תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

רקע

טינטון היא תופעה בה אנשים מתארים כי הם שומעים צלילים באוזניים מבלי שקיים מקור רעש חיצוני. לרוב רק האדם המתאר את הטינטון שומע אותו (מצב שמכונה טינטון סובייקטיבי). האוזן יכולה להיות הגורם הראשוני לכך. כל חלק של האוזן עלול לגרום לכך (אוזן חיצונית, תיכונה או פנימית). פגיעה בשבלול, איבר השמיעה, בעקבות הזדקנות הגוף וחשיפה לרעש, גורמת לירידה בשמיעה, וזו יכולה להוביל לטינטון. הירידה בשמיעה יכולה לשבש את פעילותו של עצב השמיעה ושל תאים בגזע המוח, דבר המביא להופעת הטינטון.
טינטון נחשב כרוני אם אינו חולף תוך חצי שנה. אז הסיכויים לכך שייעלם לגמרי קטנים ביותר. מצד שני חשוב לזכור שבקרב מרבית האנשים מידת ההפרעה שגורם הטינטון הולכת ופוחתת עם הזמן. חשוב לגשת לרופא אאג ולהיבדק, כדי לראות מה אפשר לעשות כדי להקל עליכם.

תסמינים

אנשים מתארים צלילים מסוגים שונים (צפצוף, רחש, זמזום ועוד). לרוב זהו התסמין היחיד, אך ישנם מצבים בהם הטינטון מפריע לאורחות החיים ומפריע במידה מסוימת לתפקוד היום-יומי.

אבחון

ברוב המקרים, אי אפשר לשמוע את הטינטון. אנו מסתמכים על שיחה עם המטופל, וברוב המקרים מפנים לבדיקות שמיעה. במידת הצורך מבוצעות בדיקות נוספות.

טיפול

אין טיפול ספציפי המרפא טינטון. חשוב לטפל במחלה או בהפרעה שהביאה להופעת הטינטון. אם הטינטון מפריע לאורחות החיים אנו מתמקדים בשיפור ההפרעה. היפנוזה יכולה לסייע בהפחתת מתח נפשי הקשור לטינטון. מכשירי שמיעה יכולים להועיל אם נמצאה ירידה בשמיעה. עוד טיפולים הינם טיפול פסיכולוגיים-חינוכיים.

תפריט ניווט תחתון