תוכן עניינים

מאת: קרולין זרמתי; ליאת ארנון ולירית ליבוביץ׳; מיילדות.

למרות שלידה רגילה היא הדרך השכיחה ביותר ללדת, ישנם מצבים בהם מומלץ ללדת בניתוח קיסרי. כמעט רבע מהנשים יולדות בניתוח קיסרי, כשהניתוח יכול להיות מתוכנן מראש, או להתבצע בהתראה קצרה כאשר מופיעים קשיים או סיבוכים במהלך הלידה. ניתוח קיסרי אלקטיבי (מתוכנן מראש), מיועד לרוב להתבצע כשבוע עד שבועיים מתאריך הלידה המשוער. כתבה זו תביא בפנייך את היתרונות ההכנה לקראת הניתוח. בנוסף את מוזמנת להגיע לסיור לקראת ניתוח קיסרי, ללא תשלום, במסגרתו תקבלי הסבר על הניתוח תבקרי בחדר הניתוח וביחידה להתאוששות ותוכלי לשאול שאלות את המיילדת שלנו. 

 

הכנה לקראת ניתוח קיסרי

הכנה לניתוח מתבצעת במרפאה לתאום ניתוח קיסרי. במהלך הפגישה עם הרופא תתקיים הערכה לקראת ניתוח קיסרי, תוחתמי על טפסי הסכמה לניתוח קיסרי ובמידת הצורך ילקחו בדיקות דם. זה המקום לציין בפני הרופא שאת מעוניינת במחוברות הורית ("אפס הפרדה"). יום לפני הניתוח תעודכני טלפונית על שעת ההגעה. לא כולן מתבקשות להגיע יום קודם שוב, לעיתים יש צורך בהשלמה של בדיקות אין צורך להגיע בצום, אך חשוב להביא איתך את כל הבדיקות שביצעת במהלך ההריון, כרטיס מעקב וההזמנה לניתוח. עם הגיעך ייפתח עבורך גיליון מיון במשרד הקבלה הסמוך ולאחריו תתקבלי במיון יולדות ע"י מיילדת. הקבלה כוללת: מדידת לחץ דם דופק חלבון בבדיקת שתן ומוניטור, כמו כן, בדיקת רופא הכוללת בדיקת דם בהתאם וחתימה על טפסים יעודיים. בהתאם יבוצע גם אולטרה-סאונד להערכת מצב העובר זהו אולטרה-סאונד קצר, שנועד לבדוק את תנועות הנשימה של העובר, תנועות גוף, כמות מי השפיר ותנוחת העובר והוא אינו מיועד לביצוע הערכת משקל או סקירת מערכות. כמו כן יבוצע EKG וצילום חזה במידת הצורך. בסיום פעולות אלו תשתחררי לביתך ותוזמני למחרת.


בוקר הניתוח 

בבוקר הניתוח, כשתגיעי למיון תפגשי את המיילדת ובהמשך בחדר הניתוח תפגשי את הצוות הסיעודי הייעודי לחדר הניתוח, את המרדים והמנתחים. 


מהלך הניתוח

לרוב הניתוחים המתוכננים מתבצעים תחת הרדמה ספינאלית. בסוג זה של הרדמה המרדים מזריק חומר הרדמה לגב התחתון, שמאלחש את פלג הגוף התחתון, כך שאת בהכרה במהלך הניתוח אך לא חשה כאב. במהלך הניתוח, מבוצע חתך בבטן התחתונה "בקו הביקיני" באורך 15 ס"מ. לאחר הוצאת תינוקך הוא מועבר לידי המיילדת, שמנגבת אותו, עונדת לו צמידי זיהוי ומראה אותו לך ולמלווך. שעת הלידה היא שעת יציאת התינוק מהבטן.


לאחר צאת תינוקך תטפל בו מיילדת בתוך חדר הניתוח. בניתוח מתוכנן מראש, תניח המיילדת את התינוק על בית החזה שלך. לאחר מכן ייצא תינוקך יחד עם המלווה החוצה מחדר ניתוח לפינת התינוק שבחדר לידה הסמוך - לשם תוכל גם להצטרף המשפחה הקרובה.  

 

לקביעת תור לניתוח קיסרי ניתן להתקשר לטלפון: 03-6972075 או ווטסאפ 052-5568272 לאביבית מתאמת הניתוחים

תפריט ניווט תחתון