תפריט עמוד

תוכן עניינים

למי מיועדים הטיפולים במכון לפריון?

  • לזוגות המתקשים להרות בשל איכות זרע לקויה.
  • לגברים הנזקקים להקפאת זרע בשל בעיות בריאותיות ו/או אישיות.
  • לנשים רווקות או נשואות, הנעזרות בתרומת זרע על מנת להרות.

טיפול בזוגות המתקשים להרות בשל איכות זרע לקויה

ברור פוריות יבוצע בשני בני הזוג תוך שימת דגש על בריאות הגבר ופוריותו. לאחר ראיון אישי, יבוצעו בדיקה גופנית ממוקדת, בדיקות דם וזרע ובדיקות השלמה על פי צורך (בדיקות אולטראסאונד, בדיקות גנטיות).
בהתאם לתוצאות הבדיקות השונות תקבע האבחנה ותוצענה אפשרויות הטיפול. הטיפול יכול להיות תרופתי, כירורגי או כזה המשלב טיפול באשה עם הזרעה לאחר הכנת הזרעונים במעבדה ("השבחת הזרע").

הקפאת זרע לגברים

גברים נזקקים להקפאת זרע, בשל חשיפה לחומרים או תרופות העלולות לפגוע באיכות הזרע, או בשל צרכים אישיים, יעברו ראיון אישי, בדיקה גופנית ובדיקות משלימות על פי הצורך, ויופנו להקפאת זרע המותאמת לאיכות הזרעונים ולמספר המנות הנדרש.

טיפול בנשים רווקות או נשואות הנעזרות בתרומת זרע

נשים המטופלות בזרע תורם, יוזמנו לברור היסטוריה רפואית, לבדיקות משלימות רלונטיות ולתאום תורם הזרע על פי רצונן והעדפותיהן ועל פי המצאי הקיים בבנק הזרע. הנשים תטופלנה כמקובל ברפואת הפריון, כאשר הטיפולים יחלו ללא התערבות תרופתית, במחזור הטבעי לאחר זיהוי הביוץ. במידה ולא יושג הריון בדרך פשוטה זאת, יומלץ שימוש בתרופות להשראת ביוץ עודף, בתחילה בצורת טבליות ובהמשך בהתאם לצורך, אף בזריקות.
טיפולים אלו יותאמו לגיל האשה, העדפותיה ומידת התפתחות תופעות לוואי לתרופות. במקרה שלא יושג ההריון המיוחל, יוצע לאשה המשך טיפול במסגרת היחידה להפריה חוץ גופית.

התרופות המקובלות להשראת ביוץ

מטרתן הינה יצירת כמות גדולה של ביציות אשר תגענה לביוץ. ביוץ עודף זה, יש בו כדי להגדיל את הסיכוי למפגש זרעון-ביצית, ובהתאם גדל גם הסיכוי להשגת הריון.

סוגי התרופות המשמשות להשראת ביוץ:
1. טבליות (איקקלומין -כלומיפן ציטראט) – זהו התכשירהיחידי להגברת הפוריות, המופיע בצורת טבליה. התרופה נלקחת מיום 5 ועד ליום 9 במחזור, במינון שבין 3-1 טבליות ליום.
2. זריקות (כדוגמת גונל-אף ודומיו) - מנגנון הפעולה של הזריקות שונה מזה של הטבליות, וכן עוצמת ההשפעה גבוהה יותר. בד"כ, צפויה התפתחות של מספר גדול יותר של זקיקים. את ההזרקות ניתן ללמוד לבצע לבד, בבית, או לקבל בתחנת האחיות הקרובה לבית המטופלת.

חשוב לדעת, כי ההחלטה על אופי הטיפול, השימוש בתרופות ומספר הטיפולים, ייעשו לאחר הסבר מדוקדק ודיון עם המטופלת, שיכלול את הגדרת הציפיות, הבנת הסיכויים והסיכונים הנובעים מכל אופציה טיפולית, ובחירה משותפת של הטיפול המוצע.

תפריט ניווט תחתון