תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים


אינדקס המצבים הרפואיים


רקע

בדם שלנו יש כדוריות אדומות, כדוריות לבנות וטסיות (טרומבוציטים). טסיות הן תאים שתפקידן לצור קריש דם. מספר נמוך של טסיות נקרא תרומבוציטופניה (ITP). זוהי מחלה אוטואימונית, המתבטאת במספר נמוך של טסיות (תרומבוציטופניה). במצב זה, הגוף מייצר נוגדנים נגד טסיות. נוגדנים הללו עוטפים טסיות וגורמים לסילוקן המהיר. אצל ילדים, ITP מופיע הרבה פעמים לאחר זיהום ויראלי וחולף לעתים קרובות באופן ספונטני. במבוגרים, ITP לרוב היא מחלה כרונית.

נמצא.ת בבירור או שזה עתה אובחנת עם לימפומה/  מיאלומה / לאוקמיה? 
באפשרותך לבחור את ביה"ח בו יבוצע המשך הבירור והטיפול. אנו מתחייבים לחזור אליך במהירות – לפנייה לחצו כאן



 


אבחנה

מספר נמוך של טסיות עלול לגרום לדימומים. מספר תקין של טסיות נע בין 150,000-400,000, אך מערכת הקרישה יכולה לתפקד באופן נורמלי גם כשמספר הטסיות הוא פחות מ-150,000. למשל, ניתן לבצע כמעט את כל הניתוחים כאשר מספר הטסיות הוא מעל 50,000, ודימומים ספונטניים הם נדירים מאוד כשמספר הטסיות הוא מעל ל-20,000.


טיפול

מטופלים שאובחנו שסובלים מ-ITP, אך מספר הטסיות אצלם הוא לא מאוד נמוך ואין סימני דמם, לא זקוקים לטיפול אלא למעקב בלבד. קו ראשון בטיפול למטופלים שזקוקים לטיפול, הוא בתרופות מסוג סטרואידים כמו פרדניזון ודקסקורט. מטופלים שלא מגיבים לטיפול זה, יזדקקו לטיפולים נוספים כמו IVIG, מבטרה, ניתוח כריתת טחול, אלטרומבופג ואנפלייט.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון