תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

רקע

סחרחורת היא אשליה של תנועה. למרות שאין כל תנועה שלו או מסביבו האדם הסובל מסחרחורת מרגיש כי הוא או העולם שסביבו נעים. ורטיגו הוא כינוי לסוג מסוים של סחרחורת, אבל הוא לא מהווה אבחנה בפני עצמה, כיון שיכולים להיות לו גורמים רבים.

איבר שיווי המשקל נמצא באוזן הפנימית. מידע ממנו מועבר אל המוח באמצעות עצב שיווי המשקל. כדי לשמור על שיווי המשקל פועלים יחד עם האוזן גם העיניים, השרירים, עצבים שמוליכים מידע מהרגליים, הצוואר, וכמובן המוח.


תסמינים

אנשים הסובלים מסחרחורת יתארו מגוון של סימפטומים – יש שיתארו שהעולם סביבם מסתובב ואחרים יתארו חוסר יציבות. על מנת להגיע לאבחנה מדויקת הרופא שיבדוק אתכם ינסה להבין מה בדיוק אתם מרגישים.

אבחון

האבחון מתבסס על שיחה עם הרופא, בדיקה גופנית ובדיקות נוספות דוגמת בדיקת שמיעה, בדיקת תנועות גלגלי העיניים ועוד. שילוב של המידע המתקבל מכל אלו מסייע להבין מהו מקור הבעיה, ואז להחלטה על טיפול מתאים.

טיפול

כאמור, סחרחורת עלולה להופיע בשל גורמים רבים. לאחר אבחון מתאים אנו מפנים את המטופלים לפיזיותרפיה, לעיתים ניתן טיפול תרופתי ובחלק מהמקרים משלבים בטיפול גם רופאים ממקצועות אחרים (דוגמת נוירולוגיה, פנימאים ועוד).

תפריט ניווט תחתון