תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים


יעוץ להתאמת מכשירי שמיעה

אם אתה חש בקושי בשמיעה, או אם אתה מתקשה במיוחד בהבנת דיבור כשיש רעש בסביבה או כאשר כמה אנשים מדברים, ייתכן שאתה יכול להעזר במכשירי שמיעה על מנת לשפר את התקשורת שלך עם הסביבה. לשם כך, יש לפנות לרופא אף-אוזן-גרון אשר יפנה אותך לבדיקת שמיעה.

אם לאור  בדיקת השמיעה, קלינאי/ת התקשורת במכון ימליץ על שימוש במכשירי שמיעה, עלייך לחזור  עם בדיקת השמיעה אל קופת החולים שלך ולפנות להתאמת מכשירי שמיעה במכונים שיש להם עימם הסדר. 

אם אינך זקוק או אינך זכאי להשתתפות קופת החולים ברכישת המכשירים, אתה יכול לפנות גם למכונים אחרים. כדאי לוודא קודם שהתאמת מכשיר השמיעה מתבצעת ע"י קלינאי תקשורת מורשה וכי המכשירים ניתנים לך לתקופת ניסיון של חודש.


ייעוץ להתאמת מכשירי שמיעה לזכאים מטעם משרד הבטחון

נכי צה"ל אשר מוכרים על ידי משרד הביטחון בשל פגיעה בשמיעה במהלך שרות בטחוני, נבדקים במכוננו בתהליך התאמת מכשירי שמיעה. הפגישה במכוננו כוללת בדיקה אוטוסקופית על ידי רופא אא"ג, בדיקת שמיעה מקיפה, בדיקת טימפנומטריה ומתן המלצה למכשירי שמיעה. בפגישה יינתנו כל המידע והטפסים הדרושים על מנת לפנות אל ספק מכשירי השמיעה לצורך קבלת המכשירים. אין צורך לחזור לאחר הבדיקה אל מרפאת אגף השיקום של משרד הביטחון.

לידיעתך, הנך זכאי לתקופת ניסיון של חודש לפחות עם מכשירי השמיעה החדשים. במקרה שאינך מרוצה, זכותך להחליף את מכשירי השמיעה או להחזירם במהלך תקופת הנסיון.

 

שיקום שמיעה בעזרת מכשיר שמיעה מעוגן עצם

מכשיר שמיעה מעוגן עצם עוקף את האוזן החיצונית ואת האוזן התיכונה ומעביר את צלילי הסביבה ישירות לאוזן הפנימית. למכשיר שני חלקים: חלק פנימי המושתל בניתוח על גבי עצם המסטואיד, שבתוכה נמצאת האוזן הפנימית, וחלק חיצוני הדומה למכשיר שמיעה קטן.

המכשיר מתאים למבוגרים או ילדים הסובלים מירידה בשמיעה בשל פגיעה באוזן החיצונית או התיכונה. כלומר  שתל שמיעה מעוגן עצם מתאים במקרים בהם השמיעה דרך האוזן הפנימית תקינה יחסית והירידה בשמיעה נובעת מליקוי בהעברת הצליל אל האוזן הפנימית.  כמו כן, המכשיר מתאים למבוגרים או ילדים הסובלים מחרשות באוזן אחת. במקרים אלו מורכב המכשיר בצד של האוזן החרשת וצלילים המגיעים אליו מועברים דרך עצמות הגולגולת אל האוזן הטובה.  לפעוטות וילדים צעירים שבשל גילם עדיין לא יכולים לעבור את הניתוח מוצעים פתרונות זמניים של הצמדת המכשיר בסרט חיצוני.  בדרך כלל, כאשר האוזן הפנימית תקינה וכשמדובר בירידה הולכתית בלבד, השיפור באיכות השמיעה הוא גדול מאוד. כאשר הירידה בשמיעה היא מעורבת, כלומר כאשר קיימת גם פגיעה מסויימת באוזן הפנימית, התוצאה תלויה בחומרת הירידה בשמיעה ובגורמים נוספים כמו גיל, שימוש קודם במכשירי שמיעה וכו'. 

המכשיר נמצא בסל הבריאות וניתן ללא תשלום לפי קריטריונים של משרד הבריאות


שירותים ובדיקות הניתנים למטופלינו בתחום:

  • בדיקה להתאמה למכשיר שמיעה מעוגן עצם

לפי הפניית  רופא א.א.ג. בבית החולים,  נערכת במכון השמיעה בדיקת שמיעה עדכנית  ומתבצעת הדמיה של שמיעה באמצעות מכשיר שמיעה מעוגן עצם (סימולציה). בהתאם לתוצאות בדיקת השמיעה ונסיון הסימולציה, תוערך התועלת שעשוי האדם להפיק ממכשיר מעוגן  עצם, ולפיה מתקבלת ההחלטה יחד עם המטופל ורופא א.א.ג. אם לבצע את ההשתלה.

הכנה לבדיקה: נדרשת הפניית רופא א.א.ג. בבית החולים.

  • כיוון מכשיר השמיעה מעוגן עצם

כחודש לאחר הניתוח, מבצעים חיבור ראשוני או "הפעלה" של המכשיר והמכשיר מכוון לפי רמת השמיעה של המטופל. במידת הצורך ייקבע תור נוסף לכיוון המכשיר, עד לקבלת תוצאה מיטבית. 
 

תפריט ניווט תחתון