תוכן עניינים

מחלקת ילודים, ה"בית" הראשון שרואה תינוקך לאחר הלידה, הינה נקודת ציון חשובה עבורו ועבור הוריו. כחלק מההבנה הזו, אנו עמלים באופן מתמיד על שיפור האווירה והשירות, ומנסים להפוך את המקום לביתי וחם עד כמה שאפשר עבורכם ועבור ילדכם החדש. להלן נפרט כמה שירותים הניתנים במסגרת המחלקה.

רחצת התינוק

בניגוד לעבר, כיום כבר לא רוחצים תינוקות כשגרה בקבלתם למחלקה, אלא רק לפני השיחרור הביתה. זאת, כדי לאפשר לשכבת המגן שעל עור התינוק (ורניקס) להיספג כמה שיותר בגופו, דבר שידוע כמסייע גם בעידוד ההנקה, כיוון שהריח של הרחם ושל מי השפיר נשאר על גופו של התינוק. אגב, באנגליה מקובל שלא לרחוץ את התינוק במשך 5 ימים לאחר הלידה.

מעקב אחר תינוקות שאימהותיהם טופלו בנוגדי דיכאון (SSRI)

בעבר, היה נהוג לבצע ניטור רציף של התינוק במשך 24 שעות לאחר הלידה, אולם כיום תינוקות אלה כבר אינם מנוטרים כשגרה, אלא נמצאים בחדר רגיל ולא בחדר טיפולים ומתבצעת אצלם בדיקת מדדי פיניגן – מדדים מיוחדים, לא פולשניים, כמו חום גוף, נשימות והתנהגות, המשקפים את מצב התינוק. מבחן מדדים זה מבוצע אחת ל-8 שעות. זאת ועוד, ניתן להניק תינוקות אלה כרגיל והם יכולים לעבור למלונית כעבור 48 שעות שהיה במחלקה (בניגוד למה שהיה נהוג בעבר).

לאחר ניתוח קיסרי

בניגוד לנהלי העבר, כיום אין חובה למרוח משחת עיניים לתינוק שנולד לאחר ניתוח קיסרי. הורי הרך הנולד יכולים לבקש מהאחות שלא למרוח את המשחה.

מתאמת הנקה

זהו תפקיד חדש בביה"ח "ליס" ליולדות, שנוצר בעקבות נוהל חדש של משרד הבריאות, לפיו על כל יולדת לקבל ייעוץ מיועצת הנקה מורשית, לפחות פעם ביום במהלך האישפוז (המדובר ביועצת הנקה שעברה את המבחן של משרד הבריאות).

טיפול בלשון קשורה

"ליס" הינו בית החולים היחיד בו כל הרופאים הבכירים מוסמכים בביצוע חיתוך הלשון הקשורה. התהליך נעשה באופן הבא: איבחון על-ידי יועצת הנקה, הפנייה לרופא בכיר במחלקה ומיד לאחר מכן ביצוע הפעולה, עוד במהלך האישפוז. בתום הפעולה מתבקשת האם לנסות ולהניק, כדי לראות האם אכן יש שיפור עקב החיתוך.

מרפאת צהבת

מרפאה הפועלת בכל ימות השנה, וניתן להתקבל אליה באמצעות הצגת טופס 17. המרפאה ממוקמת ב"אקווריום" הסמוך למחלקת ילודים, ובמסגרתה נלקחת בדיקת Tcb - בדיקת צהבת, הקוראת באמצעות מכשיר מיוחד את מדד הבילורובין מהעור, באופן שאינו פולשני, באמצעות לחיצה קלה על מצחו של התינוק, אשר מציג מיד את ערכי הבילורובין הקיימים, ורק אז – במידת הצורך, נלקחת בדיקת דם מהעקב – פעולה שהינה פולשנית יותר.
כל התהליך קצר ומיידי, ובסיומו מסביר הרופא את משמעות ותוצאות הבדיקה. זאת ועוד, במסגרת המחלקה והמרפאה הוחל באחרונה במתן סוכרוז לתינוקות לפני בדיקות דם – חומר שנמצא כמרגיע ומפחית כאב.

ביות מיד לאחר הלידה

אמהות שרוצות לעבור יחד עם תינוקן ישירות מחדר לידה למחלקת יולדות, יכולות לעשות כן בליווי מיילדת, כאשר לאחר מכן האב /המלווה יכול/ה לקחת יחד עם המיילדת את התינוק לבדיקה במחלקת הילודים.

לנשים דתיות

ניתן לקבל "סימילאק מהדרין" ו"מטרנה מהדרין" מהאחיות במחלקת ילודים.לפרטים נוספים, ניתן להכנס לעמוד מחלקת ילודים.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון