד"ר דוד ורסנו, ד"ר אליה לוינגר, ד"ר חורחה מנדלבלום
תכנית ההכשרה:
  • השתתפות פעילה באבחון טיפול ומעקב אחרי מטופלים במסגרת האמבולטורית של מרפאות המקטע הקדמי השונות כגון מרפאת קרנית, מרפאת קטרקט, מרפאת לייזר יאג ומרפאת התאמת עדשות פרימיום. 
  • השתתפות בביקורי הבוקר הקבועים הנערכים על מטופלי הקרנית והמקטע הקדמי המאושפזים במחלקה. על הרופא להיות שותף פעיל בבניית תכנית האבחון והטיפול בחולה המאושפז. 
  • השתתפות פעילה בחדרי ניתוח מקטע קדמי הכוללים ניתוחי פטריגיום, cross linking, נגעים בלחמית ובקרנית, השתלות קרנית, ניתוחי קטרקט ועדשה.
  • נוכחות או השתתפות בניתוחי מקטע קדמי המבוצעים אחרי הצהריים, הן בניתוחי חירום והן בניתוחים מתוכננים.

דרישות-סף לביצוע טיפולי לייזר וטיפול כירורגי במסגרת תת ההתמחות:
  • ניתוח / פרוצדורה דרישות סף
  • YAG Capsulotomy  40
  • Pterygium  20
  • Cross Linking  5
  • Lamellar keratoplasty  10
  • Penetrating keratoplasty  5
  • Cataract  30

דרישות אקדמיות: 
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות המחלקה השבועיות הכוללות ישיבות בימי שני ורביעי במהלכן מוצגים מקרים בתחום רפואת העיניים של מטופלים מאושפזים או אמבולטוריים בתחומי העיניים השונים
  • נוכחות והשתתפות פעילה בישיבות מחקר ו journal club המתקיימות כל חודש כל אחת בימי שלישי בסיום יום העבודה
  • לקיחת חלק בהדרכת המתמחים בתחומי הקרנית והמקטע הקדמי השונים כולל הדרכת המתמחים לקראת בחינות ההתמחות בתחום הקרנית והמקטע הקדמי כמו כן ליווי והדרכת מתמחים בהכנת מצגות בתחומים אלו 

דרישות מחקריות:
אפשרויות המחקר במחלקה הן רבות כולל מחקרים מבוססי תיקים רפואיים על ידי שימוש במאגר הנתונים הממוחשב אודות החולים המאושפזים והאמבולטוריים של המחלקה; מחקרים פרוספקטיביים עם עזרה של צוות מתאמות המחקר של המחלקה; מחקר בסיסי בשיתוף מעבדת המחקר של המחלקה. במסגרת תכנית ההכשרה אנו מעודדים פעילות מחקרית בתחום הקרנית והמקטע הקדמי. וזמן מחקר ייעודי יוקצה לפי הצורך לאורך תקופת ההכשרה. מצופה כי בתקופת ההכשרה הרופא ינהל לפחות פרויקט מחקרי אחד אותו יציג באחד מכינוסי המחקר הבינלאומיים הגדולים כגון AAO, ASCRS,ESCRS כמו כן במסגרת כנס האיגוד של רפואת העיניים וימי כינוס של חוג הקרנית, הקטרקט והרפרקציה. 

מימון: 
תכנית תת התמחות בתחום הקרנית והמקטע הקדמי ממומנת על ידי מערך העיניים של המרכז הרפואי תל אביב, ובמסגרת התוכנית יום בשבוע יוקדש לצורך מטלות מחלקתיות. 
הערכות ומשובים: 
במהלך תקופת ההכשרה יבוצעו הערכות רבעוניות מילוליות על ידי מנהל התכנית ועל ידי צוות המקטע הקדמי של המחלקה במהלכן יינתן משוב אודות הידע התאורטי, הקליני והיכולות הכירורגיות של הרופא המשתלם. בסוף תקופת ההכשרה יקבל המשתלם תעודת השתתפות בתכנית תת התמחות בתחום הקרנית והמקטע הקדמי במרכז הרפואי תל אביב.

תהליך רישום והגשת מסמכים: 
על הרופא המעוניין להצטרף לתכנית תת ההתמחות במחלות הקרנית והמקטע הקדמי המוצעת במוסדנו יש להגיש את המסמכים הבאים:
  • קורות חיים מעודכנים 
  • מכתב המלצה 
  • צילום תעודת סיום בית הספר לרפואה 
  • צילום תעודת רישיון לעסוק ברפואה 
  • צילום תעודת מומחה ברפואת עיניים 
את המסמכים הנדרשים יש לשלוח לד"ר אילן פלדמן לכתובת דואר אלקטרוני dr.feldman@hotmail.com
לאחר קבלת המסמכים הנדרשים יוזמן המועמד לראיון בוועדת קבלה

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון