תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

אוסטאוארתריטיס הינה מחלת המפרקים הנפוצה ביותר, המתבטאת בשחיקת הסחוס ובשינויים מבניים של עצמות המפרק. גורם המחלה לא ידוע, אך גורמים מוכרים המשתתפים בכך, הינם נטייה משפחתית וגורמים נרכשים תעסוקתיים ואחרים. התופעות עשויות לערב הן מפרקים היקפיים כגון: ברך, ירך, אצבעות כפות הידיים והרגליים, והן את מפרקי ועמוד השדרה. סימניה הבולטים של המחלה הם כאב במפרק המתגבר בעת תנועה; נוקשות - בעיקר בשעות הבוקר ו/או לאחר חוסר תנועת המפרק; נפיחות באזור המפרק והגבלה בתנועתו. בצילום רנטגן ניתן להדגים ממצאים אופייניים, כגון היצרות של המרווח התוך-מפרקי וזיזים בעצמות המפרק.

​במשך שנים התמקד הטיפול באוסטאוארתריטיס בהפחתת הכאב ובשיפור בתפקוד המפרק באמצעות משככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת; בהזרקות תוך-מפרקיות או סביב המפרק; ובאמצעים פיזיותרפיים.

בשנים האחרונות נוספו לטיפול תרופות, שמטרת פעילותן היא להאט את תהליך השחיקה של הסחוס. מרפאתנו היתה שותפה במחקרים קליניים בינלאומיים בתרופות מסוג זה.
צברנו ניסיון מחקרי וטיפולי רב בהזרקות מפרקיות של חומצה היאלורונית (Hyaluronic acid) וכן השתתפנו במחקרי טיפול דרך הפה, בתרופות "טבעיות" כגון Ginger Extract. כן מבוצעת במחלקתנו הזרקה למפרקים קטנים של האצבעות, באמצעות הסננה תת-עורית על-ידי מזרק לחץ (Dermojet). כמו כן, מתקיימים ייעוצים בין-מחלקתיים עם המחלקה האורתופדית, במקרים של דיון באפשרויות טיפול ניתוחיות.

תפריט ניווט תחתון