תוכן עניינים

מאת: יהודית שי; מועדון היולדות מאמי ליס

לידה הינה חוויה מעצימה, מרגשת, אישית ופרטית וכאשר היא מתקדמת באופן טבעי, ידוע גם ששיעור הסיבוכים קטן יותר והתוצאות טובות יותר. יולדת המעוניינת ללדת לידה טבעית צריכה להבין שמדובר בלידה ללא התערבות רפואית וללא נטילת משככי כאבים, תוך היענות של האישה לאינסטינקטים הטבעיים של גופה. במהלך לידה טבעית היולדת שותפה פעילה לתנועתיות בלידה, המאפשרת לה שליטה בתהליך ולתינוק - כניסה והתברגות נכונה בתעלת הלידה.
אישה שיכולה ללדת בלידה טבעית צריכה לענות על מספר קריטריונים - היולדת צריכה להיות בריאה, בהריון תקין, בשבוע 37-42 ובסיכון נמוך, עם עובר יחיד, במצג ראש. היולדת צריכה להגיע לאחר שביצעה מעקב הריון רציף וללא עבר של ניתוח קיסרי.

מה קורה במהלך לידה טבעית?

  • בסביבה תומכת ולא מתערבת משתחרר בטבעיות ההורמון אוקסיטוצין, הורמון אשר מופרש בזמן ריגוש מיני ועל כן מכונה גם "הורמון אהבה". שחרור ההורמון הזה מסייע לכיווץ הרחם בזמן הלידה.
  • אישה שמחליטה ללדת באופן טבעי, ללא אפידורל, לא חייבת לשכב על הגב, אלא מסוגלת להתנועע באופן חופשי- לעמוד או ללכת, לזוז על כדור, לשבת בבריכה או באמבטיה. העובדה שאישה לא שוכבת על הגב, אלא מתנועעת בתנוחות זקופות משפיעה מאד על התקדמות הפתיחה וירידת הראש במהלך צירי הלידה.
  • נשים רבות אשר יולדות בלידה טבעית מדווחות אחר כך על תחושת העצמה והישג שלא ניתנת לתיאור במילים. הן חשות כמי ששולטות על התהליך והסיוע שהן מקבלות מהמילדות בחדר מסייעות להן להתמודד עם הכאב והעייפות.

ומה עם הכאב?

אין סיבה שנשים תפחדנה מפני הלידה הטבעית. קיימים אמצעים רבים שאינם תרופתיים להפחתת עוצמת הכאב:

  • שימוש בחום, מגע ועיסויים.
  • שהיה במים זורמים או באמבט.
  • סביבה שקטה, רגועה ותומכת המאפשרת  לגוף לשחרר אנדורפינים שהם משככי הכאב הטבעיים.
  • תנועתיות ושינויי תנוחות המסייעים לך להתמודד עם הכאב והצירים.
  • מיילדת אישית הצמודה אלייך בתהליך נוגעת, מלטפת, נושמת ורוקדת איתך.

כל אלה מסייעים לתחושת שחרור והרפייה, תחושות שכידוע, מקלות מאד על הכאב.

צוות המיילדות במרכז ללידה טבעית בבית החולים "ליס" ליולדות, ערוך ומוכן להיות שם בשביל היולדות המעוניינות בלידה טבעית, ולאפשר להן ללדת באווירה שקטה, רגועה, נינוחה וביתית, כאשר הן מוקפות בחום ובאהבה גדולה, וכל זאת בדרכה של היולדת ובאופן הבטוח ביותר.
דורון שחווה לידה במרכז ללידה טבעית ב"ליס" מסכם: "המחשבה הראשונה שלנו הייתה ללדת בבית, שם המקום הטבעי והבטוח. בחרנו ללדת במרכז המאפשר לידה הכי קרובה ללידת בית עם אופציה למענה רפואי מיידי במידת בצורך. החוויה הייתה מושלמת".
 
לפרטים נוספים אודות המרכז ללידה טבעית.

תפריט ניווט תחתון