תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

​רקע

מרג'ינל זון היא לימפומה לא אגרסיבית המורכבת מתאי דם לבנים הנקראים לימפוציטים מסוג B. מחלקים את הלימפומה הזו לשלושה תת-סוגים בהתאם לאיבר המעורב: נודל מרג'ינל זון לימפומה מערבת את בלוטות הלימפה, ספלניק מרג'ינל זון לימפומה מערבת את הטחול, ואילו מאלט לימפומה מערבת את הריריות (השכיחה ביותר היא רירית הקיבה). הגיל הממוצע להופעת המחלה הוא שישים.

נמצא.ת בבירור או שזה עתה אובחנת עם לימפומה/  מיאלומה / לאוקמיה? 
באפשרותך לבחור את ביה"ח בו יבוצע המשך הבירור והטיפול. אנו מתחייבים לחזור אליך במהירות – לפנייה לחצו כאן   


 


סימפטומים ואבחנה

הסימפטומים האופייניים תלויים במיקום המחלה וכוללים בין השאר הגדלה לא כואבת של בלוטות לימפה, אי נוחות בבטן שמאלית בשל הגדלת טחול, ותלונות הקשורות למערכת העיכול העליונה. האבחנה נעשית בדרך כלל על ידי לקיחת ביופסיה מהאיבר המעורב. לאחר מכן קובעים את שלב המחלה בעזרת פט סי-טי ולעיתים גם בדיקת מח עצם.


טיפול

מכיוון שמדובר במחלה שמתקדמת לאט, בשלבי מחלה מוקדמים ניתן להמתין עם התחלת טיפול ולעקוב בלבד. בשלבים מתקדמים הארסנל הטיפולי רחב, וכולל בין השאר כימותרפיה ותרופות ביולוגיות כגון מאבטרה. הטיפול במאלט לימפומה של הקיבה הוא ייחודי-  מחלה זו מתפתחת פעמים רבות על רקע זיהום בחיידק שנקרא הליקובקטר פילורי, ובמיקרה זה טיפול אנטיביוטי בחיידק גורם ברוב המיקרים להיעלמותה של הלימפומה.


לפנייה יש לשלוח מייל לכתובת hemato.clinic@tlvmc.gov.il
שימו לב: לצורך קביעת תור, יש לצרף הפנייה מקופ"ח. 


 ד"ר נדב שריד מומחה בפנימית, המערך ההמטולוגי

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון