תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

בשירות לנוירולוגיה קוגניטיבית הפועל במסגרת המערך לנוירולוגיה של המרכז הרפואי תל-אביב,  ניתן טיפול לאנשים עם "מחלת גופיפי לוי" ע"י צוות רב מקצועי הכולל נוירולוגים, נוירופסיכולוגית, אחות מומחית שלכולם ניסיון רב בתחום.

מהי מחלת גופיפי לוי?

ירידה קוגניטיבית ודמנציה הינה תופעה נפוצה בקרב האוכלוסייה המבוגרת בעולם המערבי. מחלות ניווניות של המוח הן אחת הסיבות השכיחות ביותר להתפתחות דמנציה. מחלת גופיפי לוי ( Lewy Body Disease - LBD ) היא השנייה בשכיחותה אחרי מחלת האלצהיימר. מחלת גופיפי לוי נקראת גם דמנציה של גופיפי לוי (Lewy Body Dementia), וגם מחלת גופיפי לוי דיפוזיים (Diffuse Lewy Body Disease) או יכולה להיות גירסה (ווריאנט) של מחלת האלצהיימר (Lewy body variant of Alzheimer's disease). הסיבות להתפתחות המחלה אינן ידועות אך זהו תחום שבו מתבצע מחקר רב. 

ביטויי המחלה בשלבים המוקדמים מגוונים, וכוללים:

  1. הפרעות מנטליות כגון: הפרעות בזיכרון וריכוז, קשיים בהתמצאות או בתפיסה מרחבית, הפרעות בראיה, הזיות ושינויים התנהגותיים, נטייה לישנוניות ומצבי בלבול חולפים.
  2. הפרעות תנועה כגון: קשיים בהליכה או הפרעה בשיווי משקל, רעד, נוקשות איטיות ונטייה לנפילות - הפרעות תנועה אשר דומות לאלו המאפיינים את מחלת הפרקינסון.

השילוב המוקדם של שינויים קוגניטיביים ייחודיים והפרעת תנועה, מעוררים את החשד למחלה זו.

למי מיועד הטיפול?

  • לאנשים עם הפרעות אשר מאפיינות את מחלת הפרקינסון בשילוב עם הפרעה בזיכרון וחשיבה.
  • לאנשים עם הפרעה קוגניטיבית המשלבת גם הפרעה בתנועה וחשד למחלת גופיפי לוי - LBD, המופנים ע"י הרופא/ה המטפל/ת או נוירולוג/ית בקהילה.
  • חולים  עם אבחנה של מחלת גופיפי לוי (LBD), המעוניינים בייעוץ רפואי, טיפול ומעקב אחר מצבם הקוגניטיבי והנוירולוגי.

מטרות הטיפול

ייחודה של המרפאה הוא בטיפול כוללני ומקצועי, המשלב אבחון וטיפול עם התייחסות להפרעה הקוגניטיבית, לירידה בזיכרון וגם להפרעות התנועה והפרקינסוניזם, וכל זה תחת קורת גג אחת.
היות ומחלה זו מגיבה טוב במיוחד לטיפולים מסוימים, יש חשיבות למיקוד האבחנה.
לצוות המרפאה ניסיון רב באבחון מחלת גופיפי לוי (LBD) וכן יכולת לתת מענה רב מקצועי  לחולים ובני משפחתם. במרפאה אנו מקדמים את הגישה כי בני משפחתם של המטופלים גם כן זקוקים לתשומת לב אישית ומקצועית. מתן מידע, תמיכה ויעוץ לבני משפחה יכול לתרום רבות בהתמודדות עם המחלה. לכן, פועל "שירות לבני משפחה", במרפאה, אשר נותן מענה לצרכים הייחודיים של בני משפחתם של המטופלים, וזאת במטרה לאפשר למשפחה להתארגן נכון ולהתחזק על מנת שתוכל להמשיך ולטפל במטופל ולשמר את כוחותיה. 

כיצד פונים?

הטיפול ניתן במסגרת המרכז להפרעות זיכרון וריכוז, המערך לנוירולוגיה, במרכז הרפואי תל-אביב וממוקמת בבניין "ראשונים" של ביה"ח, בקומה 4. 

לפרטים נוספים וזימון תור ניתן לפנות לטלפון: 03-6973008 או במזכירות המרפאות נוירולוגיות, בטלפון: 03-6973495

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון