תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מאת: ד"ר שרון לוי, ד"ר יורם מנחם

אינדקס המצבים הרפואיים


סרטן כבד ראשוני, Hepatocellular carcinoma הינו גידול ששכיחותו בעולם המערבי הולכת ועולה. בקרב רוב החולים, גידולים אלו מופיעים על רקע מחלת כבד כרונית – שחמת הכבד -  מה שהופך את הטיפול בהם למאתגר ומורכב.

אבחון סרטן הכבד

אבחון ראשוני של סרטן הכבד מבוצע באמצעות הדמיה (US, CT, MRI) וברוב המקרים במידה שההדמיה מבוצעת ברמת דיוק גבוהה אין צורך לבצע ביופסיה. בבית החולים איכילוב נעשה שימוש בשיטות הדמיה חדשניות על מנת לאבחן גידולים סרטניים ראשוניים של הכבד. בין השיטות הללו נמנית גם שיטה ייחודית בארץ של אולטרה סאונד עם הזרקה של חומר ניגוד לאפיון הנגעים בכבד (CEUS-contrast-enhanced US). שיטה זו מאפשרת להגיע לאבחון מדויק ללא צורך בקרינה או שימוש בחומר ניגוד מסוכן.

טיפולים בסרטן הכבד

בשנים האחרונות הושם דגש רב על פיתוח טיפולים חדשים לסרטן הכבד. כריתה כירורגית של הגידול עם שימוש לטכניקות מתקדמות מבוצעת בדרגת הצלחה גבוהה במחלקה של כירורגיית כבד ודרכי מרה. בשיתוף עם היחידה לרדיולוגיה ורדיולוגיה פולשנית נעשים טיפולים מקומיים המוכוונים לגידול באבלציה על ידי גלי מיקרו, צנתורים עם הזרקה ממוקמת של כימותרפיה או חלקיקים רדיואקטיביים לגידול (TACE, TARE, SIRT). בשיתוף עם המחלקה לאונקולוגיה ניתנים הטיפולים התרופתיים המתקדמים ביותר. במקרים המתאימים החולה מופנה למסלול של השתלת כבד.

בחלק גדול מהמקרים יש צורך בטיפול המשלב את הגישות השונות. לצורך זאת ביחידת הכבד הקמנו את המרכז הגדול בארץ, אליו מגיעים חולים מכל רחבי הארץ לטיפול בגידולי כבד. במרכז צוות רב-תחומי, הכולל רופאים מומחים במחלות כבד, כירורגים, רדיולוגים ואונקולוגים. כל מקרה נידון בישיבה רב-צוותית על מנת לתפור לכל חולה את הטיפול המתאים ביותר. כמו כן במרכז מרפאה משולבת הכוללת רופא כבד ואונקולוג וביחד הם מתאימים לחולה טיפול כוללני ומקיף.

בנוסף, אנו לוקחים חלק במחקרים קליניים עם שימוש בתרופות אונקולוגיות מהחדשות והמתקדמות בעולם.

תפריט ניווט תחתון