תפריט עמוד

תוכן עניינים

​"לא יכולתי לדמיין חווית לידה טובה מזו שחוויתי ב'ליס'.

זו לידה ראשונה שלי והגעתי בלי ציפיות בכלל. קבעתי תור לניתוח קיסרי שנקבע מראש ל- 9.8.18 בגלל שהעובר היה במצג עכוז. אני במעקב סכרת במרפאות של ליס ולכן היה לי ברור שאני אלד כאן. לשמחתי ד"ר ישראל אדוארדו שליווה כאן במרפאה במעקב סכרת ניתח אותי וזה היה מאוד מרגיע הרגשתי שאני בידיים בטוחות. אפילו לא שמעתי על פתיחת המחלקה החדשה ולשמחתי אחרי הניתוח הקיסרי אמרו לי שאני מתאשפזת במחלקה החדשה" מספרת שגית מזרחי בת 35 מת"א. "זכיתי לפרטיות זה מאוד חשוב לי, הצוות במחלקה תומך, מדריך ומסייע וזה נותן המון בטחון בעיקר בלידה ראשונה. שלומי בעלי נשאר לישון איתי בחדר על מיטה נפתחת וזה מאוד עזר לי אחרי ניתוח. זה ממש לא מרגיש כמו בית חולים. פשוט חלום".




"זו הלידה השלישית שלי ב'ליס'- איכילוב.

לא יכולה להתחייב שתהיה לידה רביעית אבל המחלקה החדשה בהחלט עושה חשק.  יש תחושה שמתייחסים עד הסוף לצרכי היולדת. זה לא רק העובדה שאת לבד בחדר, אלא יש הבנה שאת זקוקה לפרטיות ומשפחתיות בנוחות גדולה. לא מפנים את הבעל מהחדר, ובעצם החדר כולו נועד למשפחה החדשה. מדובר בבית חולים ציבורי וכל השהייה בחדר הופכת את הלידה לחוויה", מספרת עדי גולן. גולן היא היולדת השניה  שאושפזה במחלקת היולדות החדשה שנפתחה לאחרונה בבית החולים "ליס" ליולדות ונשים. במרכז ליולדת – מחלקת יולדות א' החדשה 51 חדרי אשפוז אישיים בתנאים המפוארים והמתקדמים ביותר ברפואה הציבורית בישראל והם כוללים: מיטה מתכווננת ליולדת, מיטה נפתחת למלווה, שירותים ומקלחת אישים כולל מחמם מגבות, כורסת הנקה, פינת החתלה, מסך אישי לכל יולדת ללא תשלום כולל טלוויזיה, אינטרנט וסרטי הדרכה וכן ארוחה אישית ליולדת המוגשת לחדר. הכניסה לחדר, באמצעות כרטיס מגנטי.




"הצורך העיקרי של כל אישה לאחר לידה, הוא להרגיש בבית, זה מתבטא ברצון שלה לזכות לפרטיות וגם באפשרות לשהות עם המלווה שלה או בני משפחתה" 

מסביר פרופ' רוני גמזו מנהל המרכז הרפואי ת"א. "מדובר במהפכה ברפואה הציבורית שאני גאה שקורית לראשונה אצלנו בה יולדות זוכות לחוויית הלידה המקסימלית והכול ללא עלות ובתנאים המפנקים ביותר שניתן להציע לאם ולילוד. המחלקה החדשה תוכננה תוך שימת לב לצרכים הייחודים של היולדות וכוללת את מלוא הפתרונות לצרכים השונים של היולדת הישראלית".

 

 

פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים "ליס" ליולדות ונשים מוסיף: "המחלקה החדשה תטפל בנשים לאחר לידה רגילה ובנשים לאחר ניתוח קיסרי מתוכנן, שמצבן הרפואי לאחר הלידה מוגדר בסיכון נמוך. גם הריונות שהיו בסיכון גבוה במהלך ההריון יאושפזו במחלקה החדשה.

רק לאחר הלידה תתבצע הערכה רפואית והיולדת תועבר למחלקה המתאימה לה ותואמת את צרכיה הרפואיים. כשאני נולדתי לפני 48 שנה היה ברור שאמי שאפילו לא קיבלה אפידורל תשהה אחרי הלידה בחדר גדול עם יולדות נוספות והיא זכתה לראות אותי, התינוק, רק בשעות מסוימות. מאז חלו שינויים רבים, היום בן הזוג שותף בלידה, גם כשיש ניתוח קיסרי, האימא יכולה להיות עם התינוק באפס הפרדה ועכשיו יש גם חדר פרטי מתוך הבנה שהאשפוז לאחר הלידה הוא חלק חשוב מהחוויה כולה".

 

החדרים מאפשרים ליולדת ולמלווה שלה את התנאים למחוברות הורית ("אפס הפרדה"), אך ההחלטה על מידת השהות עם התינוק בחדר לאחר הלידה נתונה לבחירת היולדת והיא יכולה לשנות את בחירתה במהלך האשפוז. לצד מחלקת האשפוז החדשה, נפתחה גם מחלקת ילודים (תינוקייה) מרווחת. במחלקה צוות מנוסה של רופאי ילדים ואחיות שישמח לסייע בכל שאלה או פנייה הקשורה לתינוק. צוות המחלקה מקיים מדי יום הדרכות לטיפול בתינוק והדרכות לקראת שחרור וייעוץ הנקה. במחלקה חדר הדרכה עם כסאות הנקה נוחים ומפנקים.


ומה עוד חדש?

על מנת להקל על תהליך השחרור ולחסוך את ההגעה לרישום הילוד במשרד הקבלה, פיתחנו טופס מקוון ומאובטח בו ניתן למלא פרטים הנדרשים לדיווח ב"הודעת לידה". ניתן למלא את הפרטים מראש טרם ההגעה או במהלך האשפוז 

לטופס המקוון באתר בית החולים

תפריט ניווט תחתון