תוכן עניינים

​זה לא רק ה"כמה" זה בעיקר ה"איך". כי איכות החיים חשובה לנו לא פחות מתוחלת החיים. 

"... לא רק להוסיף שנים לחיים, אלא גם להוסיף חיים לשנים..."

ד"ר יפה לרמן, מנהלת המערך הגריאטרי במרכז הרפואי ת"א בסרטון קצר על המרכבים החשובים לחיים ארוכים וטובים  



 


לנוחיותכם - תימלול הסרטון:

הנושא שלנו היום הוא איך לחיות חיים טובים וארוכים. זאת אומרת, לא רק להוסיף שנים לחיים, אלא גם להוסיף חיים לשנים. ובעצם יש ארבעה מרכיבים חשובים שעליהם צריך לדבר.

הנושא הראשון הוא תזונה.

בוודאי שמעתם רבות על הנושא, אבל אני רוצה להדגיש שלא חשוב כל כך מה אתם אוכלים, אלא חשוב איך אתם אוכלים. כלומר, לא למלא צלחת ענקית, לקחת צלחת יותר קטנה   ולא למלא אותה הלוך וחזור.


הנושא השני זה פעילות גופנית, 

לא לשבת כל היום  , ואז בסוף היום לרוץ לחדר כושר   ולעשות שעה פעילות, אלא במהלך היום   למצוא הזדמנויות קטנות כגון...   לעלות קומה ברגל,  ללכת קצת ברחוב וכולי. זה בריא הרבה יותר מאשר   ישיבה כל היום, ובסוף לעשות   פעילות גופנית מאומצת.

אבל העיקר, המטרה שלי היום בשיחה היא לדבר על שני הדברים הנוספים, פעילות חברתית ומטרה בחיים.


פעילות חברתית 

הכוונה שתלכו, תבקרו את בני המשפחה, תיזמו שבני המשפחה יבואו אליכם,

משפחה רב-גילית  שנפגשת עם ילדים, עם נכדים,  פגישות עם חברים,  לא רק פגישות  באמצעות מסכים וטלפונים,   אלא פגישה בלתי אמצעית,  לראות את שפת הגוף  של האדם האחר,  הוכיחו שזה תורם למוח.

המוח מפריש חומרים  שתורמים וגורמים לנו להרגיש טוב.   באנגלית אנחנו קוראים לזה  being well.

כמו beWell, כן?   being well, הרגשה טובה.


והנושא הרביעי זה מטרה בחיים  

כלומר שיהיה לנו   בשביל מה לקום בבוקר.  וזה יכול להיות באמת פגישות חברתיות,  אבל זה יכול להיות גם   לכתוב ספר,   ללמוד שפה, לנגן,  אדם שבחיים לא צייר יתחיל לצייר. תלכו,  תראו מה מושך אתכם,  מה אתם רוצים,  למה אתם...   רוצים להמשיך לחיות טוב.



אז אם נסכם,  גם הדיאטה חשובה,  גם הפעילות הגופנית חשובה, אבל העיקר, יותר חשוב משניהם   זה הפעילות החברתית והמטרה בחיים. ואני מאחלת לכולם  גם חיים  טובים וגם חיים ארוכים.

תפריט ניווט תחתון