תפריט עמוד

תוכן עניינים

בוודאי עברתם כברת דרך עד שהבשילה ההחלטה לפנות למכון, ועצם הפנייה למכון מהווה נקודת החלטה חשובה בחייכם. אתם בוודאי חדורי מוטיבציה להצלחת התהליך, אך אולי גם חווים חששות. מה צופן התהליך, כיצד תגיבו, איך מנהלים חיים לצד הטיפולים? מה המשמעות של כניסה להיריון בעזרת תרומת זרע – עבור נשים יחדניות מבחירה, עבור זוגות?
שלל הרגשות שעולים בכם יכולים להתחלף במהירות, להפתיע ולבלבל. אתם יודעים שתידרשו לאורח רוח ולאמונה, לצד התקווה וההתרגשות הברה שצובעים את התהליך, אתם אולי חווים את הדרך כמתארכת וכמורכבת, ונשאת בתוכה גם קשיים, התלבטויות , מחשבות ומתחים. תחושות אלו יכולים לגרום לתחושות של בלבול, הצפה וחרדה. כל אלה הם רגשות ידועים ונורמליים, והם אופייניות למצבי לחץ, ותהליך של טיפולי פיריון עלול בהחלט להיות מצב של לחץ.

מטופלים רבים שלנו נעזרים בתרומת זרע כדי להשיג היריון. פעמים רבות, הצורך בתרומת זרע מהווה שלב קריטי ומורכב בחיים כזוג או כהורים יחידניים, ואנו רואים חשיבות רבה שניתן יהיה לפתוח את הסוגיות הללו במרחב רגשי עם איש מקצוע, על מנת לפתוח את הלב , ולחשוב יחד על המשמעות שלנו סביב החלטה זו, על השלכות לעתיד ועוד.

שירותי ייעוץ במכון

כדי להקל עליכם על התהליך, אנו מעמידים לרשותכם סיוע של פסיכולוגית, המתמחה בתחום והעובדת גם עם אנשי הצוות של המכון. קיימות אפשרויות שונות להיעזר בפסיכולוגית המכון. ניתן להגיע לפגישות חד פעמיות או לתהליך ארוך טווח. וכן, ניתן להגיע לפגישות יחדניות, זוגיות או קבוצתיות, הכל בהתאם לצורך שלכם.

מה ההבדל בין מסגרות הטיפול השונות?

  • טיפול פרטני – הוא כמובן המסגרת הטיפולית האינטימית יותר, הטיפול הוא מותאם יותר לצרכים האישיים של המטופל. במקרים מסוימים, מפגש כזה יכול לסייע יותר להעלות מחשבות דילמות וקונפליקטים, הנוגעים ומתעוררים בין היתר בגלל תהליך טיפולי הפוריות, ושמרגיש שהם מתאימים יותר לשיחה בארבע עיניים.
  • טיפול זוגי – מאפשר לזוגות מטופלים לעצור יחד למפגש זוגי בו ניתן לשוחח, לשתף ולהקשיב אחד לשני במחשבות ובקשיים העולים בתוך המסע של טיפולי הפוריות.
  • לפעמים התחושות הן דומות ופעמים רבות שונות ומהוות חשש ששוני זה יהווה גורם ללחץ ולמעמסה על הזוגיות. שיחות זוגיות יכולות לסייע בתקשורת הזוגית, תוך שימת דגש על ההתמודדות השונה, ולהחזיר תחושות של אינטימיות ושותפות שהכרחיות על מנת לעבור את התהליך המורכב של הטיפולים. 
  • טיפול קבוצתי –פעמים רבות מטופלי פיריון חווים תחושות לא פשוטות  במסע הארוך. קבוצה מאפשרת לחוש את ה"ביחד", להקשיב למטופלים אחרים, המתמודדים עם אותם קשיים, אך לפעמים באופנים אחרים. הקשבה זו מהדהדת את המחשבות הפנימיות ויחד עם זאת פותחת מרחב נפשי גדול יותר, ומאפשרת בנייה של אופני התמודדות שונים ומגוונים יותר. 
  • מרבית הטיפולים הקבוצתיים מיועדים לאימהות יחידניות לעתיד. אלו מהווים מענה ייחודי למטופלות אשר פעמים רבות חשות הרבה קושי ותחושות בדידות בתקופה זו. כמו כל תקופה אינטנסיבית של התמודדות אחרת, קיימת תחושה ש"זר לא יבין זאת". שבעצם, נח ונעים יותר לחלוק את המחשבות עם נשים שעוברות חוויות דומות מאוד.  
  • בקבוצה ניתן גם דגש מיוחד לבנייה של רשת תמיכתית חברתית. במחשבה על החשיבות של רשת זו גם בעתיד. תחושת השייכות והחיזוק החברתי מסייע בהגברת תחושת הערך העצמי, וגיבוש הזהות החיובי כאם יחדנית לעתיד.

חשיבות הטיפול

אנו מאמינים, כי טיפולים פרטניים/זוגיים/ קבוצתיים, המותאמים לפי הצרכים של המטופלים מסייעים ביותר למטופלים, מפחיתים תחושות של בדידות ושל תסכול שעלולים לחוות במהלך הטיפולים, ובסופו של דבר מאפשרים מעבר טוב יותר להורות היחידנית, או הורות זוגית שלאחר טיפולים.
השירות הפסיכולוגי שאנחנו מעניקים במכון שלנו הוא ייחודי לעומת שירותים הניתנים בבתי חולים אחרים (למשל קבוצות התמיכה שמתקיימות פה כקבוצות ארוכות טווח ומאוד משמעותיות למטופלות), ומטופלים רבים בוחרים במכון שלנו כדי לזכות בטיפול פסיכולוגי.
ניתן לפנות לתיאום פגישה עם הפסיכולוגית באמצעות מזכירות המכון: 03-6925606

תפריט ניווט תחתון