תפריט עמוד

תוכן עניינים

במהלך תשעת חודשי ההריון מדמיינת כל אשה את רגע הלידה שלה. חולמת איך היא אוחזת את תינוקה ומרגישה אותו עוד בחדר הלידה. אולם ישנם מצבים בהם מומלץ ללדת בניתוח קיסרי ולא בלידה טבעית. ברב חדרי הלידה בארץ מתבצע הניתוח הקיסרי בגישה השמרנית כשהמפגש הראשון בין האם לתינוק הוא קצר וחטוף, ומיד לאחריו יוצא התינוק עם הצוות מחדר הניתוח, ובדרך כלל יעברו מספר שעות עד לרגע שבו האם תוכל לאחוז שוב את תינוקה. בחדרי הלידה בבית החולים "ליס" ליולדות ונשים מבצעים ניתוחים קיסריים בגישה טבעית וידידותית.

ב'ליס' אנחנו מעודדים נשים בניתוח קיסרי מתוכנן מראש (אלקטיבי) לשהות 'עור לעור' עם תינוקן במהלך הניתוח, על מנת לאפשר לאם להרגיש את התינוק לאחר הלידה גם בניתוח קיסרי ממש כמו בלידה טבעית.
גישה זו מצריכה הערכות ולכן אישה המיועדת לניתוח קיסרי מתוכנן מראש ומעוניינת בגישה ידודיתית ומחבקת כדאי שתיידע את הצוות. כך יוכל הצוות למקם מראש את מדבקות הניטור אחרת על מנת שניתן יהיה להניח את התינוק על בית החזה של האם, להתאים את הטמפרטורה לטובת התינוק ולמקם את העירוי כך שהאם תוכל לחבק את התינוק כשהוא מונח עליה. חשוב לציין שבמידה ומסיבה רפואית יש צורך לטפל בתינוק יש להוציאו מחדר הניתוח לצורך המשך טיפול.

מגע עור לעור מיד לאחר הלידה מהווה יתרון משמעותי לקשר אם תינוק, מעבר ליתרונות הגופניים הרבים. טלי חודק, אחות אחראית חדרי לידה ומיון: "המגע עם האם לאחר הלידה, מעלה את רמת הורמון האוקסיטוצין, המכונה גם הורמון "האהבה". הורמון זה יוצר אצל האם, רגיעה וחיבור לתינוק, כשהתינוק נמצא במגע עור לעור עם אימו, הוא שומע את הדופק שלה ואת קולה, בדיוק כפי ששמע אותם ברחם, מריח את ריחה ומסוגל ליצור עמה קשר עין. המגע עור לעור עם האם, נותן לאם ולתינוק הזדמנות להכיר זה את זה. גישה זו מיושמת בחדרי הלידה וכעת גם בניתוח קיסרי מתוכנן מראש".



לקביעת תור לניתוח קיסרי ניתן להתקשר לטלפון: 03-6972075 או ווטסאפ 052-5568272

תפריט ניווט תחתון