תפריט עמוד

תוכן עניינים

ד"ר מסלוביץ על סיכות נמסות

​ניתוח קיסרי עם סיכות נמסות לתוצאה אסתטית טובה יותר


לסיכות נמסות יתרונות רבים: סגירה מהירה של החתך ללא צורך בהסרת הסיכות, כאב נמוך עוצמה ומינימום צלקות בעור
בבית החולים ליס מבוצעים התפרים בניתוח קיסרים ב"סיכות נמסות" - סיכות שדכן העשויות מחומר נספג שנועדו לקרב את שולי החתך מתחת לעור ולא על פניו. 

לסיכות נמסות יתרונות רבים:

  • סגירה מהירה של החתך ללא צורך בהסרת הסיכות, כאב נמוך עוצמה ותוצאה אסתטית טובה יותר. 
  • החומר הנמס של הסיכות עשוי מפולימר (חומר סינטטי) הקרוי polyactide-polyglycolide
  • חומר זה נעכל ונעלם מן הגוף על ידי תאי מערכת החיסון במשך כ- 100 ימים, זמן אופטימלי לריפוי מלא של הצלקת טרם העלמות הסיכות. 

לדברי ד"ר שרון מסלוביץ', מנהל מיון נשים ויולדות וסגן מנהל ביה"ח ליס: "המראה הסופי של הצלקת תלוי במספר הניתוחים בעבר ובעיקר באופן ההצטלקות של הגוף, אך ניתן לומר שהתוצאה האסתטית במרבית המקרים הינה טובה יותר מהסיכות הרגילות. עם ההתאוששות לאחר הניתוח קיסרי גם אפשר להתקלח כרגיל ואין צורך להשתמש בסבון מיוחד או משחות".

ניתוח קיסרי הינו חיתוך דופן הבטן לשם לידה. זהו הניתוח השכיח ביותר ברפואה, והוא מבוצע בכ-20-30% מהלידות.  
עד כה היו קיימות שתי צורות לסגירת החתך העורי בניתוח קיסרי:
  • סיכות מתכת. זוהי גם הדרך המהירה והקלה ביותר. יתרונותיה של שיטה זו: הניסיון הרב, מהירות הסגירה והאפשרות להוציא סיכה אחת או שתיים אם מתפתח זיהום.  חסרונות השיטה: ראשית, לעיתים הסיכות "נתפסות" ומסבות כאב ואי נוחות, שנית יש צורך בהסרת הסיכות לאחר כ- 5-8 ימים, התוצאה האסתטית לא מספיק טובה.
  • תפר עורי נספג באמצעות חוט עדין. היתרונות הינם קירוב מצוין של שולי החתך, אין צורך בהסרת התפר (משום שנספג), פחות כואב. החסרונות: פעולה המאריכה משמעותית את זמן הניתוח, דורשת מיומנות וניסיון, כרוכה לעיתים בשיעור גדול יותר של דימום מתחת לצלקת ואף זיהום עקב מעברים רבים של המחט וחוט התפירה בשולי החתך. 
כעת מוצעת אפשרות נוספת ליולדות - השירות החדש הוא ללא עלות נוספת ויוצע לכל אישה שמתאימה לכך. 

למי זה מתאים?

רוב הניתוחים הקיסריים מתאימים לסגירה על ידי סיכות נמסות אך בניתוחים קיסריים מורכבים או צלקות מרובות עקב ניתוחים חוזרים תוצאת הסגירה פחות טובה ולכן בניתוחים אלה מומלץ בד"כ על סגירה בסיכות רגילות



תפריט ניווט תחתון