תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

המרפאה לנויורו-מודולציה - מכון סגול לתפקודי המוח


מהי הפרעה פוסט טראומטית?

פוסט טראומה היא הפרעה המתפתחת בעקבות אירוע הקשור בסכנת מוות או פציעה חמורה שלו או של אנשים אחרים. בניגוד לתגובה טראומטית לאירוע המלווה הפרעה מנטלית לאחר חשיפה לאירוע טראומטי, איננה מוגבלת לאירועים הנובעים מטרור או מלחמה, היא יכולה להתפתח גם אחרי אירועי חיים מסכני חיים כמו תאונות דרכים ו/או מוות פתאומי של אדם קרוב.

בעוד שכולנו נחווה קושי רגשי לאחר טראומה, רק 20% מביננו יפתחו קושי מתמשך בעקבות החשיפה. ההפרעה עשויה ללוות את הלוקה בה חודשים ואפילו שנים אחרי שהאירוע חלף.  מהפרעת פוסט טראומה סובלים כ- 8% מכלל האוכלוסיה המערבית, ובין 5% ל- 15% נוספים סובלים מצורות תת קליניות של ההפרעה.


מהם התסמינים האופייניים להפרעת פוסט טראומה?

התסמינים האופיינים להפרעת פוסט טראומה רבים ומגוונים, הכוללים בין היתר חוויה מחדש של האירוע הטראומטי בצורה של "פלאשבקים" או סיוטים, הימנעות ממקומות, מצבים ואנשים שמזכירים את האירוע, אובדן עניין והנאה מפעילויות, קשיי ריכוז, עצבנות, מתיחות ובעיות שינה.

נוסף על התסמינים הרגשיים, ההפרעה מלווה גם בדופק מהיר, הזעה או קוצר נשימה בעת היזכרות באירוע טראומטי.


כיצד מטפלים בהפרעה פוסט טראומטית?

כיום, לא קיים טיפול תרופתי ייעודי להפרעה, אלא רק לתסמינים ו/או הפרעות הנלוות לה בדרך כלל כמו דיכאון וחרדה. הטיפול הנפוץ בהפרעה פוסט טראומטית הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

טיפול זה לא תמיד אפקטיבי ו/או מתאימים לכל אחד ואחת. טיפול בחשיפה מתמשכת, באמצעות עיבוד קוגניטיבי ועוד - כרוכים בחשיפה לאירוע הטראומטי על מנת לבטל את ההתניה שבין הזיכרון של האירוע לחרדה שהוא מעורר.


מכון סגול לתפקודי המוח מציע טיפול חדשני, אפקטיבי ולא פולשני להפרעת פוסט טראומה.  הטיפול מבוסס על רישום חשמלי מהמוח, מוכוון על ידי האדם עצמו תוך קבלת חיווי מהרישום המוחי (נוירו-פידבק). הטיפול הוכח יעיל לסובלים מהפרעה רגשית פוסט טראומה. הטיפול כולל בין 6-20 מפגשים המתקיימים במרפאה בבית החולים. במהלך המפגשים לומדים את השיטה הטיפולית באופן המאפשר בהמשך ליישמה בחיי יום יום.

למידע נוסף על שיטת הנוירו-פידבק ראה/י כאן.


למה כדאי לטפל בהפרעת פוסט טראומה אצלנו?

מכון סגול לתפקודי המוח מתמקד כבר למעלה משני עשורים בחקר המנגנון המוחי של התפתחות טראומה נפשית. הממצאים והמסקנות של העבודה המחקרית במכון פורסמו בעשרות כתבי עת מדעיים, כתבות עיתון וטלוויזיה ומהווים את הבסיס המדעי לשיטת הטיפול המוצעת:

התיווך העצבי של הנטייה האישית לתגובת דחק

פרופ' הנדלר על השפעת סטרס וטראומה על מצב בריאותי

מחקר ישראלי: האנשים שכועסים ועלולים לסבול מהפרעה נפשית

המרפאה לנוירומודלוציה נמצאת במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב), יתרון המבטיח סביבה טיפולית ומכשור העומדים בתקני הבטיחות מן המחמירים בעולם. שיתוף הפעולה שלנו עם המחלקות הקליניות כמו גם עם מכון מחקר ייעודי, מקנה לנו יתרון משמעותי באבחון יעיל ומהיר של ההפרעה ואפיון מסגרת הטיפול.


לפרטים וליצירת קשר

מס' טל: 03-6947866, מענה טלפוני בימים א' - ד' בין השעות 16:00-18:00 או באמצעות דוא"ל: brainclinictlv@gmail.com
מיקום המרפאה לנוירומודולציה: מכון סגול לתפקודי המוח - כניסה דרך בניין סוראסקי, אגף ה' בקומת קרקע. ניתן להגיע דרך המעליות הנמצאות מול משרד הקבלה של ה- MRI. לעלות במעלית לקומה 2.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון