הקבוצה לפיתוח כישורים חברתיים ותקשורתיים הפועלת במסגרת מרכז "מראות", מהווה הדמיה של מצבים חברתיים "אמיתיים", אך בתנאים מוגנים ומודרכים. זהו מקום בטוח המכוון לתהליכי שינוי מתוך הכלה ורגשות הזדהות.
במסגרת הקבוצה, כל משתתף יכול להתבונן ברגשות שלו, בתחושות של האחר, בהשלכות שיש להתנהגות שלו על עצמו ועל חבריו וכל זאת בסביבה אוהדת ומכוונת.
הקבוצה מאפשרת עבודה בזמן אמיתי מול מצבים חברתיים העולים תוך כדי המפגש ביזומת המטפלים והמשתתפים כאחד. מערכת היחסים החברתית, המתהווה באופן דינמי בין חברי הקבוצה, מאפשרת למטופלים "לתרגל" ולשכלל את יכולותיהם החברתיות, ומאפשרת לצוות המטפלים המקצועי להתבונן במשתתפי הקבוצה כדי להבין את קשייהם ולכוון את הטיפול בהתאם לכך.

 

מהם המרכיבים של הטיפול הקבוצתי?

  • הגברת המודעות להתנהגויות פרו-חברתיות: הילד רוכש כלים לתקשורת חברתית יעילה. הילד לומד לשתף פעולה עם האחר, לומד כיצד להתמודד עם עימותים וקונפליקטים ולומד שיטות לשליטה עצמית. כך, משתפר הדימוי העצמי של הילד ותחושת המסוגלות העצמית שלו. הילדים מוזמנים לשחק משחקי חברה, לחכות בתור ליצור יחד דברים משותפים, לחוות ולקבל הפסד וניצחון וכד’. המסגרת הקבוצתית מאפשרת להם להתבונן בההתנהגות החברתית שלהם ולקבל עליה שיקוף באופן שלא מאיים.
  • זיהוי רגשות שלי ושל אחרים באמצעות הדמיות: הילדים לומדים להציג את רגשותיהם ולבטא אותם בצורה יעילה וכן לזהות ולפרש נכונה את רגשותיו של האחר במצבים שונים.
  • מתן חיזוקים ממוקדים להתנהגויות חברתיות מתאימות: שימוש בחיזוקים חברתיים מרובים ובמתן תשומת לב מוגברת להתנהגויות חבריות של ילדים בקבוצה.

העבודה בקבוצה מעודדת את הילדים לשוחח, לתקשר זה עם זה הן באופן מילולי והן באופן בלתי מילולי. כמו כן, הטיפול  במסגרת הקבוצה מסייע להם לבטא תכנים מגוונים רגשיים ואישיים המעסיקים אותם, לתרגל משחק משותף ופתרון בעיות חברתיות שכיחות. לעיתים נעשה שימוש במשחקי קופסה, בחומרי יצירה, בתחפושות, במחשב או IPED לצורך שיתוף חברתי וצפייה בסרטונים שונים הקשורים לתוכן השיחה.


בקבוצה משתתפים 2-8 ילדים, בגילאים קרובים ובעלי יכולות קוגניטיביות מותאמות.

פרטים ליצירת קשר:

טלפון: 03-6972516 | פקס: 03-6947535 | דוא"ל: marot@tlvmc.gov.il

תפריט ניווט תחתון