תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

המרפאה לנויורו-מודולציה - מכון סגול לתפקודי המוח

מהי הפרעת חרדה?

בניגוד לחרדה - תגובת חירום טבעית של הגוף והנפש אל מול מצב של סכנה, הפרעת חרדה מאופיינת בדאגה מוגזמת ובלתי נשלטת בתגובה לאירועים ומצבים שונים בחיי היום יום. המתמודדים עם הפרעת חרדה סובלים מפחד עז, לחץ ואי שקט נפשי ופיזי. לרוב, ההפרעה מאופיינת בחוויה של העולם כמאיים, ולכן הסובלים ממנה נוטים להימנע מסיטואציות או מקומות שמעוררים בהם חרדה. נטייה זו עשויה לגרום לסבל ולפגיעה קשה בתפקוד החברתי, תעסוקתי ועוד.

הפרעת חרדה שכיחה במיוחד בעולם המערבי, גם מאחר והיא נלווית למגוון של הפרעות נפשיות רבות אחרות כמו דיכאון, הפרעה טורדנית כפייתית, פוסט טראומה ועוד.  


מהם התסמינים האופייניים להפרעת חרדה?

למעט תסמינים רגשיים כמו פחד ודאגה, חרדה כרונית עשויה לגרום גם לתסמינים גופניים כמו מתח שרירים גבוה וחוסר גמישות בפעולת הלב. הפרעת חרדה מלווה לעיתים גם בהפרעות בפעילות של בלוטת התריס, בעיות נשימה, מחלות קיבה ומעיים, דלקת פרקים, מיגרנות ואלרגיות.


כיצד מטפלים בהפרעת חרדה?

טיפול בהפרעת חרדה ניתן באמצעות תרופות פסיכיאטריות וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. שתי שיטות אלו נמצאו כיעילות בטיפול בהפרעת חרדה מוכללת אולם דפוסי התגובה אינם אחידים לאורך המחקרים. טיפולים תרופתיים נמצאו כיעילים בהפחתת תסמיני חרדה, אך לא נמצאו בעלי השפעה על משתנה הדאגה שהוא המאפיין הבולט בחרדה. בנוסף, מחקרים הדגימו כי טיפול קוגניטיבי-התנהגותי יעיל בטיפול בהפרעת חרדה מוכללת בהשוואה לסובלים מההפרעה שאינם מקבלים טיפול ושתוצאות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי נשמרות כשנה לאחר הטיפול.

מכון סגול לתפקודי המוח מציע טיפול חדשני, אפקטיבי ולא פולשני להפרעת חרדה באמצעות השריית שינוי בפעילות מוחית (נוירו-מודולציה).

הטיפול בנוירו מודולציה כולל מספר שיטות טיפול מודרניות המאפשרות למטופל לאמן את מוחו או לשנות את פעילותו לכדי מצב אופטימלי.  מוח האדם מייצר באופן קבוע אותות חשמליים בתדרים שונים, בעוצמות שונות ובאזורים שונים. כאשר אדם סובל ממחלה או הפרעה מסוימת, הפעילות המוחית שלו באזורים מסוימים של המוח אינה תקינה.  בשיטת טיפול זו, ניתן ללמד את המוח לעבוד בצורה תקינה, ובכך להביא לכדי להקלה משמעותית בסימפטומים מסבי סבל.

הטיפול באמצעות השריית שינוי בפעילות מוחית במרפאה מתבצע בשיטת נוירו-פידבק

למה כדאי לטפל בהפרעת חרדה אצלנו?

מכון סגול לתפקודי המוח מתמקד כבר למעלה משני עשורים בחקר המנגנון המוחי של התפתחות הפרעת חרדה. הממצאים והמסקנות של העבודה המחקרית במכון פורסמו בעשרות כתבי עת מדעיים, כתבות עיתון וטלוויזיה ומהווים את הבסיס המדעי לשיטת הטיפול המוצעת:

חוקרים ישראלים גילו מנגנון מוחי שאחראי לחרדה ולרגישות יתר

מחקר שאפתני שמובילה פרופ' תלמה הנדלר שואף לאפשר למי ששרוי במצוקה נפשית להירגע באמצעות שליטה במוח, ללא תרופות

מחקר חדש על הקשר בין טראומה וחרדה - באיכילוב


המרפאה לנוירומודלוציה במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב), יתרון המבטיח סביבה טיפולית ומכשור העומדים בתקני הבטיחות מן המחמירים בעולם. שיתוף הפעולה שלנו עם המחלקות הקליניות מקנה לנו יתרון משמעותי באבחון יעיל ומהיר של ההפרעה.

לפרטים וליצירת קשר

מס' טל: 03-6947866, מענה טלפוני בימים א' - ד' בין השעות 16:00-18:00 או באמצעות דוא"ל: brainclinictlv@gmail.com
מיקום המרפאה לנוירומודולציה: מכון סגול לתפקודי המוח - כניסה דרך בניין סוראסקי, אגף ה' בקומת קרקע. ניתן להגיע דרך המעליות הנמצאות מול משרד הקבלה של ה- MRI. לעלות במעלית לקומה 2.


מטופלים ממליצים


יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון