תוכן עניינים

מאת: ניבה קסטין, מיילדת, אחראית המרכז ללידה טבעית, ביה"ח "ליס" ליולדות

לידה, ובעיקר לידה טבעית, הינה חוויה מעצימה, מרגשת, אישית ופרטית. לכל אשה ישנה הדרך המיוחדת משלה ללדת, וכל לידה היא כמו סיפור מסתורין, ההולך ונגלה. צוות המיילדות במרכז ללידה טבעית ב"ליס", ערוך ומוכן להיות שם בשביל אותן היולדות המעונינות בלידה טבעית, ולאפשר להן ללדת באווירה שקטה, רגועה, נינוחה וביתית, כאשר הן מוקפות בחום ובאהבה גדולה, וכל זאת בדרכה של היולדת ובאופן הבטוח ביותר. המיילדות מאמינות, כי לידה טבעית היא חוויה אישית, ייחודית, ומאוד מעצימה. לכל יולדת יש את הכוח להתמודד בדרכה שלה בדרך ללידה. יש לה את השליטה, הכוח והיכולת לחוות לידה טבעית. 

המרכז ללידה טבעית שבביה"ח "ליס" ליולדות, ממוקם בתוך מתחם חדר לידה, המאפשר פרטיות ורוגע, אך יחד עם זאת מאפשר תגובה מיידית של הצוות הרפואי במידת הצורך. לרשות היולדת במרכז ללידה טבעית, עומד חדר המעוצב באווירה ביתית והמאובזר באמבטיה רחבה, כדור פיזיו לטלטולי אגן, כריות לשינויי תנוחה בזמן הצירים והלידה, טיפול בשמנים, כסא פרסה ללדת עליו, חבל המשתלשל מהתקרה ומיטה מתכוננת. היולדת מוזמנת להביא איתך כל דבר אשר יגרום לה להרגיש בנוח ויתרום לאווירה הביתית. המיילדת המלווה את היולדת במרכז, עברה קורס מיוחד לנושא, ותתן מענה, תתמוך ותעודד את היולדת לאורך כל הלידה, כדי שתוכל לממש את החלום ללידה טבעית, ולעבור את שלב הצירים בדרכה שלה בנוחות וברוגע, ללא התערבות רפואית.

הלידה תתרחש בתנוחה המתאימה ליולדת לפי בקשתה. המעקב העוברי נעשה בעזרת מוניטור אלחוטי. במהלך הלידה, אחת ל-30 דקות, תשמע המיילדת את דופק העובר למשך 5 דקות, בכל מקום בו תשהה היולדת. לאחר הלידה, התינוק נשאר עם הוריו ל-BONDING - תהליך ההתקשרות עם התינוק החדש. המרכז ללידה טבעית נמצא, כאמור, במתחם חדרי הלידה. במקרה שמתעורר צורך בהתערבות רפואית, היולדת תועבר לחדר לידה רגיל, בליווי של מיילדת ממרכז הלידה הטבעית, אשר תמשיך לתמוך לקדם ולעודד את מהלך הלידה הטבעית ככל שמתאפשר ובהתאם לנסיבות. (במידה שהמרכז ללידה טבעית תפוס בעת שהנך מגיעה ללדת, ניתן לקיים את הלידה הטבעית באחד מחדרי הלידה הסמוכים).

תפריט ניווט תחתון