תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

חולי דיאליזה מרחבי הארץ יכולים לזכות לשירות יחיד מסוגו בארץ. המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל אביב פותחת את דלתותיה להמודיאליזת לילה ומאפשרת למטופלי הדיאליזה בישראל לעבור את הטיפול הארוך גם בשעות הלילה, תוך כדי שינה.
 
"מניסיון שנצבר במכון דיאליזה הפועל בצרפת ומאפשר דיאליזת לילה עולה כי חולים שקיבלו המודיאליזת לילה השתמשו בפחות תרופות לאיזון מצבם מחולים שקיבלו דיאליזת יום", אומר ד"ר דורון שוורץ, מנהל המחלקה הנפרולוגית.
הטיפול בהמודיאליזה הינו טיפול מציל חיים וחיוני אך מקשה על קיום אורח חיים רגיל. מרבית המטופלים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם  ומתקשים לנהל שגרת חיים יציבה. במטרה להקל על מצוקה זו, פתחה המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל- אביב חדרים נפרדים להמודיאליזת לילה, כך שאנשים יוכלו לקבל את הטיפול תוך כדי שינה, בפיקוח צוות רפואי, ללא שטיפול זה ישבש את שגרם, יומם ועבודתם.  וזאת מתוך רצון לסייע להם לנהל אורח חיים רגיל לצד מחלתם, דבר שעד היום נמנע מהם.
 
לדברי ד"ר שוורץ, "המודיאליזת הלילה תאפשר לאנשים המעוניינים בכך לא רק להמשיך את אורח חייהם הפעיל והאינטנסיבי, ולקבל את טיפול ההמודיאליזה תוך כדי שינה במיטה במחלקה, אלא שהטיפול הלילי שנמשך כ- 6-8 שעות הינו יעיל יותר..מניסיון שנצבר במכון דיאליזה הפועל בצרפת ומאפשר דיאליזת לילה עולה כי חולים שקיבלו המודיאליזת לילה השתמשו בפחות תרופות לאיזון מצבם מחולים שקיבלו דיאליזת יום."
 
ההמודיאליזה מתפקדת ככליה מלאכותית, האחראית על סינון ופינוי הרעלים מהדם והוצאת הנוזלים באנשים הסובלים מאי ספיקת כליות על רקע מחלות שונות. במסגרת טיפול ההמודיאליזה מחובר החולה למכונה במשך מספר שעות, שלוש פעמים בשבוע, על מנת שמכשיר זה יבצע את פעולת הכליות לניקוי הדם וסילוק חומרי הפסולת והרעלים מן הגוף.
 
"דו"ח בריאות בישראל" שפרסם משרד הבריאות מצביע על שילוש במספר המטופלים בדיאליזה בשנת 2004 לעומת 1989. בסוף שנת 2010 היו בישראל למעלה מ-5000 מטופלים, לעומת 1,582 מטופלים בשנת 1989. לדברי ד"ר דורון שוורץ, מנהל המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל אביב, ניתן לייחס את העלייה במספר מטופלי הדיאליזה לכך שכיום מציעים את טיפול הדיאליזה לאוכלוסיות שפעם לא טופלו, דוגמת קשישים. 

תפריט ניווט תחתון