תפריט עמוד

תוכן עניינים

הכניסה למכון לפריון קשורה בדרך כלל בקשיי פריון כאלו ואחרים ומהווה עוד שער לתוך תהליך של טיפולי הפריון. הצורך להיעזר בגורמים רפואיים כדי להרות וטיפולי הפריון עצמם עלולים לעורר טווח רחב של רגשות, החל מהתרגשות ותקווה, ועד לבלבול, חרדה ומתח רב. כל אלה הם רגשות ידועים ונורמליים. הם אופייניים למצבי לחץ, ותהליך של טיפולי פריון עלול בהחלט להיות מצב של לחץ. 

קיימים נתונים סטטיסטיים רבים לגבי השפעות טיפולי הפריון והתערבויות הורמונליות על מצבי הרוח, רמת חרדה וכד'. לצד זה, קיימת ספרות מקצועית ומחקרית ענפה המבהירה את החשיבות של תמיכה רגשית בזמן טיפולי פריון. טיפול רגשי מסייע בהפחתת לחץ ומתח, בהגברת תחושת ביטחון וקוהרנטיות עם התהליך. ובכך מחזק את המטופלת לקראת הטיפול הרפואי. יתרה מכך, טיפול רגשי מסייע למטופל/ת להבין קשיים רגשיים ולעבוד על דילמות שלעיתים לא מודעות סביב הטיפולים ושיכולות להפריע במהלכן. מטופלים רבים נעזרים בתרומת זרע כדי להשיג היריון. פעמים רבות, הצורך בתרומת זרע מהווה שלב קריטי ומורכב בחיים כזוג או כאימהות יחידניות. 

במכון לפריון, אנו רואים חשיבות רבה שניתן יהיה לפתוח את הסוגיות הללו במרחב רגשי בטוח עם אשת מקצוע, על מנת לפתוח את הלב, ולחשוב יחד על המשמעות שלנו סביב החלטה זו, על השלכות לעתיד ועוד. כדי להקל עליכם על התהליך, אנו מעמידים לרשותכם סיוע של הפסיכולוגית גב' ג'ודית קדוש קובלסקי, המתמחה בתחום פריון הריון ולידה, ועובדת עם אנשי הצוות של המכון. שיתוף פעולה של הפסיכולוגית עם אנשי הצוות מאפשר טיפול מדויק ומקיף יותר למטופלים. קיימות אפשרויות שונות להיעזר בפסיכולוגית המכון. ניתן להגיע לפגישות חד פעמיות או לתהליך ארוך טווח. וכן, ניתן להגיע לפגישות פרטניות, זוגיות או קבוצתיות, הכל בהתאם לצורך המטופלים.

 

מסגרות הטיפול השונות

אנו מאמינים כי טיפולים פרטניים/זוגיים/ קבוצות תמיכה, המותאמים לפי הצרכים של המטופלים מסייעים ביותר, מפחיתים תחושות של בדידות ושל תסכול שעלולים לחוות במהלך הטיפולים, ובסופו של דבר מאפשרים מעבר טוב יותר להורות יחידנית, או הורות זוגית שלאחר טיפולים.

  • טיפול פרטני – הוא כמובן המסגרת הטיפולית האינטימית יותר, הטיפול מותאם יותר לצרכים האישיים של המטופל. במקרים מסוימים, מפגש שכזה יכול לסייע יותר להעלות מחשבות דילמות וקונפליקטים, הנוגעים ומתעוררים בין היתר בגלל תהליך טיפולי הפוריות, ושמרגיש שהם מתאימים יותר לשיחה בארבע עיניים.
  • טיפול זוגי – מאפשר לזוגות מטופלים לעצור יחד למפגש זוגי בו ניתן לשוחח, לשתף ולהקשיב אחד לשני במחשבות ובקשיים העולים בתוך המסע של טיפולי הפוריות. לפעמים התחושות הן דומות ופעמים רבות שונות ומהוות חשש ששוני זה יהווה גורם ללחץ ולמעמסה על הזוגיות. שיחות זוגיות יכולות לסייע בתקשורת הזוגית, תוך שימת דגש על ההתמודדות השונה, ולהחזיר תחושות של אינטימיות ושותפות שהכרחיות על מנת לעבור את התהליך המורכב של הטיפולים.
  • קבוצת תמיכה – פעמים רבות מטופלי פיריון חווים תחושות לא פשוטות במסע הטיפולים. קבוצה מאפשרת לחוש את ה"ביחד", להקשיב למטופלים אחרים, המתמודדים עם אותם קשיים, אך לפעמים באופנים אחרים. הקשבה זו מהדהדת את המחשבות הפנימיות ויחד עם זאת פותחת מרחב נפשי גדול יותר, ומאפשרת בנייה של אופני התמודדות שונים ומגוונים יותר.
  • כבר שנים רבות שמתקיימות במכון קבוצות תמיכה המיועדת לאימהות יחידניות לעתיד. אלו מהווים מענה ייחודי לנשים אשר פעמים רבות חשות הרבה קושי ותחושות בדידות בתקופה זו. כמו כל תקופה אינטנסיבית של התמודדות אחרת, קיימת תחושה ש"זר לא יבין זאת". שבעצם, נח ונעים יותר לחלוק את המחשבות עם נשים שעוברות חוויות דומות מאוד. 

בקבוצה ניתן גם דגש מיוחד לבנייה של רשת תמיכה חברתית. במחשבה על החשיבות של רשת זו גם בעתיד. תחושת השייכות והחיזוק החברתי מסייע בהגברת תחושת הערך העצמי, וגיבוש הזהות החיובי כאם יחידנית לעתיד. במכון, אנו פותחים עכשיו קבוצת תמיכה גם עבור זוגות העוברים טיפולי פוריות. גם לזוגות, או לנשים הנמצאים בזוגיות, המסגרת של קבוצת תמיכה מקלה על החוויה של טיפולי הפריון, מאפשרת להחליף מידע חשוב, ונותנת מסגר השתייכות, שיתוף והרגעה שהוא מיטיב עבורן. 

קבוצת תמיכה במכון הפריון

במכון הפוריות בבית חולים איכילוב קבוצת תמיכה בהנחייתה של גב' ג'ודית קדוש קובלסקי, פסיכולוגית המכון. מסגרת הקבוצה חשובה, מאפשרת לעבור את התהליך עם תחושת שייכות ושיתוף. בקבוצה הנשים המשתתפות יוכלו להכיר נשים נוספות הנמצאות בתהליך המורכב של הבאת ילד לעולם. ביחד תשתפו במחשבות, דילמות וקונפליקטים. הקבוצה מאפשרת הקמה של מערכת תמיכה חברתית שחשובה לתקופת ההריון ולעתיד המיוחל. השתתפות בקבוצה מותנית בפגישת היכרות עם פסיכולוגית המכון. ההצטרפות הינה דרך טפסי 17 מקופת החולים, הניתנים כסדרה של מפגשים עם מכתב הפנייה של פסיכולוגית המכון. ניתן לפנות לג'ודית 03-6925753

  • לנשים יחידניות לעתיד פעילות הקבוצה מתקיימת בימי חמישי בשעות 8:30-9:45

    חדש במכון הפריון בבי"ח איכילוב - נפתחת סדנה עבור מטופלות הבוחרות תהליך של שימור פריון מבחירה 

    ההחלטה להתחיל תהליך של הקפאת ביציות מבחירה (כלומר, לא מסיבה רפואית), כרוכה לפעמים בהרבה מתח וחרדה, שאלות והתלבטויות שונות. נשים שואלות עצמן שאלות כגון  -איך התהליך מתחיל, איזו בדיקות אצטרך לעבור, מה יהיו תגובות שלי להורמונים, וכן התלבטויות ומתחים נפשיים, כגון האם קבלתי את ההחלטה הנכונה? איך אני מרגישה עם ההחלטה וכיצד היא משתלבת בחיים שלי? האם היא מייצגת עבורי שלב מסוים בחיים ומה אני מרגישה בעניין? שאלות אלו הינן גם רפואיות וגם רגשיות-חברתיות.

    צוות מכון הפריון של בית חולים איכילוב שם לו למטרה לעשות ככל הניתן על מנת להקל על תקופה זו. לשם כך אנחנו מקיימים ביחידה סדנה בת 5 מפגשים, בה מטופלות יוכלו לשוחח בחופשיות על השאלות הרגשיות אשר מעסיקות אותן בתהליך זה, לרכוש כלים להתמודדות והשיח שיאפשר הקלה והתמודדות טובה יותר עם האתגרים שבטיפול. בנוסף, המטופלות יוכלו לפגוש רופא מומחה בתחום שימור הפוריות ואחות אחראית של היחידה על מנת לקבל מידע על ההליכים ולהעלות כל שאלה או קושי ולקבל תשובות מאנשי המקצוע בסדנה.

    אורכו של כל מפגש כשעה וחצי. הסדנה תתקיים באווירה אינטימית ורגועה. במפגשים אנו מעודדים העלאת בעיות, קשיים ולבטים באשר לתהליך ההפריה על מורכבותו.

    הסדנה תועבר ע"י הפסיכולוגית של המכון – גב' ג'ודית קדוש קובלסקי. להשתתפות בסדנה יש להביא טופס 17 אחד עבור כל המפגשים. למעוניינות, נא לפנות לג'ודית קדוש קובלסקי, טלפון 03-6975753, או במייל judithkad@gmail.com 

    לתשומת לבכםהטיפולים ממומנים ע"י קופות החולים בעזרת טופס 17 עבור ביקור אצל פסיכולוג. בפנייתכם לפסיכולוגית, יימסר לכם מכתב, אותו תמסרו למזכירות הרפואית של הקופה, ע"מ להסדיר את הטפסים הדרושים למפגשים עמה.  


תפריט ניווט תחתון