תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים


מפסיקים לפחד מסרטן

סדרת הפודקאסטים של המערך האונקולוגי בביה"ח איכילוב  

מחלת הסרטן מביאה איתה התמודדויות רבות גם ברמה האישית וגם ברמה המשפחתית, חברתית, כלכלית ועוד. החולים בסרטן עוברים תהליך טיפולי מורכב העשוי לכלול כימותרפיה, קרינה, ניתוחים ועוד, במהלכם מתמודדים עם התסמינים של המחלה ותופעות לוואי של הטיפולים.
בסדרת הפודקאסטים החדשה שלנו, נשוחח על הכל, עם המומחים המובילים של המערך האונקולוגי בביה"ח איכילוב. נדבר על כל אותם הנושאים שפחות מדוברים, אבל מטרידים מאד חולי סרטן ובני משפחותיהם.


שירות לציבור מוגש במימון חברת מדיסון


טיפול בסרטן, מחלת הסרטן היום ומה צופה העתיד

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי




האופק הטיפולי בסרטן כליה

האופק הטיפולי בסרטן כליה, החשש והפתרונות בחזרת מחלה;
בהשתתפות פרופ׳ עופר יוסיפוביץ׳ מנהל המחלקה האורולוגית, ד״ר דניאל קייזמן, מנהל יחידת האורואונקולוגיה במערך האונקולוגי באיכילוב, בחסות בלתי תלויה של MSD 




סרטן צוואר הרחם

ד"ר עידו לסקוב, סגן מנהל המחלקה לגינקולוגיה אונקולוגית
להאזנה / צפייה



סוגי סרטן נשיים 

פרופ' תמר ספרא, מנהלת המרכז לסרטן האישה 
  • להאזנה / צפייה



סרטן שד

פרופ' תמר ספרא, מנהלת המרכז לסרטן האישה 




תקופת הטיפולים – התמודדות רגשית 

תקופת הטיפולים בסרטן נמשכת מספר חודשים. במהלך התקופה הזו עולים מנעד של תחושות פיזיות ורגשיות.
לפעמים מרגישים טוב ושמחים לפעמים חלשים או מעט מצוברחים וכל המנעד הזה הוא טבעי ומובן.
יחד עם זאת מומלץ מאוד לייצר חיי שגרה חדשים לתקופה הזו על פי הרצון והחשק בתקופת הטיפולים. 
לכן אנחנו מארחים את אליעד אנטמן, פסיכולוג רפואי ומנהל היחידה לפסיכולוגיה אונקולוגית במערך האונקולוגי באיכילוב ונשמע ממנו איך אפשר לעבור את התקופה הזו. 


עבודה בתקופת הטיפולים 

האתגרים אותם חווים מטופלים במהלך ההתמודדות עם מחלת הסרטן הינם רבים מאד. אחת הסוגיות המוסיפה על אתגרים אלו, הינה סוגיית העבודה במהלך תקופת הטיפולים. כדי לסייע בהתמודדות עם סוגיה זו, ריכזנו עבורכם סדרת סרטונים אשר מטרתם סיוע בקבלת ההחלטה באשר לעבודה בתקופת הטיפולים באתר של איכילוב, הפונה הן לשכירים והן לעצמאים. וכאן בפודקאסט אנחנו מארחים את נירית כהן מומחית לעולם התעסוקה המשתנה שמופיעה בסרטים אלו




מפט סיטי לפט סיטי-התמודדות ריגשית 

התקופה שאחרי הטיפולים מעלה רגשות מאוד מפתיעים. כשמצד אחד זה הרגע שחיכינו לו, לסיים הכל ולחזור לשגרה ומצד שני אנחנו לרב מלאי דאגות ואפילו קצת מדוכדכים. איך מתמודדים עם המעבר החד הזה ועוברים לשלב הביקורת, לצד החששות מחזרת מחלה? על כל אלה אנו מארחים את אליעד אנטמן, פסיכולוג רפואי ומנהל היחידה לפסיכולוגיה אונקולוגית במערך האונקולוגי באיכילוב ונשמע ממנו איך אפשר להתמודד עם התקופה הזו.




שלב הבירור - התמודדות רגשית

הליך אבחון של מחלת הסרטן, יכול להיות מטלטל ומתיש מאחר שאבחון רפואי של התסמינים עלול להימשך זמן רב. לעיתים מספר שבועות עד מספר חודשים. למטופלים ובני משפחותיהם, שלב ההמתנה מביא איתו חוסר ודאות ומתח רב.
לכן אנחנו מארחים את אליעד אנטמן, פסיכולוג רפואי ומנהל היחידה לפסיכולוגיה אונקולוגית במערך האונקולוגי באיכילוב ונשמע ממנו איך אפשר לעבור את התקופה הזו.




על הקשר בין סרטן מיניות וזוגיות

שרון פלג נשר, מנהלת מרפאת מיניות לחולים אונקולגיים על השפעת הסרטן על המיניות בזוגיות אצל מטופלי סרטן



על סרטן ומיניות אצל רווקים ורווקות



השפעות הסרטן על מיניות אצל חולי סרטן להט"בים




טיפול בקרינה בגידולים סרטניים

ד"ר אורית גוטפריד, מנהלת מכון קרינה



מחקרים קליניים

ד"ר רוית גבע, מנהלת היחידה למחקרים קליניים 

זכויות מטופלים בסרטן 

מגי וייסמן, עו"ס


אל תקראו לנו גיבורים

מטופלי סרטן מתמודדים עם דואליות ותחושה אמביבלנטית, שמצד אחד רוצים להרגיש "רגילים" ושהסביבה תתייחס אלינו כ"רגילים" ומצד שני  מצפים מהסביבה להבין שאנחנו חולים ולפעמים לא מרגישים טוב, אפילו אם אנחנו נראים "רגילים". אמנם לא נח להודות בזה  אבל ככה זה... איך מיישבים את האמבילנטיות הזו. איך חיים איתה? איך מתמודדים איתה? קודם כל מדברים עליה, בפרק של מפסיקים לפחד מסרטן עם בשיחה עם אליעד אנטמן, פסיכולוג אחראי אונקולוגיה אצלנו במערך באיכילוב.



סרטן ריאות-סימנים, הגילוי וטיפולים חדשים בתחום

סרטן ריאות נחשב עד לפני כמה שנים כסרטן עם מעט אפשרויות לריפוי. הרבה השתנה בעשור האחרון ולצד החשיבות בהפסקת או המנעות כוללת מעישון, ישנן אופציות טיפוליות חדשות ומעודדות. לכן אנחנו מארחים את פרופ' עופר מרימסקי, סגן מנהל המערך האונקולוגי, מנהל היחידה לסרטן ריאות ורקמה רכה, על סימני האזהרה, תופעות שעשויות להדליק נורה אדומה, סימנים מקדמים לסרטן ריאות, הגילוי, טיפול וחדשנות בדרכי הטיפול בסרטן ריאות




השרות הסוציאלי במערך האנוקולוגי-מה זה בעצם?

מה זה בעצם השרות הסוציאלי ומה תפקידם של עובדים סוציאלים במסגרת פעילות המערך האונקולוגי? מתי פוגשים עובד סוציאלי ואיך ניתן לפנות אליהם? מה האתגרים ואיך מתמודדים איתם. כל אלה ועוד בשיחה עם אסתי טירר, עובדת סוציאלית אחראית מרפאת מעקב וצעירים אצלנו במערך באיכילוב




חזרת מחלה והחמרת מחלה-הכל מההתחלה?

מטופלי סרטן ולבטח מחלימים מתמודדים עם הרבה אתגרים. אחת החרדות העיקריות הן חזרת מחלה או החמרת מחלה. זה קשה רגשית ואנחנו שואלים את עצמנו מאיפה נגייס כוחות להתמודדות שוב? גם האמונה להחלים יורדת, איך מתמודדים? איזה המלצות תוכל לתת למטופלים להתמודד עם הבשורה המרה שוב. והסביבה, יש לחולים הרגשה שהסביבה כבר עייפה מהם  איך מתמודדים עם זה? כל אלה ועוד בשיחה עם אליעד אנטמן, פסיכולוג אחראי אונקולוגיה אצלנו במערך באיכילוב.





תפריט ניווט תחתון